Gå til innhold

Må man bare finne seg i at man alltid vil ha symptomer på den kroniske sykdommen sin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke det som ligger i ordet kronisk? Jeg har to kroniske sykdommer og har jo alltid symptomer og plager, men noen dager er verre enn andre.

Anonymkode: 26055...54d

Kronisk betyr mer langvarig tror jeg.

Jeg er kronisk suicidal. Det er nok ingen som tror at jeg skal være det resten av livet. Jeg tror iallefall ikke det.

Fru2020 skrev (3 minutter siden):

Jeg er kronisk suicidal. Det er nok ingen som tror at jeg skal være det resten av livet. Jeg tror iallefall ikke det.

Hvilke medisiner bruke du?

AnonymBruker
Fru2020 skrev (35 minutter siden):

Ja du har jo på en måte rett i det. Kronisk trenger ikke å være ensbetydende med uhelbredelig, men ofte brukes det siden mange kroniske sykdommer er livsvarige.

Anonymkode: 26055...54d

Gjest Liviane
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

uansett hvilken kroniske sykdom det dreier seg om? 

Behandling kan hjelpe, men ikke helbrede? 

Anonymkode: 933f2...9bc

Jeg tenker at så lenge en sykdom er kronisk så betyr det i seg selv at den ikke er "helbredbar"? Noen ganger kan behandling hjelpe mye sånn at man nesten blir symptomfri, mens andre ganger er ikke behandlingen tilstrekkelig god nok til at nær symptomfrihet kan oppnås. I alle tilfeller må nok mange bare leve med at de mer eller mindre vil ha noen symptomer på sin kroniske sykdom/lidelse, enten hele tida eller i perioder. 

Fru2020 skrev (57 minutter siden):

Tror kronisk suicidalitet regnes for å være en tilstand eller et symptom og ikke en isolert sykdom. Enig i at "kronisk" også kan bety langvarig og ikke nødvendigvis livsvarig, og i det perspektivet kan symptomer heldigvis forsvinne helt. 

Endret av Liviane

Annonse

Fru2020 skrev (9 timer siden):

Nei heldigvis vil du sannsynligvis ikke være det for alltid. Jeg opplever ikke meg selv som det lenger. Skjer kun når jeg er alvorlig deprimert nå, og ikke hver gang jeg får en tung periode. Men har fortsatt det stemplet da. Er kun fra juni I fjor at dette har lettet hos meg så. 

technician skrev (11 timer siden):

Hvilke medisiner bruke du?

Lamictal, Fontex, Truxal, alimemazin.

Glitter skrev (1 time siden):

Nei heldigvis vil du sannsynligvis ikke være det for alltid. Jeg opplever ikke meg selv som det lenger. Skjer kun når jeg er alvorlig deprimert nå, og ikke hver gang jeg får en tung periode. Men har fortsatt det stemplet da. Er kun fra juni I fjor at dette har lettet hos meg så. 

Det er så godt at det har vært fremskritt på det området hos deg. Akkurat sånn som jeg hatt det idag tenker jeg at det også skjer fremskritt hos meg.

Man må forberede seg på å måtte ta hensyn til sykdommen livet ut, men såvidt jeg vet så er det fullt mulig å ha lange, symptomfrie perioder selv om lidelsen er klassifisert som "kronisk". 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...