Gå til innhold

Å gå fast på medisiner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Stjernestøv, alt handler ikke om medisiner eller ikke, selv om bivirkninger selvsagt spiller en rolle. Jeg går ikke på medisiner selv, men har tidvis svært lavt funksjonsnivå, med mange av de samme symptomene du har likevel. 

Det som hjelper, og som du kan gjøre noe med, er mosjon, sunt kosthold, meningsfulle aktiviteter og relasjoner. Bruk våren for alt den er verdt, til å finne og etablere nye vaner og hverdagsgleder. Så du gikk tur i dag - det er en god start! :) 

Anonymkode: 9dc44...78a

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Stjernestøv, alt handler ikke om medisiner eller ikke, selv om bivirkninger selvsagt spiller en rolle. Jeg går ikke på medisiner selv, men har tidvis svært lavt funksjonsnivå, med mange av de samme symptomene du har likevel. 

Det som hjelper, og som du kan gjøre noe med, er mosjon, sunt kosthold, meningsfulle aktiviteter og relasjoner. Bruk våren for alt den er verdt, til å finne og etablere nye vaner og hverdagsgleder. Så du gikk tur i dag - det er en god start! :) 

Ok. Det er jo sant og jeg var i hagen til foreldrene mine i sola i dag, var kjekt å prate med dem. Men så ble jeg redd etterpå, vil ikke smitte dem med corona men vi var jo ute. Bare innbiller meg hele tiden at jeg har det, tør ikke møte venner heller pga corona. Vet tiltakene er borte men corona er ikke borte. Det gjør noe med livskvaliteten. Men skal prøve å gå litt mer turer, har masse åreknuter så leste jeg at det var farlig og. Det er alltid noe å være redd for med eller uten medisiner, men det blir jo enda verre uten medisiner. Jeg må tenke på det. 

Men du klarer deg uten medisiner med mye av de samme symptomene som meg? Hvordan klarer du det? 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Ok. Det er jo sant og jeg var i hagen til foreldrene mine i sola i dag, var kjekt å prate med dem. Men så ble jeg redd etterpå, vil ikke smitte dem med corona men vi var jo ute. Bare innbiller meg hele tiden at jeg har det, tør ikke møte venner heller pga corona. Vet tiltakene er borte men corona er ikke borte. Det gjør noe med livskvaliteten. Men skal prøve å gå litt mer turer, har masse åreknuter så leste jeg at det var farlig og. Det er alltid noe å være redd for med eller uten medisiner, men det blir jo enda verre uten medisiner. Jeg må tenke på det. 

Men du klarer deg uten medisiner med mye av de samme symptomene som meg? Hvordan klarer du det? 

Jeg har ikke psykoselidelse. Her er det angst, depresjon, migrene og diverse andre vondter som slår ut. Poenget mitt var at man kan være dårlig, selv om man ikke går på medisiner med tunge bivirkninger. Det er nok lett å tro at livet hadde vært bedre uten. Noe hadde nok blitt bedre for deg, ettersom du ville sluppet bivirkningene. Andre ting verre, som du jo har erfart flere ganger. Heldigvis er det tiltak du kan gjøre for å få det bedre, selv om du fortsetter på medisiner. 

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke psykoselidelse. Her er det angst, depresjon, migrene og diverse andre vondter som slår ut. Poenget mitt var at man kan være dårlig, selv om man ikke går på medisiner med tunge bivirkninger. Det er nok lett å tro at livet hadde vært bedre uten. Noe hadde nok blitt bedre for deg, ettersom du ville sluppet bivirkningene. Andre ting verre, som du jo har erfart flere ganger. Heldigvis er det tiltak du kan gjøre for å få det bedre, selv om du fortsetter på medisiner. 

Sånn å forstå, ja det finnes nok av plager som ikke er gode å ha. Ja man kan jo være dårlig uten medisiner og, er ikke sikkert livet hadde blitt bedre uten nei. Ja jeg burde jo ha lært nå av erfaringer jeg har gjort, vil jo ikke bli dårlig igjen. Ja jeg kan gjøre ting for å få det bedre med medisiner og, det er sant. 

stjernestøv skrev (På 3.3.2022 den 14.07):

Noen her som går fast på medisiner? Har du tenkt å gjøre det resten av livet? Hva tar du medisiner for? Er du fornøyd med det? 

Og hva med folk med psykoselidelser, kan det gå over med alderen? At det dør ut? Kan alle psykiske lidelser bli bedre med alderen eller er det noe man må leve med? Vet jo at en del eldre folk får antipsykotika men det er vel som oftes demente? De har jo hallusinasjoner og vrangforestillinger, men hjelper det da med ap? 

Jeg har gått på medisiner i over 30 år, og det har fungert bra. Det er for søvnproblemer og depresjoner. Må ha de livet ut. 

stjernestøv

Men har innsett at jeg sikkert har en psykoselidelse, alt er ikke evner av alt jeg har opplevd. Ville evner ha gjort meg så redd og fått meg til å fungere så dårlig? Tror ikke det selv om jeg savner det åndelige, noe er ikke fint men et mareritt fra Helvete. Jeg innser det, og at med det gode følger det vonde. Tenker masse på dette. 

stjernestøv
erik123 skrev (4 minutter siden):

Jeg har gått på medisiner i over 30 år, og det har fungert bra. Det er for søvnproblemer og depresjoner. Må ha de livet ut. 

Ok. Det er nok sikkert det beste ja, fint at de fleste her ikke er så ambivalente til medisiner. 

Annonse

Diagnose panikk-angst med depresjon, var sykemeldt 1 år. Endelig tilbake i 100% jobb igjen.

Bruker medisiner ilag med Psykolog-terapi. 
Sertralin og Remeron

Usikker på om det blir å gå på livet ut, må eg så må eg. Nå er det viktigest å fungere og ha det stabilt over lang tid.. ☺️

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...