Gå til innhold

Trenger råd i en veldig vanskelig situasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det gjelder angst for å gå ut og angst for å få panikkanfall. Depresjon. Store vansker i relasjoner. Veldig ustabil følelsesmessig. Traumer. Dårlig søvn. Følelse av uvirkelighet, marerittetaktige følelser i våken tilstand. Skam og skyld. Selvhat, følelse av å ikke fortjene noe. Ekstemt sårbar, har ikke filter. Kronisk usikker på seg selv til enhver tid. Ikke hatt stort utbytte av behandling, men litt.

Hvordan kan man, ved siden av terapi, prøve å medisinere en slik tilstand, og hvilken tilstand er det her snakk om?

Noen som vet? @kupton

Trenger råd for en pårørende. 

Anonymkode: bf0a2...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det gjelder angst for å gå ut og angst for å få panikkanfall. Depresjon. Store vansker i relasjoner. Veldig ustabil følelsesmessig. Traumer. Dårlig søvn. Følelse av uvirkelighet, marerittetaktige følelser i våken tilstand. Skam og skyld. Selvhat, følelse av å ikke fortjene noe. Ekstemt sårbar, har ikke filter. Kronisk usikker på seg selv til enhver tid. Ikke hatt stort utbytte av behandling, men litt.

Hvordan kan man, ved siden av terapi, prøve å medisinere en slik tilstand, og hvilken tilstand er det her snakk om?

Noen som vet? @kupton? 

Trenger råd for en pårørende. 

Anonymkode: bf0a2...5de

Har dessverre ikke så mye jeg kan hjelpe med bortsett fra det med å være usikker på seg selv. Det kan bli bedre om en ikke forteller vedkommende hva som er bra for den. Den må finne ting ut selv, ta avgjørelser selv og bestemme selv og det over tid. Jeg ble ikke trygg på meg selv av at andre blandet seg inn i bl.a mine avgjørelser. Og en bør la være å ta æren hvis den følger et råd en gir. La vedkommende ta æren selv for valget sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aa-k-j skrev (3 minutter siden):

Har dessverre ikke så mye jeg kan hjelpe med bortsett fra det med å være usikker på seg selv. Det kan bli bedre om en ikke forteller vedkommende hva som er bra for den. Den må finne ting ut selv, ta avgjørelser selv og bestemme selv og det over tid. Jeg ble ikke trygg på meg selv av at andre blandet seg inn i bl.a mine avgjørelser. Og en bør la være å ta æren hvis den følger et råd en gir. La vedkommende ta æren selv for valget sitt. 

Takk for råd - det skal jeg ta med meg. 

Anonymkode: bf0a2...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Takk for råd - det skal jeg ta med meg. 

Anonymkode: bf0a2...5de

Og unngå erting om vedkommende gjør noe feil. Bedre å oppmuntre til å prøve igjen for det er å gjøre feil man lærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...