stjernestøv Skrevet 8. mars 2022 Del Skrevet 8. mars 2022 Jeg er usikker på diagnosen min schizoaffektiv, nå er det mange år siden jeg har hatt noe som kan kalles mani. Er det noe som kan dø ut når man blir eldre? Hvordan kan jeg da ha schizoaffektiv? Har jo fått schizofreni to ganger men det var jeg for frisk til sa min gamle psykiater, men jeg ble alstå grundig utredet for det den siste gangen. Og kan psykoselidelse være andre sykdommer enn schizoreni og schizoaffektiv? Jeg vil bare at ting skal være rett, kommer til å ta det opp med dem. Be dem fjerne det som ikke stemmer, vil ikke ha det på papiret hvis det ikke er rett. Hva kan jeg gjøre selv for å finne ut hva det er? Hva tror dere det er dere som har lest om meg her inne i årevis? Jeg er så usikker nå på om jeg trenger medisiner i det hele tatt, men de har jo gjort meg bedre. Betyr det at jeg har schizoaffektiv da? Fikk jo den sist jeg var innlagt i 2014, bare lurer på hvorfor de forandret den fra schizofreni til schizoaffektiv. Er det stor forskjell på de to? Er det ikke viktig å ha rett diagnose? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 Del Skrevet 8. mars 2022 Tror du har schizofreni og ikke den andre. Anonymkode: b656c...ee1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 8. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror du har schizofreni og ikke den andre. Anonymkode: b656c...ee1 Ok. Det var i hvert fall den jeg fikk da jeg ble utredet, har ikke blitt utredet for schizoaffektiv. Det var vel bare noe de antok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 8. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2022 (endret) Eller er det rett og slett angst jeg har? Det var det første jeg fikk av diagnoser, men angst kan jo komme av så mye. Og hvor ble det av ptsd diagnosen? Plutselig handlet alt om psykosesymptomer, men jeg føler ikke jeg har ptsd nå da. Det er og mange år siden jeg følte den stemte. Kan man ha ulike angstlidelser i tillegg til psykoselidelse? Eller henger det sammen? Det rare er at jeg følte meg ganske oppegående når jeg ble utredet og fikk diagnosen schizofreni? Hvordan kan jeg da være for frisk til å ha det når jeg fungerer dårligere nå? Jeg klarte jo å reise med fly alene f.eks, det hadde ikke gått nå. Og hva med negative symptomer som jeg har, har man det ved schizoaffektiv? Tror det er noe som skurrer her, må ta det opp med dem. Endret 8. mars 2022 av stjernestøv 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worriesome Plenty 2 Skrevet 8. mars 2022 Del Skrevet 8. mars 2022 Du er nok ikke den letteste å diagnostisere. All den tid en del av det du opplever er vanlig i noen alternative miljøer. Men vi ser jo deg syk her inne noen ganger når du har sluttet på medisiner. Om du er for frisk til ha schizofreni vet jeg ikke, men du er jo ganske fungerende sosialt. Her inne jaffal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 8. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2022 Worriesome Plenty 2 skrev (5 minutter siden): Du er nok ikke den letteste å diagnostisere. All den tid en del av det du opplever er vanlig i noen alternative miljøer. Men vi ser jo deg syk her inne noen ganger når du har sluttet på medisiner. Om du er for frisk til ha schizofreni vet jeg ikke, men du er jo ganske fungerende sosialt. Her inne jaffal. Nei jeg er nok ikke det, det er jo lov å være alternativ her i denne verden. Vanskelig for psykiatrien å skille hva som er hva sikkert, nå ble jeg usikker selv og. Kanskje jeg bare har alternative tanker med angst? Ja vet jeg blir dårlig når jeg slutter på medisiner, men hva er det liksom? Det er det. Her fungerer jeg utmerket sosialt, har alltid syns det var lettere å skrive enn å snakke. Nei jeg vet ikke hvor lavt fungerende andre med schozofreni er, men de må fungere ganske dårlig og sitte med sølvpapir hatt på hodet. Sånn har jeg aldri vært. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worriesome Plenty 2 Skrevet 8. mars 2022 Del Skrevet 8. mars 2022 (endret) stjernestøv skrev (4 minutter siden): Nei jeg er nok ikke det, det er jo lov å være alternativ her i denne verden. Vanskelig for psykiatrien å skille hva som er hva sikkert, nå ble jeg usikker selv og. Kanskje jeg bare har alternative tanker med angst? Ja vet jeg blir dårlig når jeg slutter på medisiner, men hva er det liksom? Det er det. Her fungerer jeg utmerket sosialt, har alltid syns det var lettere å skrive enn å snakke. Nei jeg vet ikke hvor lavt fungerende andre med schozofreni er, men de må fungere ganske dårlig og sitte med sølvpapir hatt på hodet. Sånn har jeg aldri vært. Nei, jeg sitter ikke med sølvpapir på hodet :0) Og jeg mente ikke at du ikke har vært psykotisk. Det tror jeg du har. fact team hadde ikke fulgt deg opp heller, om de trodde du "bare" led av angst. Men om du har schizofreni, eller om du har schizoaffektiv, det må det nok en psykiater til å vurdere. Du har sikkert hatt mange utredninger, og de er grundige. Det er heller ikke alle schizofreni pasienter som er så veldig dårlige. Noen blir faktisk helt friske. Andre har restsymtomer mens noen er psykotiske for livet.. Noen virker nesten demente og hjerneskadde. Så det er ett bredt spekter. Endret 8. mars 2022 av Worriesome Plenty 2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 Del Skrevet 8. mars 2022 stjernestøv skrev (1 minutt siden): Nei jeg vet ikke hvor lavt fungerende andre med schozofreni er, men de må fungere ganske dårlig og sitte med sølvpapir hatt på hodet. Sånn har jeg aldri vært. Nei, dette er en allmenn misoppfatning. Alle diagnoser kommer i ulik alvorlighetsgrad. Noen med schizofreni er høyt fungerende med famile, jobb og venner, mens andre har lav funksjon og fungerer nesten ikke i det hele tatt. Så er det alt mellom der. I tillegg beveger sykdommen seg som på en skala hvor man kan ha dårlige perioder og gode perioder. Anonymkode: b656c...ee1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 8. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2022 Worriesome Plenty 2 skrev (1 minutt siden): Nei, jeg sitter ikke med sølvpapir på hodet :0) Og jeg mente ikke at du ikke har vært psykotisk. Det tror jeg du har. fact team hadde ikke fulgt deg opp heller, om de trodde du "bare" led av angst. Men om du har schizofreni, eller om du har schizoaffektiv, det må det nok en psykiater til å vurdere. Du har sikkert hatt mange utredninger, og de er grundige. Det er heller ikke alle schizofreni pasienter som er så veldig dårlige. Noen blir faktisk helt friske. Andre har restsymtomer mens noen er psykotiske for livet.. Ok det er bra det da Ja jeg begynner også å tro jeg har vært psykotisk, ser nå hvor mye urealistisk det har vært opp gjennom årene. Likevel har jeg tvil, vet ikke hvorfor. Det er vel det alternative i meg som snakker. Får ta det opp med psykiater da, føler ikke jeg har hatt så mange utredninger nei. Føler det er synsing ut fra de symptomene jeg har hatt så det er ikke grundig gjort, ja det er vel forskjell på folk med schizofreni. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 Del Skrevet 8. mars 2022 stjernestøv skrev (Akkurat nå): Ok det er bra det da Ja jeg begynner også å tro jeg har vært psykotisk, ser nå hvor mye urealistisk det har vært opp gjennom årene. Likevel har jeg tvil, vet ikke hvorfor. Det er vel det alternative i meg som snakker. Får ta det opp med psykiater da, føler ikke jeg har hatt så mange utredninger nei. Føler det er synsing ut fra de symptomene jeg har hatt så det er ikke grundig gjort, ja det er vel forskjell på folk med schizofreni. Har du aldri hatt PANSS intervju heller? Anonymkode: b656c...ee1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 8. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, dette er en allmenn misoppfatning. Alle diagnoser kommer i ulik alvorlighetsgrad. Noen med schizofreni er høyt fungerende med famile, jobb og venner, mens andre har lav funksjon og fungerer nesten ikke i det hele tatt. Så er det alt mellom der. I tillegg beveger sykdommen seg som på en skala hvor man kan ha dårlige perioder og gode perioder. Anonymkode: b656c...ee1 Ok. Da reagerer jeg på han psykiateren som sa jeg var for frisk til å ha det, fungerer de med schizoaffektiv så mye bedre da liksom? Ikke vet jeg. Husker bare sykepleieren sa de måtte ta grep om jeg satt med sølvpapir på hodet, derfor tenker jeg på det. Har teipet fast sølvpapir på hjertet og solar plexus da for å beskytte meg mor vonde energier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 8. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du aldri hatt PANSS intervju heller? Anonymkode: b656c...ee1 Hadde masse intervjuer da jeg fikk diagnosen schizofreni, ellers har det ikke vært mye av det opp gjennom årene. Bare i begynnelsen når jeg kom inn i psykiatrien. Når jeg fikk schizofreni var jeg innlagt på en psykoseavdeling, kanskje det preget dem litt og. Endret 8. mars 2022 av stjernestøv 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 Del Skrevet 8. mars 2022 stjernestøv skrev (2 minutter siden): Ok. Da reagerer jeg på han psykiateren som sa jeg var for frisk til å ha det, fungerer de med schizoaffektiv så mye bedre da liksom? Ikke vet jeg. Husker bare sykepleieren sa de måtte ta grep om jeg satt med sølvpapir på hodet, derfor tenker jeg på det. Har teipet fast sølvpapir på hjertet og solar plexus da for å beskytte meg mor vonde energier. Da tok psykiateren din feil. Jeg har en søster med schizofreni og hun fungere høyt. Selv fikk jeg paranoid psykose en gang, men er frisk nå. Har ingen sykdommer nå. Men det med sølvpapiret gjorde du det fordi du hadde hørt om de som gjorde det på hodet? Anonymkode: b656c...ee1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marye Skrevet 8. mars 2022 Del Skrevet 8. mars 2022 Jeg har heller ikke hatt mani etter at jeg fikk diagnosen Kanskje pga medisinene 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 8. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da tok psykiateren din feil. Jeg har en søster med schizofreni og hun fungere høyt. Selv fikk jeg paranoid psykose en gang, men er frisk nå. Har ingen sykdommer nå. Men det med sølvpapiret gjorde du det fordi du hadde hørt om de som gjorde det på hodet? Anonymkode: b656c...ee1 Ok. Kan ikke si jeg fungerer høyt heller, men kanskje det er fordi jeg ikke har latenstid da. Godt du er frisk nå da. Nei jeg fikk beskjed om å gjøre det fra en healer jeg gikk til så da gjorde jeg det, hun hadde ladet sølvpapiret for meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 8. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2022 Marye skrev (Akkurat nå): Jeg har heller ikke hatt mani etter at jeg fikk diagnosen Kanskje pga medisinene Ja jeg har jo gått lenge på medisiner bortsett fra innimellom da jeg slutter, men begynner jo igjen etter en stund. Kanskje det har forhindret det også, vet ikke helt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 8. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2022 Eller er psykose i seg selv en diagnose? Det er det det står på medisinene mine "mot psykose". Må snakke med psykiateren om det her eller kanskje sykepleieren kan si noe om det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 8. mars 2022 Del Skrevet 8. mars 2022 Stol på den psykiateren som har kjent deg lengst. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 8. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2022 kupton skrev (1 time siden): Stol på den psykiateren som har kjent deg lengst. Ok. Det er jo han som satt schizoaffektiv i 2014, ellers har jeg vært borti så mange. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 8. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2022 Men jeg tror det kom fra psykologen som først satt schizofreni før det. Han kjente meg godt, han var sjefen på dps der jeg var innlagt og var min psykolog over noen år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.