Gå til innhold

Er det normalt å plutselig bli overveldet av sterk glede?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Helt uten grunn bare bli veldig glad og oppspilt, kjenne på enorm takknemlighet for livet, få masse energi og lyst til å rope ut til alle hvor lykkelig man er? 

Anonymkode: 9f30e...ecf

Det er i hvert fall ikke vanlig sånn på en vanlig hverdag (i betydning "en dag som alle andre"). Om det er direkte unormalt vet jeg ikke.  

Da legger jeg vekt på helt uten grunn. Det er mer vanlig dersom man er nyforelsket eller det har skjedd noe spesielt gledelig - typisk fått drømmejobben, bestått siste eksamen, fått beskjed om at svulsten var godartet eller noe annet som gir en lyst til å juble. 

I tillegg er det noe med perspektivet / sammenhengen. Hvis man nettopp har fått vite at en venn har mistet babyen sin i krybbedød, kan man fylles med større takknemlighet og lykke når ens eget barn starter dagen kl. 0510 den påfølgende lørdagen, enn de fleste andre lørdager. (Om man får masse energi, derimot...)

AnonymBruker
laban skrev (Akkurat nå):

Det er i hvert fall ikke vanlig sånn på en vanlig hverdag (i betydning "en dag som alle andre"). Om det er direkte unormalt vet jeg ikke.  

Da legger jeg vekt på helt uten grunn. Det er mer vanlig dersom man er nyforelsket eller det har skjedd noe spesielt gledelig - typisk fått drømmejobben, bestått siste eksamen, fått beskjed om at svulsten var godartet eller noe annet som gir en lyst til å juble. 

I tillegg er det noe med perspektivet / sammenhengen. Hvis man nettopp har fått vite at en venn har mistet babyen sin i krybbedød, kan man fylles med større takknemlighet og lykke når ens eget barn starter dagen kl. 0510 den påfølgende lørdagen, enn de fleste andre lørdager. (Om man får masse energi, derimot...)

Skjønner. Nei, det er ingenting spesielt som har hendt. Det ble bare kastet på meg på en måte. Er roligere nå da, men det varte ca to timer. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt uten grunn bare bli veldig glad og oppspilt, kjenne på enorm takknemlighet for livet, få masse energi og lyst til å rope ut til alle hvor lykkelig man er? 

Da jeg var frisk opplevde jeg det ofte. Det kunne være fordi solen skinte, jeg forstod et eller annet på jobb, jeg hørte en sang jeg likte etc. Det kunne komme over meg med en veldig kraft. Det har vel vært fint vær de største delene av landet. Det hadde vært nok for meg. Vår følelsen også.

Nå har det vært borte i mange år og jeg savner det veldig.

AnonymBruker
Fru2020 skrev (2 minutter siden):

Da jeg var frisk opplevde jeg det ofte. Det kunne være fordi solen skinte, jeg forstod et eller annet på jobb, jeg hørte en sang jeg likte etc. Det kunne komme over meg med en veldig kraft. Det har vel vært fint vær de største delene av landet. Det hadde vært nok for meg. Vår følelsen også.

Nå har det vært borte i mange år og jeg savner det veldig.

Ja, men dette var som sagt ikke utløst av noe spesielt. Det var en enorm eksplosjon i hjernen og det ladet meg kraftig ut. Nå er jeg så trøtt og sliten at jeg må gå og legge meg. Har nesten ikke krefter igjen. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men dette var som sagt ikke utløst av noe spesielt. Det var en enorm eksplosjon i hjernen og det ladet meg kraftig ut. Nå er jeg så trøtt og sliten at jeg må gå og legge meg. Har nesten ikke krefter igjen. 

Tror det er helt normalt jeg. Man skal ikke sykeliggjøre alt. Hvis dette hadde vart over flere dager så hadde det vært noe annet, men to timer går nok helt fint.

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nyt det så lenge det varer sier jeg 😅🌺

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...