Gå til innhold

Jeg avviser venner når jeg har det vondt...


Gjest Ulla

Anbefalte innlegg

...og nå sitter jeg og er deppa for det. Jeg vil jo ha venner, men for tiden orker jeg ikke å ta vare på dem. Invitere dem eller komme til dem. Akk nå ringer et vennepar til oss...

Mannen min tok telefonen nede. Håper ikke det er en invitasjon...

Er dere på samme måten? Jeg føler for å ha fred når jeg er nedfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Theos

Kjenner meg godt igjen. Problemet er at tilstanden har vart i flere år. Vil gjerne beholde vennene mine og pleie sosial omgang, men føler nesten bestandig at det blir et ork. Dessuten har det sneket seg inn mye prestasjonsangst i tillegg.

Det er vondt. Lengselen etter et sosialt liv er i høyeste grad tilstede, men evnen til å ha et er det så som så med.

Tenker om det at det er en bivirkning av psykdommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen. Problemet er at tilstanden har vart i flere år. Vil gjerne beholde vennene mine og pleie sosial omgang, men føler nesten bestandig at det blir et ork. Dessuten har det sneket seg inn mye prestasjonsangst i tillegg.

Det er vondt. Lengselen etter et sosialt liv er i høyeste grad tilstede, men evnen til å ha et er det så som så med.

Tenker om det at det er en bivirkning av psykdommen?

Kjenner meg igjen ja,slik er det for meg også.Egentlig redd for å miste de vennene

jeg har;men klarer ofte bar "litt" sosial omgang omgangen;særlig når jeg ikke er i form.Desverre,sier jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. J kjenner meg helt klart igjen i situasjonen. D r veldig viktig å være åpne til venner om at dere har d vanskelig. Da blir d så mye enklere for dem å takle at vi oppfører oss litt "rart". Man risikerer å miste venner i begge situasjoner, men hvis man mister venner man r ærlig imot, så r d dårlige venner og d trenger vi ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...