Gå til innhold

Er så redd for nærhet og det å være sårbar at jeg aldri kan få meg kjæreste (selv om det egentlig er noe jeg ønsker)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er i slutten av 20-årene og har aldri hatt kjæreste. Det som er, er at jeg er så redd for å åpne opp og være sårbar. Og for nærhet. Vet egentlig ikke helt grunnen, det har bare alltid vert slik. Det er en slags frykt for å bli sett, og også en frykt for å bli avvist. Jeg har virkelig aldri opplevd å være nært et annet menneske på den måten. Ikke holdt hender med noen en gang. 

Det å dele livet mitt med noen er egentlig noe jeg ønsker, men den redselen ødelegger jo for det. 

Noen som har noen gode råd til hvordan jeg kan tørre å endre meg/dette?

Anonymkode: 4c711...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Liviane
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vil også spørre om, er dette noe jeg kan snakke med behandler om?

Anonymkode: 4c711...ab5

Ja, det synes jeg du både kan og bør gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Liviane skrev (17 timer siden):

Ja, det synes jeg du både kan og bør gjøre :)

Da skal jeg forsøke det. Er bare litt redd behandler kanskje tenker det blir feil å ta det opp?

Anonymkode: 4c711...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liviane
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da skal jeg forsøke det. Er bare litt redd behandler kanskje tenker det blir feil å ta det opp?

Anonymkode: 4c711...ab5

Hvis behandleren din synes slike ting blir feil å ta opp i en terapitime, er han/hun ikke særlig til terapeut i mine øyne. De har hørt det meste før, og tåler det. 

Dessuten tror jeg akkurat denne problemstillingen din går rett i kjernen på hvem du er som person; utrygg, engstelig, og usikker på deg selv. Man går gjerne i terapi for å endre noe hos seg selv, og siden du ikke lenger ønsker å være "sånn" så er jo terapirommet -sammen med en god behandler- det beste stedet å prøve å få til en endring til det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Liviane skrev (På 13.3.2022 den 12.22):

Hvis behandleren din synes slike ting blir feil å ta opp i en terapitime, er han/hun ikke særlig til terapeut i mine øyne. De har hørt det meste før, og tåler det. 

Dessuten tror jeg akkurat denne problemstillingen din går rett i kjernen på hvem du er som person; utrygg, engstelig, og usikker på deg selv. Man går gjerne i terapi for å endre noe hos seg selv, og siden du ikke lenger ønsker å være "sånn" så er jo terapirommet -sammen med en god behandler- det beste stedet å prøve å få til en endring til det bedre.

Du har helt rett i det at jeg er utrygg, engstelig og usikker på meg selv. Det er virkelig noe jeg trenger å jobbe med. Skal forsøke ta dette opp med behandler neste time, har troen på at det kan hjelpe egentlig, så det gjelder bare for meg å tørre å åpne opp om det.

Anonymkode: 4c711...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man er ganske sårbar i prosessen med å skaffe seg kjæreste.

Når man først har blitt sammen med noen så blir man fortrolig på en annen måte enn med andre folk. Det er ikke sikkert at den frykten for nærhet du føler nå ville vært den samme i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...