Gå til innhold

hva gjør man i inntakssamtale på dps`?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal på dps på mandag, og ser jeg er satt opp til to timer, en med psykolog og en med lege? Noen som er kjent med dps og vet hva de gjør der? kjenner jeg er litt stressa, og vurderer og ikke dra. Vet liksom ikke hva man snakker om, og er ikke så flink til å sna kke og formdidle ting på en måte. Pluss at jeg er henvist til psykosepoliklinikk, noe jeg ikke er enig i.... men jeg har en slik diagnose så dt er ditt jeg kommer sa fastlegen. Er ddet eventuelt mulig å bytte til almenn, er det noe dps kan fikse? 

Anonymkode: 7ba09...b39

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Skal på dps på mandag, og ser jeg er satt opp til to timer, en med psykolog og en med lege? Noen som er kjent med dps og vet hva de gjør der? kjenner jeg er litt stressa, og vurderer og ikke dra. Vet liksom ikke hva man snakker om, og er ikke så flink til å sna kke og formdidle ting på en måte. Pluss at jeg er henvist til psykosepoliklinikk, noe jeg ikke er enig i.... men jeg har en slik diagnose så dt er ditt jeg kommer sa fastlegen. Er ddet eventuelt mulig å bytte til almenn, er det noe dps kan fikse? 

Nå tror jeg du bekymrer deg helt unødvendig:-) Det er ikke du som har ansvaret for å holde samtalen i gang under en inntakssamtale. Du vil få spørsmål som du forsøker å svare på og du vil få informasjon. Dersom DPS er enig i din oppfatning om at almenn er mer hensiktsmessig enn psykosepoliklinikk, så kan de sørge for endring. Men det er vel hvilken behandling du får tilbud om som er det viktigste, ikke hva poliklinikken heter?

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette kommer til å gå fint. De er vant med personer som snakker som en foss og personer som har vanskeligheter med å formulere seg. Dette kan de.

Du kan eventuelt forberede deg litt på spørsmålet hva vil du ha hjelp til.

Skjønner at det kan være vanskelig å komme på en psykosepoliklinikken når en er uenig i det, men det er uansett deg de skal behandle, sånn som du er og de symptomene du har.

Jeg er også tilknyttet psykosepoliklinikken her på DPS og har aldri hatt en psykose. Behandlene her så at psykosepoliklinikken hadde et tilbud som kunne passe meg så da fikk jeg begynne på det (musikkterapi)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...