Gå til innhold

Hva skrives i journal etter poliklinisk samtale?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva pleier din behandler å skrive? 

Mener sånn er det innholdet i det du har sagt som står der eller er det mer om du ble oppfattet suicidal eller ikke og om du var velstelt eller ikke de skriver hos deg? 

Anonymkode: 38889...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hovedsaklig det vi har snakket om. Av og til står det en suicidalvurdering. Det ble kommentert i journalen den kan jeg møtte opp i pysjamas på en videosamtale, men ellers står det ikke noe om klær etc. Når jeg blir innlagt på sykehuset blir det alltid kommentert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru2020 skrev (14 minutter siden):

Hovedsaklig det vi har snakket om. Av og til står det en suicidalvurdering. Det ble kommentert i journalen den kan jeg møtte opp i pysjamas på en videosamtale, men ellers står det ikke noe om klær etc. Når jeg blir innlagt på sykehuset blir det alltid kommentert.

I stikkord eller i lange setninger hva dere snakket om? 

Anonymkode: 38889...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I stikkord eller i lange setninger hva dere snakket om? 

Anonymkode: 38889...cff

Vanligvis skriver hun mellom en halv og en side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En gang stod det at jeg fremsto noe ustelt. En annen gang at jeg ikke gir blikkontakt. Også litt om problemstillingene selvsagt. Jeg er egentlig lei av å lese journalnotat om meg selv, jeg fremstår som ganske kjedelig. Og gjentagende.

Anonymkode: 5b129...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden jeg allikevel skulle inn på Helsenorge så sjekket jeg opp hva behandler har skrevet fra sist time.  Og der sto det mye rart ,blant annet at jeg  jobber i hagen , det stemmer da ikke det er mars måned,  hagearbeid nå ? 

Videre sto det at jeg hadde vanlig apetitt og søvn ,det har vi ikke snakket om for da hadde hn*n vist at jeg både spiser og sover dårlig for tiden . Bruker vistnok også medisiner som forskrevet,  litt bom her også ,da jeg ikke bruker noen medisiner.  

Videre står det en del ting jeg vistnok har sagt som jeg ikke har sagt,  dette ble i det hele tatt litt sjokkerende lesing, og litt morsomt.  Her tror jeg behandler har blandet sammen meg med noen andre,  sånn kan det vel gå innimellom vis en skriver journal på slutten av dagen  . Lenge til jeg skal inn å lese her igjen.  

Anonymkode: 212d1...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Siden jeg allikevel skulle inn på Helsenorge så sjekket jeg opp hva behandler har skrevet fra sist time.  Og der sto det mye rart ,blant annet at jeg  jobber i hagen , det stemmer da ikke det er mars måned,  hagearbeid nå ? 

Videre sto det at jeg hadde vanlig apetitt og søvn ,det har vi ikke snakket om for da hadde hn*n vist at jeg både spiser og sover dårlig for tiden . Bruker vistnok også medisiner som forskrevet,  litt bom her også ,da jeg ikke bruker noen medisiner.  

Videre står det en del ting jeg vistnok har sagt som jeg ikke har sagt,  dette ble i det hele tatt litt sjokkerende lesing, og litt morsomt.  Her tror jeg behandler har blandet sammen meg med noen andre,  sånn kan det vel gå innimellom vis en skriver journal på slutten av dagen  . Lenge til jeg skal inn å lese her igjen.  

Anonymkode: 212d1...847

Oi. Det hadde jeg tatt opp med behandler. Det har ved et par anledninger skjedd at notatet til en annen har endt opp hos meg. Da har jeg gitt beskjed med en gang slik at det kan rettes opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som skrives, er helt avhengig av problemstillingen og av behandler. Noen er ordrike og skriver lange avhandlinger, og andre trenger færre ord for å få en presis sammenfatning av timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3/7/2022 den 18.30):

Hva pleier din behandler å skrive? 

Mener sånn er det innholdet i det du har sagt som står der eller er det mer om du ble oppfattet suicidal eller ikke og om du var velstelt eller ikke de skriver hos deg? 

Anonymkode: 38889...cff

Hva jeg sier, hvordan jeg framtrer, f.e. urolig, blikk-kontakt, måte å snakke på, og vurdering av stemningsleie 

Anonymkode: 64961...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...