Gå til innhold

Må du sy ut bunaden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På Dagsrevyen i dag sa de at mange bunader har krympa i skapet under koronaen. Systuer landet over jobber nå på spreng fram mot 17. mai. Jeg ble litt nervøs, men fikk heldigvis på meg min😅

Anonymkode: 71df8...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På Dagsrevyen i dag sa de at mange bunader har krympa i skapet under koronaen. Systuer landet over jobber nå på spreng fram mot 17. mai. Jeg ble litt nervøs, men fikk heldigvis på meg min😅

Anonymkode: 71df8...3f2

Min "krympet" lenge før corona... 🙄 For en idiotisk ide det var den gangen for mange år siden da jeg fikk den sydd inn da jeg var så slank som jeg visste at jeg neppe kom til å bli noen gang igjen. Har ikke giddet å få sydd den ut igjen, men har veldig lyst til å sy meg en festdrakt selv. :) Blir ikke til 17. mai i år for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (5 minutter siden):

Min "krympet" lenge før corona... 🙄 For en idiotisk ide det var den gangen for mange år siden da jeg fikk den sydd inn da jeg var så slank som jeg visste at jeg neppe kom til å bli noen gang igjen. Har ikke giddet å få sydd den ut igjen, men har veldig lyst til å sy meg en festdrakt selv. :) Blir ikke til 17. mai i år for å si det sånn!

Du er jo slank nå også. Har du prøvd den da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Min "krympet" lenge før corona... 🙄 For en idiotisk ide det var den gangen for mange år siden da jeg fikk den sydd inn da jeg var så slank som jeg visste at jeg neppe kom til å bli noen gang igjen. Har ikke giddet å få sydd den ut igjen, men har veldig lyst til å sy meg en festdrakt selv. :) Blir ikke til 17. mai i år for å si det sånn!

Det var da kjedelig😝 Men mange fine festdrakter da!😊 

Anonymkode: 71df8...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (3 minutter siden):

Du er jo slank nå også. Har du prøvd den da? 

Jepp... Har ikke sjans til å få igjen vesten gitt... 🙄 Veide 3-4 kg mindre da jeg fikk den sydd inn. Helt idiotisk for jeg kommer ikke til å komme ned dit uten å sulte meg og kommer aldri til å klare å holde den vekten heller så jeg gidder ikke stresse hardt for å klare det. Trives greit som jeg er nå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Fikk den sydd inn da jeg var 18 og den passer ennå. Jeg veide mer som 14-åring i tillegg til at damen som sydde den, sydde den litt for stor for hun tok det som en selvfølge at jeg kom til å legge på meg. Men her sitter jeg 10 kg lettere enn da. For noen måneder siden var nok bunaden for stor da. 

Men jeg er bortreist i behandling 17 mai så får ikke brukt den i år heller jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Nei. Fikk den sydd inn da jeg var 18 og den passer ennå. Jeg veide mer som 14-åring i tillegg til at damen som sydde den, sydde den litt for stor for hun tok det som en selvfølge at jeg kom til å legge på meg. Men her sitter jeg 10 kg lettere enn da. For noen måneder siden var nok bunaden for stor da. 

Men jeg er bortreist i behandling 17 mai så får ikke brukt den i år heller jeg. 

10 kg lettere enn en gjennomsnittlig 24-åriing og så er du over 30? Da er du jo alvorlig tynn og alvorlig syk!

Anonymkode: 05944...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Nei, jeg har klart å komme inn i bunaden hvert år. For et år siden forlenget jeg imidlertid kjedet i vesten - det ble litt for få kryss 😁 Fikk bunaden da jeg var 23, og nå er jeg 51. Veier 10-12 kilo mer nå ift da.

La på meg litt under koronaen, men det ekstra er heldigvis borte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

10 kg lettere enn en gjennomsnittlig 24-åriing og så er du over 30? Da er du jo alvorlig tynn og alvorlig syk!

Anonymkode: 05944...48d

Nei? Jeg har 20 i BMI. Du vet jo ikke hva jeg veide da jeg var 14. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bunad, men en festdrakt, som jeg fikk i "godt voksen" alder. Måtte sy den ut litt etter å ha hatt den i ca. 10 år. Nå er den litt romslig igjen, men det er helt ok. Minner meg om at jeg bør sy inn beltespennen litt til 17. mai, beltet var vel romslig i fjor. Godt det kan gå den veien også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok sette på noen ekstra støler i beltet… 

Har ikke brukt bunaden de siste to 17 mai’ene, da vi har vært på ferie.

Håper jeg ikke må sy den ut i livet… da blir det ikke bunad i år 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Min bunad var også for liten lenge før covid, burde ha fått sydd den ut for jeg kommer jo ikke til å veie det jeg gjorde når jeg var 14 år igjen. Nå har jeg bestilt meg festdrakt fra spar kjøp, syns de var fine der. Det får bli det i år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...