lyseblå Skrevet 28. mars 2022 Del Skrevet 28. mars 2022 Hvor stor sjanse er det for at jeg holder meg stabil nå? Jeg har bipolar lidelse (og asperger), bruker 4 forskjellige medisiner, går til psykolog, og følger alle de typiske rådene for å forebygge en episode. Jeg har akkurat hatt en 2 måneders lang innleggelse og noen uker før der igjen var jeg innlagt i 6 måneder. Når jeg først blir dårlig faller jeg ganske langt ned. Det er depresjoner jeg sliter mest med. Har vel hatt en eller to hypomanier. Nå er jeg forholdsvis stabil og har det greit, men jeg lurer hele tiden på hvor lenge det vil vare? Jeg vet jo at ingen her kan si noe om det, sånn egentlig. Men jeg spør likevel: Er det realistisk å holde seg stabil lenge nå? Og hvor lenge? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465836-hvor-stor-sjanse-er-det-for-at-jeg-holder-meg-stabil-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liviane Skrevet 28. mars 2022 Del Skrevet 28. mars 2022 lyseblå skrev (6 minutter siden): Hvor stor sjanse er det for at jeg holder meg stabil nå? Jeg har bipolar lidelse (og asperger), bruker 4 forskjellige medisiner, går til psykolog, og følger alle de typiske rådene for å forebygge en episode. Jeg har akkurat hatt en 2 måneders lang innleggelse og noen uker før der igjen var jeg innlagt i 6 måneder. Når jeg først blir dårlig faller jeg ganske langt ned. Det er depresjoner jeg sliter mest med. Har vel hatt en eller to hypomanier. Nå er jeg forholdsvis stabil og har det greit, men jeg lurer hele tiden på hvor lenge det vil vare? Jeg vet jo at ingen her kan si noe om det, sånn egentlig. Men jeg spør likevel: Er det realistisk å holde seg stabil lenge nå? Og hvor lenge? Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men tror man kan få en god pekepinn ved å se på hvordan det har pleid å være. Pleier man feks å ha en depresjon i året, er nok sjansen stor for at det vil være sånn framover også. Men iom at du tar medisiner og ellers følger alle råd, så vil jeg tro at episodene i alle fall kan bli mildere og mer kortvarige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465836-hvor-stor-sjanse-er-det-for-at-jeg-holder-meg-stabil-n%C3%A5/#findComment-4086227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyseblå Skrevet 29. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2022 Liviane skrev (11 timer siden): Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men tror man kan få en god pekepinn ved å se på hvordan det har pleid å være. Pleier man feks å ha en depresjon i året, er nok sjansen stor for at det vil være sånn framover også. Men iom at du tar medisiner og ellers følger alle råd, så vil jeg tro at episodene i alle fall kan bli mildere og mer kortvarige. Det var en lur tanke, jeg vil også tro det er slik. Jeg har brukt å ha to depresjoner i året som har vert veldig langvarig. Nå sist ble jeg syk igjen til tross for at jeg sto på mye medisiner. Men etter at dosene ble økt har det heldigvis blitt bedre og jeg vil si jeg er ute av depresjonen, i alle fall sånn nesten. Er jo godt mulig jeg ville blitt mye verre hadde jeg ikke vert medisinert, er i alle fall det psykologen mener. Jeg håper bare så virkelig at det varer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465836-hvor-stor-sjanse-er-det-for-at-jeg-holder-meg-stabil-n%C3%A5/#findComment-4086356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.