Gjest Hurja Skrevet 3. mars 2022 Skrevet 3. mars 2022 Er det 4 dager siden anbefalt isolasjon er 4 dager? 0 Siter
ISW Skrevet 3. mars 2022 Skrevet 3. mars 2022 Hei, Smitte er liksom ikke en absolutt enhet, slik at man enten er veldig smittsom eller ikke smittsom i det hele tatt. Man kan nok si at smittsomheten har avtatt betydelig 4 dager etter symptomstart eller positiv test, slik at det stort sett anses som trygt å gå på butikken eller gå på jobb. Men jeg tror ikke jeg ville kline med en person som hadde fått symptomer for 4 dager siden, for å sette det veldig på spissen. Man er nok fortsatt til en viss grad smittsom, men grensen på 4 dager er satt dels av politiske årsaker for å redusere belastningen i form av sykefravær. Det er en balansegang. Jeg holdt meg i isolasjon i 6 dager, og brukte munnbind de første dagene etter isolasjonen. 1 Siter
Gjest Hurja Skrevet 3. mars 2022 Skrevet 3. mars 2022 ISW skrev (22 minutter siden): Hei, Smitte er liksom ikke en absolutt enhet, slik at man enten er veldig smittsom eller ikke smittsom i det hele tatt. Man kan nok si at smittsomheten har avtatt betydelig 4 dager etter symptomstart eller positiv test, slik at det stort sett anses som trygt å gå på butikken eller gå på jobb. Men jeg tror ikke jeg ville kline med en person som hadde fått symptomer for 4 dager siden, for å sette det veldig på spissen. Man er nok fortsatt til en viss grad smittsom, men grensen på 4 dager er satt dels av politiske årsaker for å redusere belastningen i form av sykefravær. Det er en balansegang. Jeg holdt meg i isolasjon i 6 dager, og brukte munnbind de første dagene etter isolasjonen. Tusen takk 😀 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.