Gå til innhold

Liker du å løse kryssord?


Gjest Liviane

Anbefalte innlegg

Gjest Liviane

Har helt dilla på det i perioder. Denne gangen begynte det med at jeg fikk en hel haug med kryssordblader til jul i en og samme pakke/gave. De ble fort løst ut og jeg har bare fortsatt med å kjøpe nye hver måned. Akkurat nå sitter jeg med katten på fanget (som maler og koser seg), en nykokt kaffekopp ved siden av meg, og løser kryssordet mitt. 🥰 Tar meg i å tenke på at jeg begynner å gå farmor og faren min en høy gang! Er det et "alderdomstegn" å like kryssord, tro? 😅 

Jeg må si jeg gleder meg hver gang jeg har tid og ro til å sette meg ned med kryssord. Nå sitter jeg med kodekryss og det er så gøy! 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Liviane skrev (56 minutter siden):

Har helt dilla på det i perioder. Denne gangen begynte det med at jeg fikk en hel haug med kryssordblader til jul i en og samme pakke/gave. De ble fort løst ut og jeg har bare fortsatt med å kjøpe nye hver måned. Akkurat nå sitter jeg med katten på fanget (som maler og koser seg), en nykokt kaffekopp ved siden av meg, og løser kryssordet mitt. 🥰 Tar meg i å tenke på at jeg begynner å gå farmor og faren min en høy gang! Er det et "alderdomstegn" å like kryssord, tro? 😅 

Jeg må si jeg gleder meg hver gang jeg har tid og ro til å sette meg ned med kryssord. Nå sitter jeg med kodekryss og det er så gøy! 😊 

Min mor liker godt kryssord, jeg er ikke så flink til det men skal jammen kjøpe meg et Donald kryssordblad. Det må vel til å med jeg klare, så har jeg noe å gjøre den tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest saudade-

Ja, liker å løse kryssord. Gjør det på senga før jeg skal sove, og om sommeren hvis jeg sitter ute og soler meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løste en del kryssord da jeg var yngre, faktisk. Startet med Donald-kryssord og beveget meg over til de i bladet Hjemmet (som min mor kjøpte), men de var ofte for vanskelige. Kjøpte etterhvert noen kryssordhefter også.

Hjernen er en interessant ting. Husker jeg hadde bare noen ord igjen i et hjørne så hadde jeg løst et helt kryssord. Hadde sittet lenge med det, men satt helt fast og klarte ikke løse det. Jeg la kryssordet fra meg og gikk og gjorde noe annet. Forsøkte igjen dagen etterpå etter jeg hadde "sovet på det" og da fant jeg alle ordene superenkelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er elendig på kryssord. Når jeg prøver meg så blir det det bladet som heter lette kryssord for nybegynnere 😂 Jeg bruker likevel kryssordbok som hjelp.

Kryssord er en egen kunst, tenker jeg, det er så mange ord som man ikke bruker i dagligtale, men som er typiske kryssordord. Det tar nok en tid å komme inni disse ordene, så blir det lettere etterhvert.

Jeg løser somregel bare kryssord når jeg er innlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker godt å løse kryssord jeg og. Har du drevet med det lenge? Jeg begynte på ungdomsskolen og holder på ennå som snart 40. Det er knallgøy, men går i perioder hos meg og! 

Anonymkode: 0dabc...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje

Åååå - barndomsminner.... min farfar satt alltid med kryssord! Han lærte meg mange nye ord  og lærte meg kodekryssord. Min far løser også kryssord, og spør oss andre innimellom om hjelp til spesielle ord. Tror det er en god hjerneaktivitet!

Jeg selv har ikke løst kryssord på flere tiår 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...