Gå til innhold

Baksnakking av venner.


Nathea

Anbefalte innlegg

Baksnakking er så fælt. Jeg stoler ikke på noen andre mennesker. Jeg hadde noen venner en gang og de baksnakka meg. Fordi de ville ikke være venn med meg alle samtidig. Og siden de ikke ville være vennen min samtidig så må de være enige om det. Og da har de snakka om meg.

I tillegg så baksnakka bestevenninnen meg. Hun fortalte om en krangel vi hadde til venninna si og kjæresten til venninna si. Jeg fikk hele avhandlinga på veggen min på Facebook. Der alle kunne lese. Men hun venninna mi var fast bestemt på at hun ikke hadde sagt noe. Men hvordan kan hun ikke ha sagt noe når hver minste detalj ble publisert på veggen min på Facebook sånn at alle så det? Etter dette så klarte jeg ikke å stole på henne mer. Jeg stoler ikke på noen. Mennesker baksnakker og de henger ut folk på Facebook. I tillegg så lyver folk om at de ikke har sagt noe! Jeg vet snart ikke mere jeg.

Etter denne hendelsen ble alt forandra. Jeg er så avhengig av å stole på folk og at folk ikke baksnakker meg. Nå har jeg mista all trua. Jeg klarer ikke å stole på andre mennesker fordi de mobber og henger meg ut på veggen min på Facebook sånn at alle vennene mine på Facebook leser alt.

Jeg stoler mye mere på dyr enn mennesker. Kjæresten til venninna var vennen på Facebook og det var han som hengte meg ut.

Jeg trodde det ikke var lov til å henge ut folk på veggen på Facebook sånn at alle leser dritt om meg. Men tydeligvis er dette lov.

Er det vanlig at venner baksnakker hverandre og slenger dritt på veggen min på Facebook? Hvem kan jeg da stole på om jeg ikke kan stole på venner engang? Jeg har mista all trua og etter dette så klarer jeg ikke å stole på noen mennesker mere. Jeg kan ikke stole på at noen holder ting tett og ikke slarver videre.

Jeg har blitt mye mobba på skolen og jeg ble ofte baksnakka og folk snakka dritt om meg. Mobbing er så fælt. Og siden jeg kun får dårlige opplevelser med andre mennesker så må jeg holde meg unna alle mennesker. Jeg blir bare så lei meg når noe sånt skjer. Jeg mister bare mere trua på andre mennesker og jeg klarer ikke å stole på noen når sånne ting skjer. Jeg må isolere meg helt fordi jeg har dårlig påvirkningskraft på andre mennesker. 

Og når sånne ting skjer så går det sånn veldig innpå meg psykisk at jeg får en stor psykisk knekk. Jeg er ikke sterk nok psykisk til mobbing og får å unngå mobbing så må jeg isolere meg helt. Når jeg blir akutt susidale så må jeg bare isolere meg for å klare å holde ut i livet. Jeg er veldig ensom og alene da men kanskje jeg ikke passer sammen med andre mennesker? 

Jeg er en grusom person og jeg hater meg selv siden jeg er den jeg er. Men jeg klarer ikke å stole på noen. Fordi alle vil meg noe vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å baksnakke noen og å henge ut noen på Facebook er da to helt ulike ting. Det første er ikke bra, det andre er helt uakseptabelt.

 

Jeg er i en venninnegjeng der vi ofte baksnakker hverandre litt. Det er ikke ondsinnet, og det holder seg i den lille kretsen, men ofte føler vi litt behov for å "lette litt på trykket" om enkelte av de andre ;). Vi burde nok egentlig avstå fra slik baksnakking også, men tror vi alle aksepterer at det skjer. Det ville jo være noe helt annet om det vi sa gikk ut av den indre kretsen, for ikke å snakke om at det ble kunngjort på Facebook eller andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger dere i ordet baksnakking? Vil jo på en måte si at jeg baksnakker noen, men på en annen måte så deler vi erfaringer blant annet om hvordan vi skal takle den personen. Personen det gjelder vet om dette og vi har tatt opp problemstillingene med personene også.

 

Endret av Fionys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan love deg, TS, at unngåelse av andre mennesker fullt og helt, vil kun forsterke din egen angst for andre mennesker på sikt og du kan komme til å tenke etter noen år at mennesker kun vil deg ondt. Det beste middelet mot dette er å forsøke å finne ut av hvorfor de bak snakker deg. Er det noen grunn som gjør at det ev. skjer gang etter gang? Oppsøker du kanskje feil venner? Er du for åpen og ærlig og viser dine mest sårbare sider til feil personer? Viser du kanskje ubevisst med ditt kroppsspråk at "jeg er ikke verdt så mye jeg, så bare sett i gang og baksnakk meg..."? (Obs: IKKE det samme som at det er greit å baksnakke deg!).

Slik uthenging som det du beskriver på FB, er overhodet ikke greit. Man må velge sine kamper her i livet, men det virker svært umodent gjort av denne kjæresten å gjøre det. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men muligens under 20 år vil jeg tro...? På oppførselen til kjæresten din, skulle man tro det, og man burde forvente mer av en som er over 20 år, men det er jo vitenskaplig bevist at det er gode grunner til at man gjør ukloke valg i ung alder i det hjernen formes og setter seg i 18-20 årene og for gutter litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baksnakking er veldig vanlig og det kommer jo an på hvordan baksnakkingen foregår. Hvis det er en problemstilling man vil drøfte med andre for å be om råd eller å snakke positivt om noen så er det jo greit, men å snakke stygt og si usannheter om noen er ikke greit. Har selv opplevd ondsinnet baksnakking av tidligere venninne, men det var så ekstremt at hun mistet flere venner. Det er ingenting galt med deg om noen snakker stygt om deg for det sier mer om de enn det gjør om deg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...