AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 Nå klarer jeg ikke mer, er desperat etter råd får ikke hjelp. Skal ta en oppsummering: Vært syk hele livet, med alvorlig depresjon og angst som hovedproblem. Har hatt dette med moderat-alvorlig svingning siden barnehagealder. Ble aldri plukket opp av noe system, bare «truet» med barnevern og PPT. Har alltid gått under radaren til alle og har tilbragt store deler av livet isolert på rommet mitt og har veldig dårlig boevne. Har også bulimi, PTSD og unnvikende personlighetsforstyrrelse. Har prøvd poliklinisk behandling i 3 år som har gjort meg verre. Har prøvd Zoloft og Wellbutrin. Er dårlig å spørre og grave etter ulik behandling og er redd for å være til bry, spesielt med dette verdensbildet som er nå (krig og korona). Men jeg vil bare ikke ta livet mitt.. Nå selvskader jeg etter hver gang jeg har vært ute fordi jeg må tvinge meg selv til å ta en tur ut hver dag (Sikter til noen brukere her inne, du sa det kom til å hjelp.. alle sier det.) Jeg har også hatt grei døgnrytme i en måned nå men blir bare verre. Har i tillegg nå fått tvangstanker som holder på å gjøre meg helt gal. Har hatt perioder hvor jeg kan være oppstemt (3 ganger i mitt liv med varighet på 1-4 uker) derfor tror jeg kanskje ikke vanlige antideppresiva har hjulpet. Legen min har ikke såå god erfaring, men skal jeg kanskje spørre om å få prøve en annen type antideppresiva? Skal starte å jobbe snart etter flere år ute av arbeidslivet så trenger virkelig hva som helst så jeg skal klare å komme meg gjennom dagene. Tusen takk for alle svar beklager det ble langt og sytete er bare redd.. hilsen kvinne 29 år. Anonymkode: ec9ee...7bc 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465415-har-dere-noen-tips-til-meg-og-veien-videre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liviane Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Nå selvskader jeg etter hver gang jeg har vært ute fordi jeg må tvinge meg selv til å ta en tur ut hver dag (Sikter til noen brukere her inne, du sa det kom til å hjelp.. alle sier det.) Så du fanger opp "tips" og "råd" som er destruktive, fra et forum. Har du aldri selvskadet før du leste om at noen andre gjorde det på dette forumet (og at det hjalp), synes jeg ikke du skal begynne med det nå (eller seinere for den sakens skyld). Selvskading er destruktivt og ingen god løsning på å håndtere problemer. Det kan også bli til en avhengighet og jeg tror ingen er tjent med å gjøre sånt mot seg selv. Ellers har jeg dessverre ingen tips å komme med, men håper du får noen gode svar fra andre. Håper du etterhvert får riktig hjelp fra helsevesenet. Endret 25. februar 2022 av Liviane 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465415-har-dere-noen-tips-til-meg-og-veien-videre/#findComment-4081414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormwind Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå klarer jeg ikke mer, er desperat etter råd får ikke hjelp. Skal ta en oppsummering: Vært syk hele livet, med alvorlig depresjon og angst som hovedproblem. Har hatt dette med moderat-alvorlig svingning siden barnehagealder. Ble aldri plukket opp av noe system, bare «truet» med barnevern og PPT. Har alltid gått under radaren til alle og har tilbragt store deler av livet isolert på rommet mitt og har veldig dårlig boevne. Har også bulimi, PTSD og unnvikende personlighetsforstyrrelse. Har prøvd poliklinisk behandling i 3 år som har gjort meg verre. Har prøvd Zoloft og Wellbutrin. Er dårlig å spørre og grave etter ulik behandling og er redd for å være til bry, spesielt med dette verdensbildet som er nå (krig og korona). Men jeg vil bare ikke ta livet mitt.. Nå selvskader jeg etter hver gang jeg har vært ute fordi jeg må tvinge meg selv til å ta en tur ut hver dag (Sikter til noen brukere her inne, du sa det kom til å hjelp.. alle sier det.) Jeg har også hatt grei døgnrytme i en måned nå men blir bare verre. Har i tillegg nå fått tvangstanker som holder på å gjøre meg helt gal. Har hatt perioder hvor jeg kan være oppstemt (3 ganger i mitt liv med varighet på 1-4 uker) derfor tror jeg kanskje ikke vanlige antideppresiva har hjulpet. Legen min har ikke såå god erfaring, men skal jeg kanskje spørre om å få prøve en annen type antideppresiva? Skal starte å jobbe snart etter flere år ute av arbeidslivet så trenger virkelig hva som helst så jeg skal klare å komme meg gjennom dagene. Tusen takk for alle svar beklager det ble langt og sytete er bare redd.. hilsen kvinne 29 år. Anonymkode: ec9ee...7bc Har du noen å snakke med om disse tingene? Venner ? Familie? Andre kontaktpersoner? Endret 25. februar 2022 av Stormwind 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465415-har-dere-noen-tips-til-meg-og-veien-videre/#findComment-4081420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 Liviane skrev (13 minutter siden): Så du fanger opp "tips" og "råd" som er destruktive, fra et forum. Har du aldri selvskadet før du leste om at noen andre gjorde det på dette forumet (og at det hjalp), synes jeg ikke du skal begynne med det nå (eller seinere for den sakens skyld). Selvskading er destruktivt og ingen god løsning på å håndtere problemer. Det kan også bli til en avhengighet og jeg tror ingen er tjent med å gjøre sånt mot seg selv. Ellers har jeg dessverre ingen tips å komme med, men håper du får noen gode svar fra andre. Håper du etterhvert får riktig hjelp fra helsevesenet. Jeg tolket det som at det var å ta turen ut hver dag, som ts hadde blitt oppfordret til og som skal hjelpe. Ikke selvskading. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465415-har-dere-noen-tips-til-meg-og-veien-videre/#findComment-4081421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liviane Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 Glitter skrev (9 minutter siden): Jeg tolket det som at det var å ta turen ut hver dag, som ts hadde blitt oppfordret til og som skal hjelpe. Ikke selvskading. Da misforstod jeg nok, beklager det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465415-har-dere-noen-tips-til-meg-og-veien-videre/#findComment-4081422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 Liviane skrev (3 minutter siden): Da misforstod jeg nok, beklager det. Jeg måtte lese et par ganger for å forstå det selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465415-har-dere-noen-tips-til-meg-og-veien-videre/#findComment-4081424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 Jeg tenker at et av de første tingene du må ta tak i er selvskading. Kan du finne et alternativ? En behandler jeg gikk til foreslo å ha en strikk rundt håndleddet som du dro i når du ville selvskade. Jeg har ikke drevet med den type selvskading som jeg regner med du driver med, men jeg vet jo det er vanskelig å endre mestringsstrategier. Har du diskutert selvskading med behandler? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465415-har-dere-noen-tips-til-meg-og-veien-videre/#findComment-4081427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 (endret) Fru2020 skrev (24 minutter siden): Jeg tenker at et av de første tingene du må ta tak i er selvskading. Kan du finne et alternativ? En behandler jeg gikk til foreslo å ha en strikk rundt håndleddet som du dro i når du ville selvskade. Jeg har ikke drevet med den type selvskading som jeg regner med du driver med, men jeg vet jo det er vanskelig å endre mestringsstrategier. Har du diskutert selvskading med behandler? Jeg har aldri skjønt det der tipset. For meg vil slik "mild" selvskading (det er jo å påføre seg smerte) bare trigge til å gjøre det "ordentlig". Det er jo bedre å bruke en strikk så klart, men det må vel være best å gjøre noe helt annet. Endret 25. februar 2022 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465415-har-dere-noen-tips-til-meg-og-veien-videre/#findComment-4081436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 Glitter skrev (2 timer siden): Jeg har aldri skjønt det der tipset. For meg vil slik "mild" selvskading (det er jo å påføre seg smerte) bare trigge til å gjøre det "ordentlig". Det er jo bedre å bruke en strikk så klart, men det må vel være best å gjøre noe helt annet. Tror et annet tips hun hadde var å holde på en isklump. Jeg har som sagt aldri (nesten) selvskadet meg på den måten så jeg vet ikke hvordan det virker. Ellers er det vel å utarbeide en kriseplan som kan tas i bruk? Jeg prøver alltid å jobbe etter den når ting blir vanskelig. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465415-har-dere-noen-tips-til-meg-og-veien-videre/#findComment-4081474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 (endret) Fru2020 skrev (24 minutter siden): Tror et annet tips hun hadde var å holde på en isklump. Jeg har som sagt aldri (nesten) selvskadet meg på den måten så jeg vet ikke hvordan det virker. Ellers er det vel å utarbeide en kriseplan som kan tas i bruk? Jeg prøver alltid å jobbe etter den når ting blir vanskelig. Slike kriseplaner har egentlig aldri hatt noe for seg for min del, men har jo i hodet hva jeg eventuelt kan gjøre. Men for meg er det veldig mye tvang forbundet med det der. Kan ha aldri så lite lyst til å gjøre det, men så må jeg bare. Er ikke ofte det skjer lenger da, men. Den mest effektive metoden jeg har er å utsette det. Da kan det roe seg til det tidspunktet jeg har utsatt det til. Hvis det ikke har roet seg, så kan jeg forsøke å utsette på nytt. Samme gjelder for rus og planer om selvmord. Endret 25. februar 2022 av Glitter 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465415-har-dere-noen-tips-til-meg-og-veien-videre/#findComment-4081478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.