Gå til innhold

Angst og depresjon - blir ikke bedre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har angst og depresjon, går i behandling og bruker cipralex. Jeg opplever ingen bedring. Jeg vet ikke om det er fordi medisinen er feil, behandlingen ikke passer meg, eller om det kan hende at det er noe annet som feiler meg. 

Jeg har ikke noe definert mål behandlingen og heller ikke noe jeg skal gjøre mellom timene. Burde jeg ha det? 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive for at det skal være greit å gi meg svar. Men er det noen som har noen tips til meg når det føles som om ingenting virker? 

Anonymkode: 85aa2...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har angst og depresjon, går i behandling og bruker cipralex. Jeg opplever ingen bedring. Jeg vet ikke om det er fordi medisinen er feil, behandlingen ikke passer meg, eller om det kan hende at det er noe annet som feiler meg. 

Jeg har ikke noe definert mål behandlingen og heller ikke noe jeg skal gjøre mellom timene. Burde jeg ha det? 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive for at det skal være greit å gi meg svar. Men er det noen som har noen tips til meg når det føles som om ingenting virker? 

Anonymkode: 85aa2...2fb

Hvilken type angst sliter du med? Går selv i behandling hos psykolog (går på sertralin) cipralex funket ikke på meg. Eg hadde eksponeringsterapi, mellom hver time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hurja

«Jeg har ikke noe definert mål behandlingen og heller ikke noe jeg skal gjøre mellom timene. Burde jeg ha det?» 

Helt klart. Det er nok her det ligger. Du må jo ha noe å jobbe etter - og med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo ikke bli bedre om du ikke jobber med det, det kommer ikke av seg selv. 

Anonymkode: 42cc1...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har generalisert angst og sosial angst. 

Ja, jeg mener jo helt klart at jeg burde ha noe å jobbe med mellom timene og et klart mål for behandlingen. Jeg vet ikke hvordan jeg skal si det til psykologen heller, redd det blir oppfattet som at jeg stiller spørsmålstegn ved om han kan jobben sin godt nok. 

Timene er absolutt ikke behagelige, så det skjer jo noe der da. 

Anonymkode: 85aa2...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også panikkangst da. Og får store kroppslige symptomer på angst. Kjeven låser seg, muskler spenner seg, tunge, føtter og hender blir numne. Jeg blir kvalm, svimmel, skjelven og kaster opp. Jeg kan også få feberfølelse. 

Jeg er rimelig lei av å ha det slik. Det funker dårlig i hverdagen. Jeg føler jo og jeg gjør det jeg skal for å bli bedre, uten at noe skjer. 

Anonymkode: 85aa2...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har også panikkangst da. Og får store kroppslige symptomer på angst. Kjeven låser seg, muskler spenner seg, tunge, føtter og hender blir numne. Jeg blir kvalm, svimmel, skjelven og kaster opp. Jeg kan også få feberfølelse. 

Jeg er rimelig lei av å ha det slik. Det funker dårlig i hverdagen. Jeg føler jo og jeg gjør det jeg skal for å bli bedre, uten at noe skjer. 

Anonymkode: 85aa2...2fb

Du må utsette deg selv for det du frykter mest. Hver dag. 

Anonymkode: ed740...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du nylig har begynt med medisinen, kan også det være en grunn til at den ikke virker. Har du brukt den en stund, kan du også høre med legen om å prøve en annen type. Gjøre noe mellom timene, vel det hjalp ikke meg. Jeg ble bra av akkurat den medisinen. Gikk til kognitiv terapi samtidig. Sluttet med medisinen, og ble dårlig igjen. Har prøvd terapi hos flere psykologer. Jeg gjorde alt de ba meg om, for jeg er redd psykologer (har sosial angst). Ikke en eneste psykolog har kunnet hjelpe meg. En av dem beklaget at det ikke var mer han kunne gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også angst og depresjon. Har gått mye i behandling opp gjennom årene og prøvd flere medisiner. Jeg har ikke blitt noe bedre og jeg føler meg uhelbredelig syk.

Klem til deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 14.18):

Du må utsette deg selv for det du frykter mest. Hver dag. 

Anonymkode: ed740...e7e

Er jo litt av problemet, generalisert angst. Jeg vet ikke hva jeg frykter mest, innimellom frykter jeg alt. Jeg gjør alt jeg skal hver dag, handler, henter post, går på jobb, treffer familie, tar buss, osv. 

Selv om jeg har mest lyst til å grave meg ned i et dypt hull

Anonymkode: 85aa2...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MyMichelle skrev (På 27.3.2022 den 20.05):

Om du nylig har begynt med medisinen, kan også det være en grunn til at den ikke virker. Har du brukt den en stund, kan du også høre med legen om å prøve en annen type. Gjøre noe mellom timene, vel det hjalp ikke meg. Jeg ble bra av akkurat den medisinen. Gikk til kognitiv terapi samtidig. Sluttet med medisinen, og ble dårlig igjen. Har prøvd terapi hos flere psykologer. Jeg gjorde alt de ba meg om, for jeg er redd psykologer (har sosial angst). Ikke en eneste psykolog har kunnet hjelpe meg. En av dem beklaget at det ikke var mer han kunne gjøre.

Gått på den over et halvt år nå. 

Har prøvd flere ulike typer psykologer og ulike grupper. 

Anonymkode: 85aa2...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Othea skrev (6 timer siden):

Jeg har også angst og depresjon. Har gått mye i behandling opp gjennom årene og prøvd flere medisiner. Jeg har ikke blitt noe bedre og jeg føler meg uhelbredelig syk.

Klem til deg❤️

Begynner å kjenne på det samme selv. 

Takk❤️

Anonymkode: 85aa2...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...