Gå til innhold

Hvor fort virker AP mot tankekjør?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
lyseblå skrev (20 minutter siden):

For meg hjalp det etter ett par timer. Mulig det bare var placebo da, vanskelig å si. 

Burde nok ha sagt at dette ikke er ment som behovsmedisin, men noe jeg skal gå på fast og er depottablett. Og så er det nok dose- og tilstandsavhengig. Har nok for liten dose pr nå, så får håpe det retter seg når jeg øker dosen. 

Anonymkode: 21f27...5ef

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Burde nok ha sagt at dette ikke er ment som behovsmedisin, men noe jeg skal gå på fast og er depottablett. Og så er det nok dose- og tilstandsavhengig. Har nok for liten dose pr nå, så får håpe det retter seg når jeg øker dosen. 

Åja, da vet jeg ikke. Men du har nok rett i det du sier.  Jeg vil forresten tro du får effekt nå like fort som du fikk det sist du brukte seroquel da? 

AnonymBruker
snusmumeriken96 skrev (7 timer siden):

Yapp, to timer her og. Går veldig raskt.

Ja, for all del.. det går veldig raskt med sånne man tar ved behov for meg også, og det trenger ikke å ta to timer en gang. Har opplevd effekt etter bare en halvtime selv på 25 mg. Men dette tror jeg er noe helt annet siden det er depot og skal virke jevnt gjennom døgnet og over tid, uten at jeg vet det med sikkerhet. 

lyseblå skrev (4 minutter siden):

Åja, da vet jeg ikke. Men du har nok rett i det du sier.  Jeg vil forresten tro du får effekt nå like fort som du fikk det sist du brukte seroquel da? 

Erfaringsmessig må jeg opp i relativt høy dose for å få effekt mot vedvarende tankekjør. Men tror det går bra nå. Har sovet godt i natt og akkurat nå er hjernen rolig. Det kan imidlertid virke som om medisinen er ustabil og gir ulik effekt fra dag til dag, eller så er det hjernen som overstyrer medisinen og at det heller er jeg som er ustabil. Det retter seg nok når jeg kommer opp i riktig dose for meg. 

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, for all del.. det går veldig raskt med sånne man tar ved behov for meg også, og det trenger ikke å ta to timer en gang. Har opplevd effekt etter bare en halvtime selv på 25 mg. Men dette tror jeg er noe helt annet siden det er depot og skal virke jevnt gjennom døgnet og over tid, uten at jeg vet det med sikkerhet. 

Erfaringsmessig må jeg opp i relativt høy dose for å få effekt mot vedvarende tankekjør. Men tror det går bra nå. Har sovet godt i natt og akkurat nå er hjernen rolig. Det kan imidlertid virke som om medisinen er ustabil og gir ulik effekt fra dag til dag, eller så er det hjernen som overstyrer medisinen og at det heller er jeg som er ustabil. Det retter seg nok når jeg kommer opp i riktig dose for meg. 

Godt å høre at det går bra. Høres ut som en fornuftig teori at hjernen overstyrer, at hvordan man har det og føler seg den dagen har noe å si for hvilken respons man får på en slik medisin. Satser på det blir bra når du får riktig dose. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...