Gå til innhold

Svimmel når jeg går ute og i lange korridorer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en liten stund vært sykemeldt pga at jeg blir så svimmel når jeg går i korridorer, det er lange korridorer på jobben. Det er blitt undersøkt blodtrykk og blodprøver. Jeg hadde litt høyt blodtrykk og er blitt satt på medisiner. Blodprøvene er bra. Nå har jeg tatt blodtrykksmedisiner noen dager, og svimmelheten er der fremdeles og jeg er ikke sykemeldt lenger. Jeg gruer meg til å komme på jobb. Jeg har byttet ut linser med briller, for å se om det hjelper, men brillene er progressive, så de gjør meg mer svimmel egentlig. Legen foreslo fysioterapi, for kanskje det var stiv nakke. Det jeg nå har begynt å tenke på er at jeg en stund gikk på antipsykotika, Zyphadera. Nå er det 7 måneder siden jeg sluttet, og jeg lurte på om svimmelheten kanskje var ettervirkninger av medisinen. Medisinen går vel ikke ordentlig ut av kroppen før etter 8 måneder. Jeg var aldri svimmel da jeg gikk på det, men kanskje det er seponeringssymptomer? Noen som vet?

Anonymkode: f30b4...983

Fortsetter under...

AnonymBruker
frosken skrev (1 minutt siden):

Kan det være angst?

Mannen min mener at jeg ser veldig redd ut når jeg går ute nå, og spenner meg veldig. Men jeg blir så redd for å få svimmelhet, at jeg spenner meg veldig når jeg går nå. Men den første opplevelsen av svimmelhet kom helt uten at jeg egentlig var redd da. Det kan være angst. Jeg har hatt problemer med angst før i livet, men har klart å komme over det uten hjelp.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan være angst, nærmere bestemt agorafobi.

Anonymkode: ecc0f...42b

Jeg er ikke så redd for menneskene rundt meg, men blir veldig svimmel når jeg skal gå igjennom en åpen plass, der jeg ikke kan holde meg fast et sted. Det å gå i byen f.eks. er veldig fælt

Annonse

AnonymBruker

Nå har jeg lest litt om angst og svimmelhet, og det kan visst være det. Hva gjør man da? Kan man klare å hjelpe seg selv, eller må man spørre om hjelp? Jeg hadde en periode før i livet en annen type angst, da fikk jeg hjertebank, kaldsvette og pusteproblemer, og trodde hver gang jeg skulle dø. Til slutt fant jeg ut at jeg ikke døde, og når anfallende begynte, klarte jeg å tenke til meg selv at jeg ikke kom til å dø.Etterhvert forsvant anfallende, og jeg har ikke hatt det på mange år.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå har jeg lest litt om angst og svimmelhet, og det kan visst være det. Hva gjør man da? Kan man klare å hjelpe seg selv, eller må man spørre om hjelp? Jeg hadde en periode før i livet en annen type angst, da fikk jeg hjertebank, kaldsvette og pusteproblemer, og trodde hver gang jeg skulle dø. Til slutt fant jeg ut at jeg ikke døde, og når anfallende begynte, klarte jeg å tenke til meg selv at jeg ikke kom til å dø.Etterhvert forsvant anfallende, og jeg har ikke hatt det på mange år.

Brukte du Zyphadere gjennom lang tid? Den vil i så fall kunne ha fjernet angsten din. 

AnonymBruker
frosken skrev (17 timer siden):

Brukte du Zyphadere gjennom lang tid? Den vil i så fall kunne ha fjernet angsten din. 

Ja en stund, men jeg er ikke interessert i å begynne på den igjen. Det var ikke for angst tror jeg, men nå vet jeg ikke om det er angst lenger. Det har forverret seg. I dag gikk vi en times tur, det gikk greit, men nå har jeg veldig rar følelse i hodet, trykk liksom, og jeg begynner å bli svimmel når jeg går her inne i huset også. Det er ubehagelig å røre på hodet. Min morfar og onkel døde av svulst på hjernen ganske tidlig, så jeg tenker litt på det nå. De hadde mye vondt i hodet riktignok, men det er noe som ikke stemmer. Legen vet om det, men er ikke bekymret for det, men....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...