Gå til innhold

til lege med hoste?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært litt småforkjøla og hosta noe i vel et par uker. I begynnelsen var hosten løs og medførte sparsomt med gulbrunt ekspektorat. Nå den siste uken har det vært "anfall" med kraftig tørrhoste. Vært "anfall" varer ikke så lenge. Har ikke feber. Var litt tufs første dagene, men føler meg helt fin nå.

Alle maser om at jeg må gå til legen med den hosten. Må/bør jeg egentlig det? Siden jeg verken har feber eller nedsett allmenntilstand, er det ikke da sannsynlig at det bare er et virus som en lege ikke kan gjøre noe med likevel? Eller burde jeg gå og teste CRPen og slikt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46539-til-lege-med-hoste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Hei,

Det er ganske mange som går rundt nå om dagen med hoste av den typen du beskriver. Hvis du ikke har allmensymptomer, og ingen egentlig tegn på aktiv infeksjon ville jeg forsøke med litt hostemedisin, som både løser opp slimet og demper hoste, f. eks. av typen Cosylan, Solvipect e.l. Jeg tror ikke du vi få noe spesiell andre type behandling i første omgang. Hvis den ikke gir seg og du har virkelig mye plager av det bør du selvfølgelig søke lege.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46539-til-lege-med-hoste/#findComment-177105
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...