Gå til innhold

Er det ikke psykiatrien sitt ansvar da/bivirkninger?

Anbefalte innlegg

Bare lurer. Når jeg sa jeg tisset på meg om nettene pga bivirkning av risperdal, da fikk jeg beskjed om å gå til fastlegen å få tena på resept.

Og når jeg har forstoppelse som bivirkning for jeg beskjed om å ta det opp med fastlegen. 

Og når jeg går opp i vekt som er en bivirkning fikk jeg beskjed om å ta kontakt med fastlegen, selv om sykepleieren til slutt sa han skulle ta det opp med psykiater. Jeg har tatt slankemedisin opp med psykiateren før og da kunne jeg få det. 

Tar ikke psykiatrien ansvar for bivirkninger? Hvorfor ikke? Er det ikke deres ansvar da når man gir ut medisiner som gir bivirkninger? 

Fortsetter under...

Å gå opp i vekt tar de ikke på alvor selv om det kan føre til fysiske sykdommer, men vet om mange som er overvektige pga ap. Ja man må spise mer, men kanskje tomheten gjør at man gir faen da? 

Endret av stjernestøv
Ikkeanonymnok

Her hos meg følges jeg nøye opp mtp bivirkninger hos DPS, og evt endre styrke/bytte medisin dersom bivirkningene ikke er håndterbare. Fastlegen min har sagt til DPS at de har ansvar for alt som har med medisinering mtp psyke.

Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Her hos meg følges jeg nøye opp mtp bivirkninger hos DPS, og evt endre styrke/bytte medisin dersom bivirkningene ikke er håndterbare. Fastlegen min har sagt til DPS at de har ansvar for alt som har med medisinering mtp psyke.

Ja skulle tro det var psykiatrien sitt ansvar det med bivirkninger, får også lavt blodtrykk av risperdal. Tok jo det og opp med fastlegen, hun sa bare jeg måtte vel ta de medisinene. Ikke noen løsning om å kanskje bytte medisin fra psykiatriens side. 

Ikkeanonymnok
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ja skulle tro det var psykiatrien sitt ansvar det med bivirkninger, får også lavt blodtrykk av risperdal. Tok jo det og opp med fastlegen, hun sa bare jeg måtte vel ta de medisinene. Ikke noen løsning om å kanskje bytte medisin fra psykiatriens side. 

Høres rart ut. Hadde sagt til de at så lenge det er de som skriver ut medisin, så får de også følge opp mtp bivirkninger. Det er ikke fastlegens ansvar mener jeg. 

stjernestøv skrev (18 minutter siden):

Å gå opp i vekt tar de ikke på alvor selv om det kan føre til fysiske sykdommer, men vet om mange som er overvektige pga ap. Ja man må spise mer, men kanskje tomheten gjør at man gir faen da? 

Jeg opplevde vel at psykiater på DPS var opptatt av vekten. Men nå går jeg der ikke lenger, og fastlegen virker ikke opptatt av vektproblemer, selv om jeg nå veier mer enn noensinne. Det er ikke lett å passe vekten når man tar zyprexa

Anonymkode: e9148...c2a

Annonse

Ikkeanonymnok skrev (11 timer siden):

Høres rart ut. Hadde sagt til de at så lenge det er de som skriver ut medisin, så får de også følge opp mtp bivirkninger. Det er ikke fastlegens ansvar mener jeg. 

Det var det jeg skrev ang vekta at det var en bivirkning, og spurte om alle bivirkninger skulle fastlegen ta ansvar for. Nei bivirkninger var psykiaterens ansvar skrev han og han skulle ta det opp med han, så vi får se nå da. 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg opplevde vel at psykiater på DPS var opptatt av vekten. Men nå går jeg der ikke lenger, og fastlegen virker ikke opptatt av vektproblemer, selv om jeg nå veier mer enn noensinne. Det er ikke lett å passe vekten når man tar zyprexa

Anonymkode: e9148...c2a

Ok. Nei det er ikke lett å passe vekten da, fastlegen her bryr seg heller ikke om vekten men hun syns det var bra jeg hadde gått ned i vekt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...