Gå til innhold

Blir du deprimert av å tenke på hvordan livet ditt kunne vært om du ikke hadde vært psykisk syk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja tenker mye på at jeg kunne levd normalt. Hatt venner og kjæreste som andre folk. Men dessverre min sykdom hindrer meg. 

Anonymkode: cbcab...9b8

Til tider ja. Men mest mtp hvor mye jeg faktisk har mistet. For jeg hadde jo ting før. Og jeg ser ikke at jeg kan få det tilbake. Eller det er det jo ingen som ser. 

Ja, hver dag. Det er psyken som er min akilleshæl, sånn er det bare. Det har ikke gått så bra med meg i livet, men jammen har jeg hatt å stri med også

Anonymkode: 11bc6...ab9

Annonse

Gjest Liviane

Jeg prøver meg på et nytt svar: Jeg kan ikke si at jeg blir direkte deprimert av å tenke på at livet mitt kunne vært annerledes uten sykdom og livssituasjonen forøvrig, men når jeg tenker på det i blant så kan det jo komme en trist streiftanke. Men jeg har for lengst innfunnet meg med tingenes tilstand og lever for det meste i nuet. 

"Å bli deprimert" forbinder jeg med depresjon, og det er for meg noe helt annet. 

Endret av Liviane
  • 2 uker senere...

Annonse

Ja. Jeg takler ikke å være med mine friske venner fordi det er så mye snakk om skole, arbeid og meningsfulle hverdager. Jeg ender opp med å gå hjem gråtende hver gang. Føler meg så liten og mislykket i forhold. 

AnonymBruker
ephiphany skrev (2 timer siden):

Ja. Jeg takler ikke å være med mine friske venner fordi det er så mye snakk om skole, arbeid og meningsfulle hverdager. Jeg ender opp med å gå hjem gråtende hver gang. Føler meg så liten og mislykket i forhold. 

Hvordan ser din hverdag ut? Ov hva er det so gjør at du ikke kan ha meningsfulle hverdager? Får du hjelp hos f.eks psykolog?

Anonymkode: 2f4b1...29a

AnonymBruker

Nei...

Det er fordi jeg er psyisk syk og tenke noe annet virker på meg meningsløst og destruktivt. Jeg har tenkt slik før, men man kommer jo ingen vei. Det eneste, for min del, som skjer er at jeg blir trist. 

Mitt liv ble som det ble. Verken mer eller mindre.

Anonymkode: cc583...ffb

Nei blir ikke det. Noen ganger tenker jeg på hva jeg klarte før jeg ble syk, men har innsett at livet mitt er slik for øyeblikket og at det ikke trenger å være sånn for evig.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan ser din hverdag ut? Ov hva er det so gjør at du ikke kan ha meningsfulle hverdager? Får du hjelp hos f.eks psykolog?

Anonymkode: 2f4b1...29a

Jeg sitter stort sett inne alene hele dagen og prøver å motstå russug. Jeg prøver å trene litt, gå turer og sosialisere, men symptomene mine kommer som regel i veien for det. Jeg går til poliklinisk behandling for psykiske lidelser og rusproblematikk. 

Jeg sliter med å aksepterer hvor annerledes livet mitt har blitt. Jeg har vansker med å justere forventningene mine. Behandlene mine kritiserer meg for det. At jeg enda ikke hatt lært meg hvordan livet mitt er nå.

Men vet ikke om jeg vil si at jeg blir deprimert av det. Depresjonen er jo det i bunn uansett. Blir ikke verre når jeg tenker på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...