Gå til innhold

Er det fortsatt mye korona-smitte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bruker munnbind på jobben i butikken som jeg jobber i med tanke på at jeg har ganske mange kunder.  Men de andre ansatte har sluttet med munnbind.  

Er det fortsatt mye smitte i samfunnet? Bruker du munnbind eller har du sluttet med det? 

Jeg bruker kun munnbind på jobben. Jeg er lite i kontakt med mennesker på fritiden. Så derfor bruker jeg minimalt på fritiden  

Anonymkode: 010a1...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2

Det er mye smitte enda. Selv om det er svakt nedadgående. Toppen ble vel nådd forrige uke. Mange som blir syke nå. Men om det er vits med munnbind må du vurdere selv. Jeg ville nok brukt det skulle jeg stå i kassa eller ta buss. Omikron er jo en mildere variant, så det blir litt det samme som å bruke munnbind for å unngå forkjølelse eller influensa. Det er totalt innafor å bruke munnbind likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg bruker munnbind på jobben i butikken som jeg jobber i med tanke på at jeg har ganske mange kunder.  Men de andre ansatte har sluttet med munnbind.  

Er det fortsatt mye smitte i samfunnet? Bruker du munnbind eller har du sluttet med det? 

Jeg bruker kun munnbind på jobben. Jeg er lite i kontakt med mennesker på fritiden. Så derfor bruker jeg minimalt på fritiden  

Anonymkode: 010a1...7f8

Nei, jeg sluttet den dagen påbudet ble opphevet. Ser på jobben min at de fleste har sluttet, men det er fremdeles noen besøkende som bruker munnbind. Vi har fremdeles pleksiglass hengende i skranken da og det er greit synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (4 minutter siden):

Det er mye smitte enda. Selv om det er svakt nedadgående. Toppen ble vel nådd forrige uke. Mange som blir syke nå. Men om det er vits med munnbind må du vurdere selv. Jeg ville nok brukt det skulle jeg stå i kassa eller ta buss. Omikron er jo en mildere variant, så det blir litt det samme som å bruke munnbind for å unngå forkjølelse eller influensa. Det er totalt innafor å bruke munnbind likevel.

Ja, jeg kommer til å fortsette å bruke det selv om jeg er den eneste som jobber der som gjør det. Jeg forstår hvorfor kunder tar sjansen med å ikke gå med munnbind. De er så kort tid inne i butikken. Men jeg møter på alle. Og det kan være snakk om tusenvis av mennesker. Dermed er det lett å bli smittet når man står i en butikk. Men vet at omkron skal bære lettere. Men ønsker ikke å få det på jobb. Jeg bruker munnbind på buss fortsatt. 

Anonymkode: 010a1...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg sluttet den dagen påbudet ble opphevet. Ser på jobben min at de fleste har sluttet, men det er fremdeles noen besøkende som bruker munnbind. Vi har fremdeles pleksiglass hengende i skranken da og det er greit synes jeg.

Hvis du står bak pleksiglass så får du litt beskyttelse i det. Jeg jobber mye på gulv i butikk,  og i en skranke uten pleksiglass. 

Anonymkode: 010a1...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du står bak pleksiglass så får du litt beskyttelse i det. Jeg jobber mye på gulv i butikk,  og i en skranke uten pleksiglass. 

Anonymkode: 010a1...7f8

Ja, men vi er minst like mye ute på gulvet og hjelper besøkende. :) Sitter på ingen måte pal i skranken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkeanonymnok

Fram til for halvannen måned siden kjente jeg ingen som hadde vært smittet men nå har omtrent alle, både kjentfolk og behandlere, hatt det. Om det er mye smitte generelt vet jeg ikke men det virker slik, dog ser det ut til at flere og flere slipper unna med mild sykdom. 

Jeg bruker fortsatt munnbind i butikk og hos lege (hos sistnevnte er det fortsatt krav), men ikke hos DPS eller psykiatritjenesten i kommunen. Sjeldent jeg ser andre på butikk bruke det og føler meg som en alien men har ikke tenkt til å bli syk så da får det bare være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Her vi bor er det masse smitte nå. Jeg ble smittet i forrige uke og har vært syk noen dager. Klarte nok å smitte noen før jeg skjønte jeg var syk 😥 Har sluttet med munnbind og har levd mye mer normalt de siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (35 minutter siden):

Jeg bruker fortsatt munnbind i butikk og hos lege (hos sistnevnte er det fortsatt krav), men ikke hos DPS eller psykiatritjenesten i kommunen.

Det er ikke påbudt hos legen her, har time i neste uke og det eneste som står i meldingen jeg har fått er at dersom man har luftveissymptomer skal man ta en hurtigtest før man kommer og bruke munnbind. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ikkeanonymnok skrev (38 minutter siden):

Fram til for halvannen måned siden kjente jeg ingen som hadde vært smittet men nå har omtrent alle, både kjentfolk og behandlere, hatt det. Om det er mye smitte generelt vet jeg ikke men det virker slik, dog ser det ut til at flere og flere slipper unna med mild sykdom. 

Jeg bruker fortsatt munnbind i butikk og hos lege (hos sistnevnte er det fortsatt krav), men ikke hos DPS eller psykiatritjenesten i kommunen. Sjeldent jeg ser andre på butikk bruke det og føler meg som en alien men har ikke tenkt til å bli syk så da får det bare være.

Jeg tenker også at folk får bare tenke at jeg er rar. Men jeg orker ikke å bli syk nå. Så jeg tenker det samme som deg. :D

Anonymkode: 010a1...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
Lillemus skrev (48 minutter siden):

Det er ikke påbudt hos legen her, har time i neste uke og det eneste som står i meldingen jeg har fått er at dersom man har luftveissymptomer skal man ta en hurtigtest før man kommer og bruke munnbind. 

Jeg formulerte meg kanskje uklart (eller misforsto deg), men jeg mente at det er påbudt med munnbind hos min lege. Hvilke regler andre legekontor opererer med vet jeg ingenting om. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (5 minutter siden):

Jeg formulerte meg kanskje uklart (eller misforsto deg), men jeg mente at det er påbudt med munnbind hos min lege. Hvilke regler andre legekontor opererer med vet jeg ingenting om. :) 

Neida, det var bare jeg som svarte hvordan det er hos min lege. :) Du uttrykte deg klart og tydelig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke påbudt hos min lege lenger heller. Fysioterapeuten min har også sluttet med det og hun er jo helt inntil meg når hun masserer armene mine. Og drar i foten da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i Oslo er det fortsatt veldig mye smitte.

 

Få bruker munnbind lenger, heller ikke jeg. Er ikke redd for å bli syk, er mest redd for å bli det på et tidspunkt det passer veldig dårlig (dvs. det meste av tiden ;) ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Ser nesten rundt her med munnbind lengre. Jeg bruker ikke.. Har hatt korona for ikke så lenge siden, og er frisk 🤷‍♀️ Synes det er en lettelse!

Spesielt synes jeg det er enormt godt at munnbind er fraværende på legekontoret! Venterommet var nå så sin sak, men å sitte på konsultasjoner der en prater om tidvis ganske vanskelige ting - uten å kunne se ansiktet på den du prater med? Det syntes iallfall jeg var overraskende ubehagelig.

De fleste klasser og bhg her har hatt store utbrudd, men hører lite nå siste par ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...