Gå til innhold

Hva gjør du når du har nådd bunnen og vil dø?


snusmumeriken96

Anbefalte innlegg

snusmumeriken96

Det er så sinnsykt vondt i hjertet. Og jeg er sliten. Har faktisk for første gang i mitt liv blitt sikker på at jeg ikke kommer til å dø av alderdom eller annet sykdom.. føler bare jeg beveger meg nærmere døden og jeg blir mindre redd. Hele livet mitt er ødelagt, så jeg har ingenting å miste og få mennesker som hadde brydd seg. Prøver å aktivisere meg selv , se filmer lese bøker og sånne ting, gå og løpe turer - løping har det blitt lite av for orker ikke med det men kommer meg ut hver dag men disse tingene fungerer ikke lenger - jeg er en robot og blir aldri glad. Hva gjør jeg? 

Hversåsnill å ikke nevne det vanlige, dra til psykolog ogsåbt for da får jeg bare høre at du virker jo inne deprimert og at deg er alt bra med.. da føler jeg meg bare enda mer lost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hipohopp2022
snusmumeriken96 skrev (7 minutter siden):

Det er så sinnsykt vondt i hjertet. Og jeg er sliten. Har faktisk for første gang i mitt liv blitt sikker på at jeg ikke kommer til å dø av alderdom eller annet sykdom.. føler bare jeg beveger meg nærmere døden og jeg blir mindre redd. Hele livet mitt er ødelagt, så jeg har ingenting å miste og få mennesker som hadde brydd seg. Prøver å aktivisere meg selv , se filmer lese bøker og sånne ting, gå og løpe turer - løping har det blitt lite av for orker ikke med det men kommer meg ut hver dag men disse tingene fungerer ikke lenger - jeg er en robot og blir aldri glad. Hva gjør jeg? 

Hversåsnill å ikke nevne det vanlige, dra til psykolog ogsåbt for da får jeg bare høre at du virker jo inne deprimert og at deg er alt bra med.. da føler jeg meg bare enda mer lost...

Uff da😢 du kan jo ringe sånne hjelpetelefonen som er døgnåpne❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
hipohopp2022 skrev (4 minutter siden):

Uff da😢 du kan jo ringe sånne hjelpetelefonen som er døgnåpne❤️

Nei, har hørt litt negative ting om dem og vil ikke ha politiet på døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
snusmumeriken96 skrev (12 minutter siden):

Nei, har hørt litt negative ting om dem og vil ikke ha politiet på døren.

Hvem siterer du til da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
hipohopp2022 skrev (2 minutter siden):

Hvem siterer du til da? 

Nei jeg bare svarte på en måte. Nei, har bare hørt at andre har sagt at dem som regel ringer politiet fordi du har selvmordstanker og har hatt de på døra et par ganger før og det er ikke gøy. Har og vært tvangsinnlagt noen ganger, og det er foooorferdelig. Du må prøve å holde deg unna det selv, for får du 3.3 så holder de deg minst 3 måneder og de bruker nøkkelkort til alt og det eneste som er å gjøre er å gå ut lufteområde eller spille kort alene + måltider. Vil ikke ende der igjen. 

Har en psykose lidelse i bakgrunnen og har hendt 3 ganger at jeg har blitt tvanginnlagt fordi de mener jeg har psykose så tørr ikke hvis politiet kommer for da kjører de deg til legevakta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
snusmumeriken96 skrev (6 timer siden):

Nei jeg bare svarte på en måte. Nei, har bare hørt at andre har sagt at dem som regel ringer politiet fordi du har selvmordstanker og har hatt de på døra et par ganger før og det er ikke gøy. Har og vært tvangsinnlagt noen ganger, og det er foooorferdelig. Du må prøve å holde deg unna det selv, for får du 3.3 så holder de deg minst 3 måneder og de bruker nøkkelkort til alt og det eneste som er å gjøre er å gå ut lufteområde eller spille kort alene + måltider. Vil ikke ende der igjen. 

Har en psykose lidelse i bakgrunnen og har hendt 3 ganger at jeg har blitt tvanginnlagt fordi de mener jeg har psykose så tørr ikke hvis politiet kommer for da kjører de deg til legevakta..

Høres forferdelig ut, må ha vært traumatisk for deg😥!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg veldig igjen. Jeg kommer heller ikke til å dø av alderdom. Er bare så sliten og lei av livet og livet gir meg ikke noe. Jeg føler livet er mere slit enn glede. Livet mitt er også ødelagt og jeg har ingen venner heller så ingen kommer til å savne meg uansett.

Stor varm klem til deg❤️ Jeg har dessverre ingen råd fordi jeg vet ikke det selv. Jeg vet ikke selv hva jeg skal gjøre for at livet skal bli bedre. Føler meg bare sliten av livet.

Livet er tøft og vanskelig hver eneste dag er en stor og evig kamp.

Sender deg mange varme tanker❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Othea skrev (1 minutt siden):

Kjenner meg veldig igjen. Jeg kommer heller ikke til å dø av alderdom. Er bare så sliten og lei av livet og livet gir meg ikke noe. Jeg føler livet er mere slit enn glede. Livet mitt er også ødelagt og jeg har ingen venner heller så ingen kommer til å savne meg uansett.

Stor varm klem til deg❤️ Jeg har dessverre ingen råd fordi jeg vet ikke det selv. Jeg vet ikke selv hva jeg skal gjøre for at livet skal bli bedre. Føler meg bare sliten av livet.

Livet er tøft og vanskelig hver eneste dag er en stor og evig kamp.

Sender deg mange varme tanker❤️

❤️😭  smerten etter noe sånn er større enn dere kan forestille dere selvom det er så mørkt det kan bli…..dere har mange rundt dere som er kjempe glad i dere!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (2 minutter siden):

❤️😭  smerten etter noe sånn er større enn dere kan forestille dere selvom det er så mørkt det kan bli…..dere har mange rundt dere som er kjempe glad i dere!!!!!

Ja smerten gjør så vondt at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Føler meg så mislykka som ikke får til livet sånn som mange andre gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Othea skrev (11 minutter siden):

Ja smerten gjør så vondt at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Føler meg så mislykka som ikke får til livet sånn som mange andre gjør.

Jeg kan føle din smerte, også hun over deg…. MEN den SMERTEN som de rundt en må leve med hver dag er vanskelig å glemme når alt er på det mørkeste…..😭 Det er noe av det verste en kan oppleve i livet!!!! Noe av det aller verste!!!! Det finnes håp!!!! Det finnes et lys lenger der borte!!!!!❤️❤️ 

Endret av hipohopp2022
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre hvordan du har det nå. Du skriver at du ikke vil ha råd om å dra til psykolog, men jeg vil gi deg det rådet likevel. Fordi jeg tenker, når du har det så vondt som du har det nå, er det ikke verdt det å gi det ett forsøk? Jeg får inntrykk av at du har gjort det flere ganger før og opplevd at du ikke ble møtt. Gjelder det psykologen du går til nå? Såfall, hva med eventuelt kontakte fastlegen i stedet? Når du har det slik som nå så må du jo få hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96 skrev (19 timer siden):

Det er så sinnsykt vondt i hjertet. Og jeg er sliten. Har faktisk for første gang i mitt liv blitt sikker på at jeg ikke kommer til å dø av alderdom eller annet sykdom.. føler bare jeg beveger meg nærmere døden og jeg blir mindre redd. Hele livet mitt er ødelagt, så jeg har ingenting å miste og få mennesker som hadde brydd seg. Prøver å aktivisere meg selv , se filmer lese bøker og sånne ting, gå og løpe turer - løping har det blitt lite av for orker ikke med det men kommer meg ut hver dag men disse tingene fungerer ikke lenger - jeg er en robot og blir aldri glad. Hva gjør jeg? 

Hversåsnill å ikke nevne det vanlige, dra til psykolog ogsåbt for da får jeg bare høre at du virker jo inne deprimert og at deg er alt bra med.. da føler jeg meg bare enda mer lost...

Kanskje hoppe på trampoline og gjøre opp-ned yoga. Evt sykle veldig lang med et lite lett telt. Ta med flora?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv blir det da i blant nok å ta time for time. Jeg sørger for å gjøre avtaler med andre mennesker som forplikter meg til å møte andre - eller i det minste snakke/ha samarbeid med noen.

Når man har det som tyngst, er det ofte ikke så lurt å se helt frem til målstreken,er min samboer flink til å minne meg på. Da er det lett å miste motet før man har rukket å trekke pusten fordi det virker fullstendig overveldende å komme seg igjennom. Det gjelder det meste her i livet :) 

Støtter også @Glitter i å gjøre sitt beste i å opprettholde rutiner. Det er ikke lett, men bare det å komme seg ut av sengen og gjøre en forskjell på dag og natt kan ha stor betydning. Eller å klare å gå ut med søpla eller å hente posten - et eller annet som bryter det å kun være inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...