AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 Del Skrevet 26. februar 2022 Jeg er mildt til moderat deprimert har jeg fått vite av legen på DPS. Hun sa i alle fall at jeg har milde til moderate depressive symptomer da jeg var der til time i går. Hun "advarte" om at det kunne "switche" til mani, og at hvis jeg merket det så måtte jeg gå på legevakten. (Nå er det jo helg og legevakta er det eneste alternative stedet å søke hjelp hos da). Saken er nå sånn at jeg er jæ.. irritabel og sint! Var sånn i begynnelsen av det depressive også, men så gikk det over. Men i går kveld eskalerte det gradvis til nye høyder utover natten. Jeg fikk ikke sove fordi jeg var så irritert, sur og sint! Jeg kledde på meg og gikk meg en tur midt på natten, men det hjalp ikke. Har vært irritabel i hele dag også og nå bare øker det på igjen i styrke. Jeg er så sint at jeg føler jeg omtrent skal sprekke! Er urolig, "heiter" og er rød i trynet. Denne "heitingen gjør meg bare enda mer irritert. I følge mannen min har jeg begynt å snakke høyere og mer også, noe han mener er sånn jeg gjør når jeg er manisk. Jeg er engstelig anlagt og blir nok mer bekymret enn jeg kanskje trenger å bli, derfor vil jeg spørre deg om din mening. Hvordan vil du tolke dette? Er det fare på ferde sånn at jeg bør dra til legen nå? Lurer litt på om jeg er blitt sånn fordi jeg var redd for å switche siden hun sa det, og dermed switchet? Men det går vel ikke an. Anonymkode: 563e7...1cc 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465437-kupton-er-dette-en-switch/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 26. februar 2022 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg er mildt til moderat deprimert har jeg fått vite av legen på DPS. Hun sa i alle fall at jeg har milde til moderate depressive symptomer da jeg var der til time i går. Hun "advarte" om at det kunne "switche" til mani, og at hvis jeg merket det så måtte jeg gå på legevakten. (Nå er det jo helg og legevakta er det eneste alternative stedet å søke hjelp hos da). Saken er nå sånn at jeg er jæ.. irritabel og sint! Var sånn i begynnelsen av det depressive også, men så gikk det over. Men i går kveld eskalerte det gradvis til nye høyder utover natten. Jeg fikk ikke sove fordi jeg var så irritert, sur og sint! Jeg kledde på meg og gikk meg en tur midt på natten, men det hjalp ikke. Har vært irritabel i hele dag også og nå bare øker det på igjen i styrke. Jeg er så sint at jeg føler jeg omtrent skal sprekke! Er urolig, "heiter" og er rød i trynet. Denne "heitingen gjør meg bare enda mer irritert. I følge mannen min har jeg begynt å snakke høyere og mer også, noe han mener er sånn jeg gjør når jeg er manisk. Jeg er engstelig anlagt og blir nok mer bekymret enn jeg kanskje trenger å bli, derfor vil jeg spørre deg om din mening. Hvordan vil du tolke dette? Er det fare på ferde sånn at jeg bør dra til legen nå? Lurer litt på om jeg er blitt sånn fordi jeg var redd for å switche siden hun sa det, og dermed switchet? Men det går vel ikke an. Anonymkode: 563e7...1cc Hvis du har vært manisk tidligere, så vil jeg tro at mannen din vil gjenkjenne symptomene? I så fall ville jeg ha lyttet til hans vurdering dersom du selv er usikker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465437-kupton-er-dette-en-switch/#findComment-4081585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hurja Skrevet 26. februar 2022 Del Skrevet 26. februar 2022 (endret) Jeg synes du skal dra på legevakten. Jeg har sett denne utviklingen på jobb hos personer med mani. Håper du får bedre svar enn meg av han som er ekspert på dette. Endret 26. februar 2022 av Hurja 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465437-kupton-er-dette-en-switch/#findComment-4081591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hurja Skrevet 27. februar 2022 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er mildt til moderat deprimert har jeg fått vite av legen på DPS. Hun sa i alle fall at jeg har milde til moderate depressive symptomer da jeg var der til time i går. Hun "advarte" om at det kunne "switche" til mani, og at hvis jeg merket det så måtte jeg gå på legevakten. (Nå er det jo helg og legevakta er det eneste alternative stedet å søke hjelp hos da). Saken er nå sånn at jeg er jæ.. irritabel og sint! Var sånn i begynnelsen av det depressive også, men så gikk det over. Men i går kveld eskalerte det gradvis til nye høyder utover natten. Jeg fikk ikke sove fordi jeg var så irritert, sur og sint! Jeg kledde på meg og gikk meg en tur midt på natten, men det hjalp ikke. Har vært irritabel i hele dag også og nå bare øker det på igjen i styrke. Jeg er så sint at jeg føler jeg omtrent skal sprekke! Er urolig, "heiter" og er rød i trynet. Denne "heitingen gjør meg bare enda mer irritert. I følge mannen min har jeg begynt å snakke høyere og mer også, noe han mener er sånn jeg gjør når jeg er manisk. Jeg er engstelig anlagt og blir nok mer bekymret enn jeg kanskje trenger å bli, derfor vil jeg spørre deg om din mening. Hvordan vil du tolke dette? Er det fare på ferde sånn at jeg bør dra til legen nå? Lurer litt på om jeg er blitt sånn fordi jeg var redd for å switche siden hun sa det, og dermed switchet? Men det går vel ikke an. Anonymkode: 563e7...1cc Hvordan går det med deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465437-kupton-er-dette-en-switch/#findComment-4081613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 Del Skrevet 27. februar 2022 frosken skrev (18 timer siden): Hvis du har vært manisk tidligere, så vil jeg tro at mannen din vil gjenkjenne symptomene? I så fall ville jeg ha lyttet til hans vurdering dersom du selv er usikker. Det gjorde jeg. Hurja skrev (3 timer siden): Hvordan går det med deg? Det går vel bra, tror jeg. Fulgte medisinske råd i går. Jeg må lære meg: 1. Stol på deg selv og ikke frik ut ved symptomer som går noen av veiene. (Før dreit jeg mer i symptomer så har nok blitt mer redd med tiden av en eller annen grunn). 2. Lytt til de som kjenner deg godt og gjør som du tidligere har fått beskjed om av lege ved forandringer til det verre. Enklere kan det vel egentlig ikke bli.. Anonymkode: 563e7...1cc 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465437-kupton-er-dette-en-switch/#findComment-4081625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hurja Skrevet 27. februar 2022 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det gjorde jeg. Det går vel bra, tror jeg. Fulgte medisinske råd i går. Jeg må lære meg: 1. Stol på deg selv og ikke frik ut ved symptomer som går noen av veiene. (Før dreit jeg mer i symptomer så har nok blitt mer redd med tiden av en eller annen grunn). 2. Lytt til de som kjenner deg godt og gjør som du tidligere har fått beskjed om av lege ved forandringer til det verre. Enklere kan det vel egentlig ikke bli.. Anonymkode: 563e7...1cc Du har en alvorlig sykdom og det er bra du tar symptomene på alvor før de evt eskalerer. Du gjorde det defintivt det rette! Der jeg jobber gjør de det samme nettopp for å hindre en evt eskalering av symptomene. En stor klapp på skulderen til deg for at du tar sykdommen din på alvor og gjør alt du kan for å forhindre en evt eskalering. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465437-kupton-er-dette-en-switch/#findComment-4081627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 Del Skrevet 27. februar 2022 Hurja skrev (18 minutter siden): Du har en alvorlig sykdom og det er bra du tar symptomene på alvor før de evt eskalerer. Du gjorde det defintivt det rette! Der jeg jobber gjør de det samme nettopp for å hindre en evt eskalering av symptomene. En stor klapp på skulderen til deg for at du tar sykdommen din på alvor og gjør alt du kan for å forhindre en evt eskalering. Takk for snille ord! ❤️ Nå er jeg bare mest sint på meg selv for at jeg blir så redd! Men tar det til meg det du sier, at jeg gjorde det riktige i går. (Og i det lyset var det kanskje ikke krisemaksimering likevel). Fint å vite at det er sånt som er vanlig praksis andre steder også, det får meg til å stole på at jeg får riktige råd. Anonymkode: 563e7...1cc 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465437-kupton-er-dette-en-switch/#findComment-4081635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hurja Skrevet 27. februar 2022 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for snille ord! ❤️ Nå er jeg bare mest sint på meg selv for at jeg blir så redd! Men tar det til meg det du sier, at jeg gjorde det riktige i går. (Og i det lyset var det kanskje ikke krisemaksimering likevel). Fint å vite at det er sånt som er vanlig praksis andre steder også, det får meg til å stole på at jeg får riktige råd. Anonymkode: 563e7...1cc Ingen grunn til å være sint på deg selv for det ❤️ Ha dette med i planen din til neste gang - oppsøk lege om du aner uro, slik du gjorde nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465437-kupton-er-dette-en-switch/#findComment-4081636 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.