Gå til innhold

ved skifte av sovetabletter


Gjest trientali

Anbefalte innlegg

Gjest trientali

Jeg har brukt sovemetabletter nå i litt over ett år (stilnoct). Merker at vikrkningen begynner blir mindre og sover ikke like godt. Om jeg skifter til en annen sovemedisin vil den da fungere like godt som Stilnoct gjortde i begynnelsen? Eller finnes det i et slags stoff i alle sovetabletter som gjør at virkningen ikke vil merkes ved skifte, at jeg har blitt for "vant" til stoffene?

Merker også at om jeg har hodepine og tar sovemedisin så forsvinner denne. Hvilken sammenheng har dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest camaron

kjære trientali

Forskjellige typer sovemedisin inneholder forskjellige typer stoffer. Slik at en ny type sovemedisin trolig vil virke godt. Det vil ta en stund før kroppen har vennet seg til stoffene i den nye medisinene, i mellomtiden vil de mest trolig virke bra.

Desverre er det ofte slik at kroppen over tid venner seg til nye sovemedisiner, man kan da bli nødt for å skifte type medisin eller å øke dosen. Å evt øke dosen må skje i samarbeid med legen din.

At sovemedisin også hjelper på hodepine er kanskje ikke så merkelig som en skulle tro. Det er ikke skjelden at det er spenningshodepine man har. Når man så tar sovemedisin så dempes uro og angst. "Spenningen" slipper taket og musklaturen blir mere avslappet. Dermed kan hodepinen slippe taket.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...