Gå til innhold

Første opplevelse av mestring på årevis!

hattifnattus

Anbefalte innlegg

hattifnattus

Idag opplevde jeg mestring jeg ikke har hatt på flere år. 

Jeg har etter å ha utsatt øvelseskjøringen i ti år ( trafikalt grunnkurs ble tatt i 2012 🙈 ) endelig satt meg bak rattet og kjørt en times tid rundt i maridalen og området rundt her i Oslo! Det gikk faktisk veldig bra til tross for at det er første gangen, og jeg klarte å kjøre helt hjem, noe som jeg var ganske nervøs for da det er mye fotgjengere, syklister og trange og smale veier derfra og hjem.

For de som ikke kjenner meg så godt så er bilkjøring noe jeg har vært livredd for så lenge jeg kan huske, til det punktet at jeg har grått og hyperventilert av tanken på å sitte bak rattet. Men i vår meldte jeg meg opp og tok førstehjelp og mørkedemo på nytt, bestilte teoribøker og konfronterte angsten bak rattet med samboeren ved min side idag.

Jeg klarte det! 

Jeg måtte bare få det ut, jeg er så utrolig fornøyd av meg selv. Selv om jeg måtte bli 30 år for å tørre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å så flink du har vært! 

Det er så deilig å føle mestring. Ikke at jeg sammenligner da jeg overhodet ikke har angst for å sy, men jeg er redd for å framstå dum, og da jeg var på røde kors tidligere i uken klarte jeg å sy rett søm på første forsøk og fikk SÅ mye skryt av de gamle damene som veiledet meg til å sy en påskeløper. 😅 Da kjente jeg litt mestring jeg også. Men vil tro din opplevelse var mye sterkere. Unner deg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
Glitter skrev (18 minutter siden):

Å så flink du har vært! 

Det er så deilig å føle mestring. Ikke at jeg sammenligner da jeg overhodet ikke har angst for å sy, men jeg er redd for å framstå dum, og da jeg var på røde kors tidligere i uken klarte jeg å sy rett søm på første forsøk og fikk SÅ mye skryt av de gamle damene som veiledet meg til å sy en påskeløper. 😅 Da kjente jeg litt mestring jeg også. Men vil tro din opplevelse var mye sterkere. Unner deg det!

tusen takk :)

Det er det, og jeg har ikke kjent på det på lenge, så det var en følelse jeg hadde glemt hvor fantastisk det føles 😅

Ja jeg er også redd for å framstå som dum, det er jeg fremdeles med tanke på at jeg skal møte kjørelæreren neste uke, men jeg er i det minste litt mer forberedt. Dum og å være i veien/til bry 🙈

Godt å få en mestringsfølelse uansett da, og at man har noen rundt som oppmuntrer en og kan veilede. Det utgjør en stor forskjell synes jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (12 minutter siden):

tusen takk :)

Det er det, og jeg har ikke kjent på det på lenge, så det var en følelse jeg hadde glemt hvor fantastisk det føles 😅

Ja jeg er også redd for å framstå som dum, det er jeg fremdeles med tanke på at jeg skal møte kjørelæreren neste uke, men jeg er i det minste litt mer forberedt. Dum og å være i veien/til bry 🙈

Godt å få en mestringsfølelse uansett da, og at man har noen rundt som oppmuntrer en og kan veilede. Det utgjør en stor forskjell synes jeg :) 

Med denne opplevelsen med din samboer så tenker jeg det vil gå fint med kjørelæreren. Men jeg tenker han også er vant til at noen er nervøs. Hva med å fortelle at du er det? 

Ingen som begynner hos kjørelærer er ferdig utlært. ;)

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hattifnattus skrev (1 time siden):

Jeg måtte bare få det ut, jeg er så utrolig fornøyd av meg selv. Selv om jeg måtte bli 30 år for å tørre :D

Herlig!!! Bare fortsett og når du har fått lappen så må du fortsette å kjøre! Jeg tok lappen dagen før 25-årsdagen min, men takket være en hysterisk eks så ble det så jeg kjørte veldig lite og til slutt ikke i det hele tatt. Da jeg var 36 år fikk jeg en kjæreste som bodde 4,5 mil unna og han ble ganske fort dritlei av å hente meg og kjøre meg hjem igjen og jeg ble lei av å ta buss. Så til slutt kjøpte han en gammel Golf til meg og vi "øvelseskjørte" en tid, han kom med bilen og hentet meg på jobb f.eks. og jeg kjørte hjem igjen. :)

Husker veldig godt den fredagen vi kom hjem til ham, han hoppet ut av bilen og sa:"Sånn, nå må du kjøre deg en tur alene!" Jeg var skrekkslagen, hadde aldri kjørt uten noen andre i bilen før, men durte nå i vei! Kjørte en drøy mil husker jeg, med musikk på full guffe og var vanvittig kry da jeg kom hjem igjen! Dagen etter kjørte jeg alene til jobb og etter det har jeg ikke sluppet rattet! 🤣 Nå har jeg min fjerde bil, et realt glis av en el-bil med 408 hk som jeg elsker! Har hatt den i ett år og gliser like mye fremdeles hver eneste gang jeg setter meg bak rattet. :D Så stå på! Dette klarer du helt fint! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
Glitter skrev (6 timer siden):

Med denne opplevelsen med din samboer så tenker jeg det vil gå fint med kjørelæreren. Men jeg tenker han også er vant til at noen er nervøs. Hva med å fortelle at du er det? 

Ingen som begynner hos kjørelærer er ferdig utlært. ;)

Jeg kommer helt klart til å være ærlig. Det er jo en fordel at han vet hvordan jeg ligger an mentalt også når han skal ut og kjøre med meg:)

Lillemus skrev (5 timer siden):

Herlig!!! Bare fortsett og når du har fått lappen så må du fortsette å kjøre! Jeg tok lappen dagen før 25-årsdagen min, men takket være en hysterisk eks så ble det så jeg kjørte veldig lite og til slutt ikke i det hele tatt. Da jeg var 36 år fikk jeg en kjæreste som bodde 4,5 mil unna og han ble ganske fort dritlei av å hente meg og kjøre meg hjem igjen og jeg ble lei av å ta buss. Så til slutt kjøpte han en gammel Golf til meg og vi "øvelseskjørte" en tid, han kom med bilen og hentet meg på jobb f.eks. og jeg kjørte hjem igjen. :)

Husker veldig godt den fredagen vi kom hjem til ham, han hoppet ut av bilen og sa:"Sånn, nå må du kjøre deg en tur alene!" Jeg var skrekkslagen, hadde aldri kjørt uten noen andre i bilen før, men durte nå i vei! Kjørte en drøy mil husker jeg, med musikk på full guffe og var vanvittig kry da jeg kom hjem igjen! Dagen etter kjørte jeg alene til jobb og etter det har jeg ikke sluppet rattet! 🤣 Nå har jeg min fjerde bil, et realt glis av en el-bil med 408 hk som jeg elsker! Har hatt den i ett år og gliser like mye fremdeles hver eneste gang jeg setter meg bak rattet. :D Så stå på! Dette klarer du helt fint! ❤️ 

Tusen takk 🤩

Planen er helt klart å vedlikeholde kjøringen så godt det lar seg gjøre. Jeg fikk jo smaken på det idag, noe jeg trodde ikke kom til å skje, men jeg kunne ikke komme meg ut av den parkeringsplassen og ut på veien fort nok🤣

Den første kjøreturen alene klarer jeg ikke å se for meg i min villeste fantasi engang, det må ha føltes skikkelig godt ut å få fullført! Jeg ser frem til jeg selv er der endag, og jeg skal fortsette med å øve, øve øve!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...