Gå til innhold

Magesår og angst

Anbefalte innlegg

Kan man få magesår av angst? Jeg har hatt sterk angst nå i flere måneder, og den siste uken har jeg begynt å merke et ubehag øverst i mageregionen. Jeg tror ikke det er muskulært, for det har jeg hatt mye av tidligere, og det kjennes annerledes ut. Dette er mer en brennende følelse, og det virker som smertene sitter øverst i magesekken. Ps: jeg har ikke helseangst for fysiske plager, så dette er kun et spørsmål jeg stiller fordi jeg er nysgjerrig på om noen har opplevd det samme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465321-mages%C3%A5r-og-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok ikke magesår, men stress og angst kan skape irritasjon i mageslimhinnen ja. Hvis det ikke blir bedre finnes det effektiv behandling. Eventuelt kan du prøve å kjøpe syrenøytraliserende reseptfritt på apotek (Titralac, Novaluzid, etc) og se om det hjelper

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...