Gå til innhold

Er det egentlig for mye forlangt av Putin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Han ønsker demilitarisering og at Ukraina holder seg nøytrale. Kan de ikke bare godta det? Og kan ikke Ukraina bare godta at de blir russisk territorium igjen? Hvorfor ikke? For mye står på spill nå, og de burde kanskje gi seg før hele Europa står i brann.... De har et ansvar for verdensfreden de også. 

Anonymkode: 3f8af...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eh, nei?

Anonymkode: 741ce...c09

Begrunn det. 

Anonymkode: 3f8af...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis han får det som han vil uten kamp, vil han bare fortsette å forsyne seg av andre land.. han vil ha makt. 

Anonymkode: 5ab71...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Han ønsker demilitarisering og at Ukraina holder seg nøytrale. Kan de ikke bare godta det? Og kan ikke Ukraina bare godta at de blir russisk territorium igjen? Hvorfor ikke? For mye står på spill nå, og de burde kanskje gi seg før hele Europa står i brann.... De har et ansvar for verdensfreden de også. 

Anonymkode: 3f8af...0a9

Ja, det er for mye forlangt at han skal bestemme over nabolandet. Han vil bytte ut en demokratisk valgt regjering med en Quisling-regjering som han kan styre.

Jeg kan være enig i at vesten har oppført seg til dels arrogant og uhensiktsmessig. Dermed kan man si at vesten har "skapt Putin", på samme måte som Versailles-traktaten ydmyket tyskerne og "skapte Hitler.".

Jeg vil ikke gå derfra til å forsvare Putin (eller Hitler).

 

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Grendel skrev (12 minutter siden):

Ja, det er for mye forlangt at han skal bestemme over nabolandet. Han vil bytte ut en demokratisk valgt regjering med en Quisling-regjering som han kan styre.

Jeg kan være enig i at vesten har oppført seg til dels arrogant og uhensiktsmessig. Dermed kan man si at vesten har "skapt Putin", på samme måte som Versailles-traktaten ydmyket tyskerne og "skapte Hitler.".

Jeg vil ikke gå derfra til å forsvare Putin (eller Hitler).

 

Men færrest mulig menneskeliv vil gå tapt om de bare ovegir seg, det er du nok enig i. Jeg hater krig og liker ikke at byer bombes og folk blir drept. 

Anonymkode: 3f8af...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvis han får det som han vil uten kamp, vil han bare fortsette å forsyne seg av andre land.. han vil ha makt. 

Anonymkode: 5ab71...37b

Vet du det eller bare tror du det? 

Anonymkode: 3f8af...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet du det eller bare tror du det? 

Anonymkode: 3f8af...0a9

Kun Putin selv vet. Evt noen rundt han. Jeg leser bare historien og ting som kommer frem i media. 

Anonymkode: 5ab71...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men færrest mulig menneskeliv vil gå tapt om de bare ovegir seg, det er du nok enig i. Jeg hater krig og liker ikke at byer bombes og folk blir drept. 

Anonymkode: 3f8af...0a9

Det blir som å si at færrest menneskeliv vil gå tapt hvis Baltikum, Polen, Finland, Sverige etc etc også overgir seg, og blir en del av Russland. Er land som bryter folkeretten og menneskerettighetene, og som fengsler også barn for å protestere mot krigen. Eller bare å kalle det for en krig. Synes du ikke selvstendighet, frihet, demokrati og menneskerettigheter er verdt å kjempe for? Skulle verden og de enkelte landene ha reagert på samme måte da Hitler invaderte land etter land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (25 minutter siden):

Det blir som å si at færrest menneskeliv vil gå tapt hvis Baltikum, Polen, Finland, Sverige etc etc også overgir seg, og blir en del av Russland. Er land som bryter folkeretten og menneskerettighetene, og som fengsler også barn for å protestere mot krigen. Eller bare å kalle det for en krig. Synes du ikke selvstendighet, frihet, demokrati og menneskerettigheter er verdt å kjempe for? Skulle verden og de enkelte landene ha reagert på samme måte da Hitler invaderte land etter land?

Tror ikke Hitler kan sammenlignes med Putin. Om man bare overgir seg vil det ikke bli arrestasjoner av demonstranter og ikke mennesker som blir drept. Jeg er for menneskerettigheter og demokrati, men ville ikke ha drept for det. Jeg er pasifist. 

Anonymkode: 3f8af...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men færrest mulig menneskeliv vil gå tapt om de bare ovegir seg, det er du nok enig i. Jeg hater krig og liker ikke at byer bombes og folk blir drept. 

Anonymkode: 3f8af...0a9

Skal dette gjelde alle, eller bare Putin? Hva med den neste som prøver seg? Og tror du Putin stopper der? Skal det gjelde alle land som han eller andre vil overta? Og hva hvis vi tar det videre, til vanlige folk, skal vi også bare overgi oss for å slippe vold og lidelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Osten skrev (1 time siden):

Skal dette gjelde alle, eller bare Putin? Hva med den neste som prøver seg? Og tror du Putin stopper der? Skal det gjelde alle land som han eller andre vil overta? Og hva hvis vi tar det videre, til vanlige folk, skal vi også bare overgi oss for å slippe vold og lidelse? 

Putin stopper nok der siden de fleste neste landene er med i nato, og han vil vel nødig at Russland skal bli bombet sønder og sammen. Nato er Russland overlegen. 

Anonymkode: 3f8af...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...