Gå til innhold

På et mørkt sted

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er på et ganske mørkt sted for tiden.. Jeg opplever at jeg er veldig isolert fra omverdenen. Sannheten er at jeg har noen få gode venner rundt meg og en i familien som jeg vet bryr seg. Likevel er det ikke nok.. Jeg opplever at dagene er veldig tunge og alt virker meningsløst. Ensomheten føles nesten verre når jeg er rundt andre mennesker. Jeg klarer ikke være der for de jeg har rundt meg og jeg vet ikke hvem jeg er lengre. Jeg har så mange fæle tanker, så mye sinne i meg og jeg bærer på en sorg som tar pusten fra meg i blant. Sannheten er at jeg har surret vekk hele livet mitt og at jeg har mistet håpet om at ting kommer til å bli bedre, fordi jeg tror jeg er ødelagt.. Fordi jeg føler meg som en psykopat, kald og hard.. Samtidig som jeg bare vil at noen skal holde rundt meg, si at det vil gå bra. Hvordan ble jeg sånn? En kald og hard einstøing? Finnes det håp for meg, selv om jeg når alt kommer til alt er egoistisk og ond? Dere har vel ikke noe svar til meg, men kanskje er det noen som har følt det samme og som har klart å bekjempe det? 

Anonymkode: 3f9fc...ea0

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465671-p%C3%A5-et-m%C3%B8rkt-sted/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er typisk depresjon å ha så dårlige tanker om seg selv. Du er neppe noen psykopat. Men dette selvhatet du ser ut til å ha, det kjenner jeg meg igjen i. Og det er vanskelig å gjøre gode ting for seg selv når en føler at en er verdt mindre enn dritten under skoen. 

Skulle hatt noen råd eller gode innspill til deg, men jeg har egentlig ikke det. Jeg sliter jo med slikt selv og falmer mye i blinde. 

Det jeg er opptatt av for min egen del for tiden er å i hvert fall sørge for å ha best mulig fysisk helse. For det påvirker jo den psykiske helsen. Det er liksom noe konkret jeg kan fokusere på og legge energi i. Det vil si jeg spiser sunn, og nok mat, jeg går tur og trener, jeg passer på nok søvn. Uansett hvor dritt jeg føler meg så forsøker jeg å holde på dette. Har nylig kommet i gang igjen etter å ha falt av i et par måneder. Men det hjelper jo ikke på ensomhet, meningsløshet osv. Derimot hjelper det meg til å være mindre destruktivt, og jeg tror det gjør meg mer rustet til å takle følelsene også faktisk. 

Så hvis du tror du har noe å hente på mtp livsstil, så skal du ikke undervurdere verdien i det. Jeg tror at hvis jeg greier å ikke gå tilbake til loopen med å sulte meg og å spise for mye, og holde meg unna rus, så vil det i hvert fall være bedre muligheter på sikt til å få det bedre. 

Det er vel egentlig det jeg har av forslag. 

Endret av Glitter
AnonymBruker

Ts her: 

Det høres lurt ut å gjøre som du gjør. Jeg tror det er viktig å ta vare på seg selv uansett hvor dårlig man har det. Så utrolig flink du er som klarer å holde på det. Det står det respekt av. Jeg vil også gjerne bli i stand til det. Ha rutiner og noe som gir litt mening. Takk for forslag, jeg håper jeg klarer å gjøre det samme som du har gjort:) 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ts her: 

Det høres lurt ut å gjøre som du gjør. Jeg tror det er viktig å ta vare på seg selv uansett hvor dårlig man har det. Så utrolig flink du er som klarer å holde på det. Det står det respekt av. Jeg vil også gjerne bli i stand til det. Ha rutiner og noe som gir litt mening. Takk for forslag, jeg håper jeg klarer å gjøre det samme som du har gjort:) 

Bare hyggelig. 

Start med små skritt. Du trenger ikke gå fra ingenting til alt på én gang. Da blir det fort litt for mye å gape over. Feks start med å gå en liten tur hver dag. Sett opp et klokkeslett du skal gjøre det, slik at du ikke blir liggende og vurdere fram og tilbake. Feks kl 11 hver dag skal du gå en tur. Så kan du etter hvert begynne å lage en sunn middag. Det trenger ikke ta mer enn 20 min. Du må ikke diske opp med store retter hver dag. Hvis du spiser mye snop, kanskje begynn med å redusere mengden. Men ta en av disse tingene av gangen. Når du mestrer ting nr en, legg til ting nr to. :)

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...