Gå til innhold

Artikkel psykiatriens forventningskrise


Dol. comeback

Anbefalte innlegg

Dol. comeback

Tatt i betraktning innhold i denne ser jeg meg selv som en som kanskje er psykiatrisk palliativ med manges blikk . Ville du hjulpet likevel kupton ? På hvilke måte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dol. comeback skrev (3 timer siden):

Tatt i betraktning innhold i denne ser jeg meg selv som en som kanskje er psykiatrisk palliativ med manges blikk . Ville du hjulpet likevel kupton ? På hvilke måte? 

Svært mye av psykiatriens arbeid er palliasjon. Der er vi alle med og hjelper til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hurja
kupton skrev (6 minutter siden):

Svært mye av psykiatriens arbeid er palliasjon. Der er vi alle med og hjelper til.

Kan du utdype? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (2 minutter siden):

Kan du utdype? 

Palliasjon er smertelindring. Det brukes mest om behandling av kreftsyke der helbredelse ikke lenger er mulig.

Men også mange pasienter i psykiatrien har lidelser der helbredelse ikke er mulig. Sykdommen er for alvorlig og/eller skadene for alvorlige. Likevel er det vår plikt å redusere deres livssmerte så langt det lar seg gjøre. På hvilken måte avhenger av hva som smerter dem, og hva som kan bidra til å lindre denne smerten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...