Gå til innhold

Galadinner


Savannah

Anbefalte innlegg

Jeg skal til gala dinner i mai.  Det er over ti år siden sist, og da kjøpte jeg svart langt skjørt og svart topp.  Over dette hadde jeg en knelang florlett tunika.  Det var helt greit.

Jeg liker ikke tanken nå heller på å kjøpe noe jeg aldri bruker igjen, men jeg har likevel bedre råd.  Når man er i sekstiårene passer det ikke med hva som helst, og nakne skuldre er ikke meg.

Jeg har bedre råd nå enn før, men likevel.  Hva skal jeg gjøre?  Regner med at mennene må stille i smoking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved galla skal vel mennene ha livkjole/kjole  og hvitt - ikke smoking? 
 

I Norge kan begge kjønn bruke bunad - er det aktuelt for deg? 
 

For øvrig kan leie være et godt alternativ til å kjøpe en kjole man bruker maks ett par ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på gallamiddag i utlandet i mellom, og har gjerne kjøpt noen rimelige kjoler på nett. I motsetning til deg synes jeg det er fint med bare skuldre selv om man ikke er helt ung. Med noen billige smykker fra f eks Accessorize blir det så fint, så 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E7H7 skrev (11 timer siden):

Ved galla skal vel mennene ha livkjole/kjole  og hvitt - ikke smoking? 
 

I Norge kan begge kjønn bruke bunad - er det aktuelt for deg? 
 

For øvrig kan leie være et godt alternativ til å kjøpe en kjole man bruker maks ett par ganger. 

Siste gang jeg var til gala dinner hadde mennene smoking eller tux.  Det var i New York.

Bunad er ikke aktuelt, men det med å leie er en god ide:)

Ekstra skrev (8 timer siden):

Jeg er på gallamiddag i utlandet i mellom, og har gjerne kjøpt noen rimelige kjoler på nett. I motsetning til deg synes jeg det er fint med bare skuldre selv om man ikke er helt ung. Med noen billige smykker fra f eks Accessorize blir det så fint, så 🤩

Jeg sa kun at bare skuldre ikke var meg og ingenting om at andre ikke kunne ha det😀, men det passer ikke med hva som helst for overvektige damer i sekstiårene.  Jeg holder på å lete på nettet så kanskje jeg finner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (10 timer siden):

Jeg er på gallamiddag i utlandet i mellom, og har gjerne kjøpt noen rimelige kjoler på nett. I motsetning til deg synes jeg det er fint med bare skuldre selv om man ikke er helt ung. Med noen billige smykker fra f eks Accessorize blir det så fint, så 🤩

Jeg har bestilt en kjole på nettet.  Jeg bestilte også tilhørende sjal/bolero så jeg kan velge om jeg har mine skuldre bare eller ikke etter hva jeg ønsker😀.  Jeg tenker at jeg kan selge den igjen hvis jeg ser frem til ikke å bruke den igjen.  Jeg bestilte en liten selskapsveske til.  Halskjede og øredobber har jeg nok av så jeg blir nok fin😆

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...