Gå til innhold

Tør ikke snakke med behandler om at jeg selvskader


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tør ikke snakke med behandler om at jeg selvskader. Vet ikke helt hvorfor egentlig. Delvis kanskje fordi jeg skammer meg og delvis fordi jeg er redd for hvilken reaksjon jeg vil få, kanskje. Men nå har det kommet til det punktet at jeg trenger hjelp fra henne for å håndtere dette, så da må jeg jo bare åpne opp. 

Men hvordan gjør jeg det?

Anonymkode: be779...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er bare å hoppe i det. Start med å si at det er noe du vil si, men som er vanskelig og som du kjenner på mye skam for. Så vil hun sikkert hjelpe deg videre. 

Det er veldig bra om du klarer det. Selvskading kan i verste fall gradvis eskalere til alvorlig art. Mye bedre om du greier å slutte med det mens det ennå er mulig å skjule det til en viss grad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett i at dette er noe du bør dele med behandler. Du trenger ikke være redd reaksjonen du får. Dette har betaler hørt hundre ganger før.

Kanskje du kan skrive ned det du tenker og si og så ha med jukselapp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Sånn er det ikke noe godt å ha det, men i det lange løp er det bedre å si i fra nå. Da får behandleren din bedre forutsetninger for å hjelpe deg. Jeg kan garantere deg at det bare vil bli tyngre og tyngre å bære på alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...