Gå til innhold

Alvorlig bekymret - mamma svarer ikke!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sommerblomsten9 skrev (45 minutter siden):

Hei. Jeg er livredd nå og bekymret. Mamma har ikke svart på over 2 timer og hun svarer alltid. Dette kjennetegner ikke henne. Jeg er alvorlig bekymret , hvor lenge skal jeg vente før jeg ringer politiet eller ambulansen? Hva skal jeg gjøre?

De vil neppe rykke ut om det er 2 timer hun ikke svarer på telefonen. Kanskje hun er tom for strøm på mobilen? Er hun hos frisøren? Har hun tilfeldigvis slått av lyden på mobilen? Er hun med en venninne og mobilen ligger i veska så hun ikke hører den?

Du har en tendens til å overdramatisere grundig...

Sommerblomsten9 skrev (40 minutter siden):

Jeg er alvorlig bekymret , hvor lenge skal jeg vente før jeg ringer politiet eller ambulansen?

Du skal selvfølgelig ikke ringe noen av disse, så lenge du ikke vet at hun er i en nødssituasjon. 

Mobiler kan glemmes / mistes, stå på lydløs uten at man er klar over det, eller slutte å virke. Hun kan også være et sted med høyt støynivå.

Sommerblomsten9 skrev (49 minutter siden):

Hva skal jeg gjøre?

Du skal først og fremst roe deg ned og tenke på noe annet.

Jeg antar hun bor alene, siden du er så bekymret? Har hun noen nærstående du har kontaktinformasjon til (kjæreste, andre voksne barn enn deg...) som du kan spørre? Men hvis hun er frisk og ikke veldig gammel og / eller skrøpelig, synes jeg du skal vente en god stund med det. Folk har rett på et visst privatliv selv om mobilen er oppfunnet.  

Sommerblomsten9
Lillemus skrev (11 minutter siden):

De vil neppe rykke ut om det er 2 timer hun ikke svarer på telefonen. Kanskje hun er tom for strøm på mobilen? Er hun hos frisøren? Har hun tilfeldigvis slått av lyden på mobilen? Er hun med en venninne og mobilen ligger i veska så hun ikke hører den?

Du har en tendens til å overdramatisere grundig...

Hun svarte nå heldigvis. Hun var til optiker. Ble bare alvorlig bekymret for at hun var død. Har gått igjennom så mye de siste månedene som ett menneske ikke har klart, så har ikke klart å gått igjennom å mistet mamma 

Sommerblomsten9
laban skrev (2 minutter siden):

Du skal selvfølgelig ikke ringe noen av disse, så lenge du ikke vet at hun er i en nødssituasjon. 

Mobiler kan glemmes / mistes, stå på lydløs uten at man er klar over det, eller slutte å virke. Hun kan også være et sted med høyt støynivå.

Du skal først og fremst roe deg ned og tenke på noe annet.

Jeg antar hun bor alene, siden du er så bekymret? Har hun noen nærstående du har kontaktinformasjon til (kjæreste, andre voksne barn enn deg...) som du kan spørre? Men hvis hun er frisk og ikke veldig gammel og / eller skrøpelig, synes jeg du skal vente en god stund med det. Folk har rett på et visst privatliv selv om mobilen er oppfunnet.  

Hun svarte nå heldigvis. Klarte ikke å roe meg ned, bare gråt og tenkte hoppe ut av vinduet på bilen i fart. 

Annonse

Sommerblomsten9 skrev (43 minutter siden):

Hun svarte nå heldigvis. Klarte ikke å roe meg ned, bare gråt og tenkte hoppe ut av vinduet på bilen i fart. 

Har du ingen å snakke med som kan lære deg å roe ned i sånne situasjoner? Du vet at hvis det skjer noe alvorlig med noen som står deg nær, så vil du få beskjed før eller siden. Du kan ikke ha kontroll på hvor din mor er hele tiden. Øv deg på å gi slipp på kontrollen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...