Gå til innhold

Lammet av angst


Gjest neinei

Anbefalte innlegg

Gjest neinei

eller skam?

Jeg er så lei.

På grunn av fedme som jeg innser at jeg ikke klarer å bekjempe, til tross for mange, mange års kamp, lever jeg helt isolert.

Jeg bor i et boligfelt og våger meg nesten ikke utenfor døren. Noen kan se meg.

Jeg jobber, men takler kun det, ikke noe sosialt i jobben.

Jeg trimmer ikke, bader ikke, soler meg ikke. Tør ikke.

Jeg ber legen hjelpe meg, ber om slankeoperasjon, men det er bare å ta seg sammen.

Jeg finnes ikke i noens fotoalbum.

Jeg glemmer aldri at jeg en gang overhørte stygge kommentarer vedr. en kiste i en meget stor manns begravelse. Jeg ønsker at det skal skje i stillhet, når tiden kommer.

De eneste som tilbyr hjelp er de private klinikkene som tar tusenvis av kroner for det minste lille behandlingsopplegg.

Reklamen lover fortsatt mirakler hvis man kjøper tryllepillene deres.

Jeg har trodd på dem, men det var før.

Jeg er desperat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

thinkerbell

Hei kjære deg..... det gjorde vondt å lese det du skrev..

Jeg tror neppe du trenger en diett liste. Det jeg derimot tror er at du trenger er noen å snakke med.. Det gjør forferdelig vondt å sitte med så mye smerte inni seg..

Har du vurdert å oppsøke hjelp..?

*forsiktig klem..om du føler for det*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest habla habla

vond å lese.........ikke greit.......vet ikke hva jeg skal si, kommer bare til å si noe forferdelig å gjøre det verre for deg........klems...............................................................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magna

Kjære venn.

Vet du jeg har et godt råd jeg kan gi deg.

Ved juletider var jeg på Tonsåsen opptreningssenter på rekreasjon. De er et godt tilbud til deg. Der har de vegetarkost og har virkelig mange gjester med det samme problemet som deg. Der kan du få hjelp.

Legen din må sende en henvisning til trygdekontoret, slik at du får dekket oppholdet. Det er det hele. Egenandel for 14. dager er 2500 kr. Jeg vil anbefalle deg 4 ukers opphold.

Ikke gi opp.

Hilsen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest neinei

Kjære venn.

Vet du jeg har et godt råd jeg kan gi deg.

Ved juletider var jeg på Tonsåsen opptreningssenter på rekreasjon. De er et godt tilbud til deg. Der har de vegetarkost og har virkelig mange gjester med det samme problemet som deg. Der kan du få hjelp.

Legen din må sende en henvisning til trygdekontoret, slik at du får dekket oppholdet. Det er det hele. Egenandel for 14. dager er 2500 kr. Jeg vil anbefalle deg 4 ukers opphold.

Ikke gi opp.

Hilsen:

Tusen takk!

Dette skulle jeg gjerne ha visst mer om. Det høres virkelig bra ut.

Kunne du tenke deg å fortelle litt mer om det stedet, hvor, adr., tlf, www? og hvordan det var der?

Må det regnes som ferie, eller kan man sykmeldes for å dra dit?

Er det noe som vanlige leger kjenner til eller må man oppsøke noen spesielle?

Kan du skrive det her eller sende meg en mail?

[email protected]

Glad for hjelp :-)

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest punkyB

Det du aller mest trenger er vel en lege som tar deg på alvor.

Du burde kanskje gå til psykolog hvis du ikke allerede gjør det. Du må få tilbake troen på deg selv . Ingen måles etter hvor tykke eller tynne de er .

Du skriver ikke noe om hva slags kosthold du har - eller om du får hjelp til det. Trim er veldig viktig - dvs. å gå turer er aldeles perfekt. Du kan også trimme hjemme hvis du ikke vil gå ute.

Men mye av dette bunner vel i din selvfølelse. Skal den bli bedre trenger du profesjonell hjelp. Har du mulighet finn deg en annen lege hvis du føler den du har ikke hjelper. Sånn kan det jo virke.

Men husk - som jeg skriver over også - din verd som menneske er ikke avhengig av din kroppsfasong !! Det er like mye at du må lære å akseptere deg selv - og du fortjener respekt av de rundt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest neinei

vond å lese.........ikke greit.......vet ikke hva jeg skal si, kommer bare til å si noe forferdelig å gjøre det verre for deg........klems...............................................................................

Tusen takk for dine ord og den gode klemmen :-)

Det gjorde godt.

*Takkeklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest neinei

Hei kjære deg..... det gjorde vondt å lese det du skrev..

Jeg tror neppe du trenger en diett liste. Det jeg derimot tror er at du trenger er noen å snakke med.. Det gjør forferdelig vondt å sitte med så mye smerte inni seg..

Har du vurdert å oppsøke hjelp..?

*forsiktig klem..om du føler for det*

Tusen takk for innlegget ditt :-)

Jo, jeg har søkt hjelp. Hos lege etter lege og hos alle de kvakksalvere som tenkes kan. Jeg har også snakket med psykolog en gang i tiden. Problemet er at jeg selv er så fullstendig klar over hva jeg gjør feil og vet hva som må gjøres for å gå ned i vekt. Jeg er også klar over at jeg "er like mye verd som alle andre" og har like mye "rett til å være her" osv. Men teori og praksis stemmer ikke helt for denne jenta. Hun legger helst lokk på problemene og "later som ingenting".

Akk.

*takkeklem*

fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thinkerbell

Tusen takk for innlegget ditt :-)

Jo, jeg har søkt hjelp. Hos lege etter lege og hos alle de kvakksalvere som tenkes kan. Jeg har også snakket med psykolog en gang i tiden. Problemet er at jeg selv er så fullstendig klar over hva jeg gjør feil og vet hva som må gjøres for å gå ned i vekt. Jeg er også klar over at jeg "er like mye verd som alle andre" og har like mye "rett til å være her" osv. Men teori og praksis stemmer ikke helt for denne jenta. Hun legger helst lokk på problemene og "later som ingenting".

Akk.

*takkeklem*

fra meg

teroi og praksis lar seg sjelden forene ja.... *nikker gjennkjennede*

magna ga deg mange gode råd... håper ikke du gir opp... Og om du føler for en prat..er du velkommen her:

http://welcome.to/ranglere

varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest neinei

Det du aller mest trenger er vel en lege som tar deg på alvor.

Du burde kanskje gå til psykolog hvis du ikke allerede gjør det. Du må få tilbake troen på deg selv . Ingen måles etter hvor tykke eller tynne de er .

Du skriver ikke noe om hva slags kosthold du har - eller om du får hjelp til det. Trim er veldig viktig - dvs. å gå turer er aldeles perfekt. Du kan også trimme hjemme hvis du ikke vil gå ute.

Men mye av dette bunner vel i din selvfølelse. Skal den bli bedre trenger du profesjonell hjelp. Har du mulighet finn deg en annen lege hvis du føler den du har ikke hjelper. Sånn kan det jo virke.

Men husk - som jeg skriver over også - din verd som menneske er ikke avhengig av din kroppsfasong !! Det er like mye at du må lære å akseptere deg selv - og du fortjener respekt av de rundt deg.

Kjære deg, tusen takk for innlegget ditt :-)

Jeg vet nok hva jeg gjør feil og hva jeg trenger å gjøre, det er vel heller en kortslutning i koblingsboksen når det gjelder teori og praksis. Men det er egentlig ikke så mye å utsette på kostholdet mitt. Det skyldes nok aller mest manglende aktivitet.

Det psykiske er etterhvert blitt tyngre. Etter mange år kommer det millioner av negative stikk i sinnet. Små, bagatellmessige ting. Slik som kommentaren fra de som var i en tykk manns begravelse, slik som teksten under "ukens blinkskudd" i Se&Hør: En tykk dame var avbildet på stranda og teksten var "Hval på land" eller noe. Eller innlegg på DOL om feite damer med små ryggsekker, snilekjørere med feite damer bak rattet, klesforretninger, slankeprodukter, bikinisesong, kroppsfiksering.

Alle disse tingene som ikke betyr noen verdens ting. De trenger likevel inn.

For en stund siden var det tilbud om et slags kurs i selvtillit på arbeidsplassen min. Jeg turde ikke å søke en gang.

En psykiater kan jo bruke meg i en doktoravhandling :-) Jeg stiller meg til disposisjon.

*takkeklem*

fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...