AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 Del Skrevet 16. mars 2022 Jeg gikk i traumeterapi for flere år siden, en type eksponeringsterapi. Det fungerte helt fantastisk, og etter ti timer var jeg frisk. Det siste halvåret har jeg hatt et par veldig retraumatiserende episoder. Det resulterte til slutt i ekstrem migrene og spenningshodepine, pluss perioder med flashbacks og en kropp som raskt går i alarmberedskap. Jeg innser at jeg i tillegg til å få hjelp hos nevrolog for kraftig forverret migrene, så må jeg få hjelp til det psykiske. Jeg kan sitte i timevis og snakke om hvor fælt det var å bli retraumatisert , men egentlig trenger jeg ren traumeterapi som jeg hadde sist. Problemet er at psykologen jeg brukte, ikke lever lenger. Slik jeg ser det har jeg to gode valg; metakognitiv terapi og eksponeringsterapi. Vil metakognitiv terapi virke like effektivt som eksponeringsterapI på flashbacks og en kropp som går raskt i alarmberedskap? Anonymkode: e51e8...73a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465674-trenger-traumeterapi-men-hvilken/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.