Gå til innhold

Ser du noen mulighet for at Ukraina kan vinne krigen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ikke noen militærekspert, men det virker for meg usannsynlig. Hadde det vært bedre de kapitulerte, mens det fortsatt var noe igjen av landet?

Jeg er usikker, men det virker som dette kommer til å bli en enda større tragedie. Vesten stepper ikke inn, og Putin gir seg ikke. Kan det slutte på en annen måte enn at Russland vinner?

Anonymkode: 6dafd...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror/mener det er åpenbart at plan A til Putin var å bare rulle inn og møte minimal motstand. Da Sovjet gikk inn i Tsjekkoslovakia i 1968 fikk de minimal motstand, så det har fungert før.

Det minner forresten om tyskerne som satset på at Blücher skulle seile rett inn til Oslo foran måpende nordmenn. Det er ikke en smart plan millitært sett å å seile rett forbi et torpedobatteri og marsjere opp Karl Johan til full hornmusikk. Det gikk dårlig med Blücher, men planen til tyskerne fungerte tross alt bra de fleste steder i Norge. De seilte rett inn, og mange av kystfortene skjøt ikke. 

Planen til Putin kunne ha fungert, men ukrainerne gjorde motstand. Vi fikk se noen bilder av ødelagte kolonner i byområder. Dermed tror jeg mange fikk en overdreven optimisme og troen på at Russland har en patetisk hær av som man bare kan skyte i stykker. Nå lurer folk på hvorfor ukrainerne ikke bare ødelegger kolonnen utenfor Kiev. Jeg tror det ikke er noe russerne heller vil enn å møte ukraina i åpent terreng. Ukrainerne ville blitt massakrert hvis de prøvde på et stort angrep tror jeg.

Jeg tror Russland vil vinne krigen i første omgang, men at de må bruke storslegga. Dermed vil det bli et ekstremt hat mot dem, og de vil tape på sikt. Det var lett for USA å invadere Afghanistan og Irak, men det ble en økonomisk og militær hengemyr. Jeg tror Ukraina blir mye verre for Russland. Putin har feilberegnet og gapt over alt, alt for mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

 Hadde det vært bedre de kapitulerte, mens det fortsatt var noe igjen av landet?

Anonymkode: 6dafd...f5d

Joa men det er en for feministisk tankegang. Er en på den riktige siden må en kjempe så de onde tar noen tap i vertfall selv om en vil tape. Om alle bare tenke at tyskerne kan vi ikke vinne mot og ikke gjort motstand så hadde du nok snakket tysk i dag.

Eneste håp for ukraina er at krigen blir for upopulær i russland så "ting" skjer der borte som gjør at krigen slutter, men vi får pumpe dem med militær utstyr så russerne får så store tap som mulig i mellomtiden, det er til vårt alles beste.

Anonymkode: f7ae2...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...