Gå til innhold

Noen som vet hvor lenge man er smittsom?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Man kan gå ut av isolasjon etter fire dager, vil det si at man bare er smittsom i fire dager? Blir ikke klok på det der, sønnen min tok ny coronatest i dag og den var positiv. Og han skal på jobb i morgen, vil han ikke da smitte andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Finner ikke informasjon om dette noen steder, bare at man skal være isolert i fire døgn og feberfri i et døgn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (34 minutter siden):

Man kan gå ut av isolasjon etter fire dager, vil det si at man bare er smittsom i fire dager? Blir ikke klok på det der, sønnen min tok ny coronatest i dag og den var positiv. Og han skal på jobb i morgen, vil han ikke da smitte andre? 

Man kan teste positivt i mange uker etter gjennomgått infeksjon,, så han trenger ikke teste negativt for å gå tilbake til jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
frosken skrev (20 minutter siden):

Man kan teste positivt i mange uker etter gjennomgått infeksjon,, så han trenger ikke teste negativt for å gå tilbake til jobb. 

Ok. Nei han gjør vel ikke det men han er vel smittsom fremdeles? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (16 minutter siden):

Når jobben hans har sagt at han kan komme på jobb så er det jo ikke noe du trenger å stresse med. :)

Nei det er nå sant bare tenker på de eldre, men sjefen sa jo på fredag at han måtte komme på jobb mandag så lenge han ikke hadde feber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 time siden):

Nei det er nå sant bare tenker på de eldre, men sjefen sa jo på fredag at han måtte komme på jobb mandag så lenge han ikke hadde feber. 

Så lenge man ikke har symptomer kan man gå på jobb. Veninne i hjemmetjeneste ble beordret på jobb selv om sønnen og hun var positiv for hun hadde null symptomer, og legen ville heller ikke sykemelde henne for hun var jo frisk.

Anonymkode: a6e2c...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så lenge man ikke har symptomer kan man gå på jobb. Veninne i hjemmetjeneste ble beordret på jobb selv om sønnen og hun var positiv for hun hadde null symptomer, og legen ville heller ikke sykemelde henne for hun var jo frisk.

Anonymkode: a6e2c...cc7

Min sønn hoster og snyter seg ofte så han har symtomer, men sjefen sa det var bra han stod i det og at de snakkes over helga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Hurja skrev (7 minutter siden):

Han kan trygt gå på jobb i morgen så lenge han har vært feberfri i 24 timer :) 

Ok. Det er det jeg har lest og,han hadde ikke feber i går og ikke i dag heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Min sønn hoster og snyter seg ofte så han har symtomer, men sjefen sa det var bra han stod i det og at de snakkes over helga. 

Hvis han er syk skal han jo ikke på jobb, sønnen min jobber med det samme som din og han var hjemme en uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Hvis han er syk skal han jo ikke på jobb, sønnen min jobber med det samme som din og han var hjemme en uke. 

Men sjefen sa jo han måtte komme på jobb så lenge han ikke hadde feber,da må han vel bare gå på jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (10 minutter siden):

Men sjefen sa jo han måtte komme på jobb så lenge han ikke hadde feber,da må han vel bare gå på jobb? 

Om allmenntilstanden hans tilsier at han ikke makter å gå på jobb så er han hjemme. Om han er sykemeldt så kontakter han legen i morgen tidlig og ber om å få forlenget sykemeldingen, om han har brukt egenmelding så har han kanskje flere dager å gå på enn de han så langt har brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Lillemus skrev (14 minutter siden):

Om allmenntilstanden hans tilsier at han ikke makter å gå på jobb så er han hjemme. Om han er sykemeldt så kontakter han legen i morgen tidlig og ber om å få forlenget sykemeldingen, om han har brukt egenmelding så har han kanskje flere dager å gå på enn de han så langt har brukt?

Han sier han vil prøve å gå på jobb og se hvordan det går. Han ble jo syk i friperioden, hadde nett vært på fire natt da. Det er den hosten som irriterer han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Og nå ringte de å ville ha han på nattskift men de visste ikke at han hadde corona, er 37,5 feber? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
stjernestøv skrev (20 minutter siden):

Og nå ringte de å ville ha han på nattskift men de visste ikke at han hadde corona, er 37,5 feber? 

Nei 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Og nå ringte de å ville ha han på nattskift men de visste ikke at han hadde corona, er 37,5 feber? 

Det kjenner han vel selv? Jeg har ganske lav kroppstemperatur og det føles som jeg har feber ved 37,5 i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Det kjenner han vel selv? Jeg har ganske lav kroppstemperatur og det føles som jeg har feber ved 37,5 i alle fall.

Han føler seg ikke slapp, men spørs om kollegaene liker at han kommer på jobb med symptomer. Det er jo sjefen som vil ha han der pga lite folk for tiden, de får jo et problem med å finne folk om han ikke kommer. Men han får nå bare prøve da selv om jeg er imot det, syns han kunne fått noen dager til på å komme seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men han har ringt nå og sakt han ikke kommer i morgen, så får han i hvert fall en ekstra dag å komme seg på. Kanskje trenger han flere og, vi får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Og nå har mannen tatt test, er en sterk og en svak svak strek. Men da er det vel positivt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...