Gå til innhold

Veldig rask effekt av Lamictal

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Effekten kom nesten umiddelbart. Etter bare en til to dager ble jeg merkbart mye bedre. Fastlegen min sier at det kan være en indikasjon på at jeg har bipolar siden den virket så raskt. Jeg hadde også veldig rask effekt av AD en gang. Kan det stemme at det kan være noe bipolart bare p g a at jeg fikk raskt effekt av disse?

Anonymkode: 22680...905

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465592-veldig-rask-effekt-av-lamictal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde et dårlig liv før Lamictal. Prøvde ulike SSRI i en årrekke uten virkning. Bortsett fra at en høyere dose SSRI under en depresjon utløste en mani. Så fikk jeg Lamictal og har en strålende funksjon på bare 200mg i gode faser. Blir det tegn til nedstemthet er 300-400mg lurt i en periode. Jeg har en bipolar lidelse. Du kan be om en utredning. Men først og fremst gjenkjennes bipolaritet av en historikk med gjentagende depresjoner om én mani eller flere eller flere hypomanier. Virkning av Lamictal alene er ikke en god nok indikator. Spurte en venninne som er psykiater, dette er hennes svar. 

Gjest Liviane
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Effekten kom nesten umiddelbart. Etter bare en til to dager ble jeg merkbart mye bedre. Fastlegen min sier at det kan være en indikasjon på at jeg har bipolar siden den virket så raskt. Jeg hadde også veldig rask effekt av AD en gang. Kan det stemme at det kan være noe bipolart bare p g a at jeg fikk raskt effekt av disse?

Anonymkode: 22680...905

Husker godt det var sånn for meg også. Da jeg begynte på Lamictal i sin tid fikk jeg også nesten umiddelbar effekt. Likedan med Cipralex jeg prøvde en gang. Det er også sånn med litium mener jeg, og jeg har bipolar lidelse. 

Endret av Liviane

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...