Gå til innhold

mister man uføretrygd om man mister bopel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Altså, jeg har uføretrygd, men har planer om å flytte inn i et telt. Hva skjer da med inntekt? Blir den borte? Leste at hvis du ikke har bopel vil du miste retten til fastelege, helseomrsorg osv. Jeg har lyst til å flytte rundt med et telt, og leve litt annerledes. Har meldt oppsigelse på min leilighet, og om to måneder må jeg ut. Så da står jeg der...jeg kan eventuellt endre til et familiemedlem om det skulle være tilfelle, sånn bare for å ha bopel.

Anonymkode: cbfd8...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Er dette så gjennomtenkt av deg da?

Ja, har en litt dum bosituajson jeg vil ut av, og vil spare opp til ny leilighet ; og heg er glad i skog og natur

Anonymkode: cbfd8...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

og heg er glad i skog og natur

Anonymkode: cbfd8...8e9

Er du glad i telt i 30 minusgrader? Det har jeg prøvd og ehhhh det er kaldt og ikke noe å anbefale :P 

Vil heller anbefale å leie et billig kollektiv rom og spare penger på den måten, da kan du også telte så mye du vil uten å være "fanget" i teltet.

Anonymkode: 41635...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er du glad i telt i 30 minusgrader? Det har jeg prøvd og ehhhh det er kaldt og ikke noe å anbefale :P 

Vil heller anbefale å leie et billig kollektiv rom og spare penger på den måten, da kan du også telte så mye du vil uten å være "fanget" i teltet.

Anonymkode: 41635...20c

dte er ikke 30 minus, men snakk om i mai måned netter, det er antagelig et par grader o natten da, fitnt mulig å sove i det.

Anonymkode: cbfd8...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Vet om en som lever i telt og bil i amerika, han sier han skal redde verden. Det ser ikke noe behagelig ut, ofte kaldt og det snør jo innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså, jeg har uføretrygd, men har planer om å flytte inn i et telt. Hva skjer da med inntekt? Blir den borte? Leste at hvis du ikke har bopel vil du miste retten til fastelege, helseomrsorg osv. Jeg har lyst til å flytte rundt med et telt, og leve litt annerledes. Har meldt oppsigelse på min leilighet, og om to måneder må jeg ut. Så da står jeg der...jeg kan eventuellt endre til et familiemedlem om det skulle være tilfelle, sånn bare for å ha bopel.

Anonymkode: cbfd8...8e9

Antar du må ha en adresse, om mulig kan du jo ha c/o-adresse hos venner eller familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (23 minutter siden):

Dette høres bare helt vilt ut, men du mister ikke trygda. Men å bo i telt i 30-??

nei, det er ikke 30 minus her, men 1- grad,...

Anonymkode: cbfd8...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

nei, det er ikke 30 minus her, men 1- grad,...

Anonymkode: cbfd8...8e9

ok jeg trodde dette var en lengre plan, du rekker ikke å spare så mye penger på 3-4 måneder i telt altså blir masse utgifter så du får neppe råd til å kjøpe bolig basert på noen måneder i telt, men greit nok, del med oss etterpå hvordan det gikk da 😛 

Anonymkode: 41635...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

ok jeg trodde dette var en lengre plan, du rekker ikke å spare så mye penger på 3-4 måneder i telt altså blir masse utgifter så du får neppe råd til å kjøpe bolig basert på noen måneder i telt, men greit nok, del med oss etterpå hvordan det gikk da 😛 

Anonymkode: 41635...20c

Sa jeg kjøpe ? Oh.nei mente leie. Til depositum osv.

Anonymkode: cbfd8...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sa jeg kjøpe ? Oh.nei mente leie. Til depositum osv.

Anonymkode: cbfd8...8e9

Leie et telt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (4 minutter siden):

Leie et telt?

Nei. Leilighet.

Anonymkode: cbfd8...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Så da står jeg der...jeg kan eventuelt endre til et familiemedlem om det skulle være tilfelle, sånn bare for å ha bopel.

Hvis det er bare midlertidig, anbefaler jeg absolutt å ha en adresse, slik at du kan motta f.eks. papirpost fra det offentlige. Det er ingen etat som legger seg oppi om du sover på den adressen eller er på telttur i noen måneder, hvis du ikke lager noen sak av det selv. Men husk at du må bytte teltplass ofte hvis du ikke har tillatelse fra grunneier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...