AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 Jeg har vært gift i 12 år og nå begynner sjalusien til mannen min å gå meg på nervene. Han kritiserer meg og ødelegger for meg på ulike vis og han elsker positiv oppmerksomhet når han får det. Det er veldig slitsomt å bli behandlet dårlig og jeg går med planer om å gå ut av forholdet hvis det ikke skjer noen forandring. Hva kan jeg gjøre for å få ham til å forstå? Anonymkode: 45b86...74a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 Du kan for eksempel være ærlig og si at du vurderer å gå. Hvis ikke det fanger oppmerksomhet hans så vet jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 Grendel skrev (45 minutter siden): Du kan for eksempel være ærlig og si at du vurderer å gå. Hvis ikke det fanger oppmerksomhet hans så vet jeg ikke. Det har jeg gjort flere ganger og hver gang skylder han på at det bare er jeg som føler at alt er så galt og at jeg aldri blir fornøyd og aldri vil få noen som er som han igjen. Anonymkode: 45b86...74a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det har jeg gjort flere ganger og hver gang skylder han på at det bare er jeg som føler at alt er så galt og at jeg aldri blir fornøyd og aldri vil få noen som er som han igjen. Anonymkode: 45b86...74a Jeg synes den siste setningen du skriver er langt over alle grenser. Et skikkelig faresignal. Det spørs om du ikke bare bør gå. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 Grendel skrev (16 minutter siden): Jeg synes den siste setningen du skriver er langt over alle grenser. Et skikkelig faresignal. Det spørs om du ikke bare bør gå. Hvorfor tenker du at det er et faresignal at han sier det? Anonymkode: 45b86...74a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor tenker du at det er et faresignal at han sier det? Anonymkode: 45b86...74a "Du vil aldri få noen som meg igjen". Poenget med en sånn kommentar er å trykke deg ned så han kan kontrollere deg. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 Grendel skrev (6 minutter siden): "Du vil aldri få noen som meg igjen". Poenget med en sånn kommentar er å trykke deg ned så han kan kontrollere deg. Er det alltid tilfelle? Jan er noen ganger enig med meg i større ting, men lar være å svare eller spørre meg andre ganger eller hvis han vet at jeg lurer. Akkurat som han liker at jeg lurer. Anonymkode: 45b86...74a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 Han tror ikke du tør gå. Hvis du har sagt det mange ganger uten å forlate ham, har han nok ingen tro på at det neste gang vil være alvor. Stå opp for deg selv, snakk med noen du stoler på, og finn ut om du orker å ha det slik du har det nå resten av livet. Dersom du ikke ønsker det, gå. Eventuelt kan du gi ham en siste sjanse, men den må være med en tredjepart til stede (parterapi/familieterapi), og så må du bestemme deg ut fra hva som kommer frem der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 påskelilje skrev (1 minutt siden): Han tror ikke du tør gå. Hvis du har sagt det mange ganger uten å forlate ham, har han nok ingen tro på at det neste gang vil være alvor. Stå opp for deg selv, snakk med noen du stoler på, og finn ut om du orker å ha det slik du har det nå resten av livet. Dersom du ikke ønsker det, gå. Eventuelt kan du gi ham en siste sjanse, men den må være med en tredjepart til stede (parterapi/familieterapi), og så må du bestemme deg ut fra hva som kommer frem der. Det er sant. Jeg har sagt det mange ganger og han tror ikke på meg mer. Parterapi får jeg han ikke med på siden han mener at det kun er jeg som har problemer. Han ser på seg selv som den sterke uten noen feil og liker veldig godt positiv opmerksomhet om sin person. Anonymkode: 45b86...74a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er sant. Jeg har sagt det mange ganger og han tror ikke på meg mer. Parterapi får jeg han ikke med på siden han mener at det kun er jeg som har problemer. Han ser på seg selv som den sterke uten noen feil og liker veldig godt positiv opmerksomhet om sin person. Anonymkode: 45b86...74a Hva skal til for at du klarer å gå? Har du nettverk (familie, venner, kollegaer som kan støtte deg)? Jeg har ei venninne som gikk fra mannen sin, og hun ventet SÅ lenge, fordi hun hadde så liten tro på at hun skulle klare alt det praktiske med nytt bosted, lån, nettbank, forsikringer og alt det som mannen hadde tatt hånd om. Hun vokste utrolig på alle slike ting som faktisk ordnet seg, og hun var så overveldet over hvor mange hyggelige mennesker hun traff på som ville hjelpe henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 påskelilje skrev (2 minutter siden): Hva skal til for at du klarer å gå? Har du nettverk (familie, venner, kollegaer som kan støtte deg)? Jeg har ei venninne som gikk fra mannen sin, og hun ventet SÅ lenge, fordi hun hadde så liten tro på at hun skulle klare alt det praktiske med nytt bosted, lån, nettbank, forsikringer og alt det som mannen hadde tatt hånd om. Hun vokste utrolig på alle slike ting som faktisk ordnet seg, og hun var så overveldet over hvor mange hyggelige mennesker hun traff på som ville hjelpe henne. Kan det tenkes at han jar rett i at det er noe feil med meg og at han har rett i at jeg ikke får tak i noen som ham igjen? Det er så forvorrende. Jeg orker bare ikke å leve sånn, men synes at det er skummelt å være alene. Anonymkode: 45b86...74a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan det tenkes at han jar rett i at det er noe feil med meg og at han har rett i at jeg ikke får tak i noen som ham igjen? Det er så forvorrende. Jeg orker bare ikke å leve sånn, men synes at det er skummelt å være alene. Anonymkode: 45b86...74a Han har jo rett i at du ikke kommer til å finne noen som ham igjen. Og er ikke det deilig da, hvis han er så sjalu? Du klarer deg alene. Jobber du? Har dere barn? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 påskelilje skrev (3 minutter siden): Han har jo rett i at du ikke kommer til å finne noen som ham igjen. Og er ikke det deilig da, hvis han er så sjalu? Du klarer deg alene. Jobber du? Har dere barn? Jeg jobber fullt og vi har barn sammen. Problemet er at jeg føler meg ikke som meg selv når han er med meg, men vi har vært så lenge sammen at jeg ikke klarer å være alene. Anonymkode: 45b86...74a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er det alltid tilfelle? Jan er noen ganger enig med meg i større ting, men lar være å svare eller spørre meg andre ganger eller hvis han vet at jeg lurer. Akkurat som han liker at jeg lurer. Anonymkode: 45b86...74a Man bør kanskje ikke dømme noen etter noen få setninger på nettet, men det er et lærebokekempel på hva en sjalu og kontrollerende fyr sier. Du kan sikkert få deg en bedre fyr, og du kan helt sikkert klare deg alene. Ikke la noen fortelle deg noe annet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Problemet er at jeg føler meg ikke som meg selv når han er med meg Anonymkode: 45b86...74a Den setningen slo inn i meg. Du klarer å være alene. Og du vil da kunne være deg selv - både for deg selv og for barnet/barna dine. Du har mye mer styrke enn du tror du har. Og du vil få mer styrke når du slipper å gå på tå hev for å tilpasse deg ham. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 Grendel skrev (15 minutter siden): Man bør kanskje ikke dømme noen etter noen få setninger på nettet, men det er et lærebokekempel på hva en sjalu og kontrollerende fyr sier. Du kan sikkert få deg en bedre fyr, og du kan helt sikkert klare deg alene. Ikke la noen fortelle deg noe annet. Problemet er at jeg har dårlig selvbilde og dårlig selvtillit og det blur ikke bedre av at han rakker ned på alt jeg sier og gjør. Anonymkode: 45b86...74a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 påskelilje skrev (15 minutter siden): Den setningen slo inn i meg. Du klarer å være alene. Og du vil da kunne være deg selv - både for deg selv og for barnet/barna dine. Du har mye mer styrke enn du tror du har. Og du vil få mer styrke når du slipper å gå på tå hev for å tilpasse deg ham. Det er vondt, men den setningen beskriver forholdet. Jeg er veldig sliten av å ha det sånn og du har nok rett, men så tør jeg ikke å gjøre noe med det. Anonymkode: 45b86...74a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er vondt, men den setningen beskriver forholdet. Jeg er veldig sliten av å ha det sånn og du har nok rett, men så tør jeg ikke å gjøre noe med det. Anonymkode: 45b86...74a Begynn prosessen med å sette opp fordeler og ulemper på å bli og å gå. Ønsker deg alt godt! Jeg må logge av nå, må avgårde og hente dattera. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 påskelilje skrev (15 minutter siden): Begynn prosessen med å sette opp fordeler og ulemper på å bli og å gå. Ønsker deg alt godt! Jeg må logge av nå, må avgårde og hente dattera. Fint tips 💛 Anonymkode: 45b86...74a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 31. mars 2022 Del Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Problemet er at jeg har dårlig selvbilde og dårlig selvtillit og det blur ikke bedre av at han rakker ned på alt jeg sier og gjør. Anonymkode: 45b86...74a Ja, det kan umulig være sunt for deg. Jeg er enig i det @påskeliljeskriver. Å gå ut av et forhold er kanskje verdens lengste dørstokkmil, så du får ta ett lite skritt om gangen. Du bør snakke om det med noen du kjenner. En venninne, mor, lege og fortelle akkurat hvordan det er. Samtidig kan du begynne å tenke konkret på hva du ville gjort praktisk ved et brudd. Hvor vil du bo, hvordan skulle oppgjøret blitt etc. Mest som terapi sånn at fremtiden alene ikke bare blir noe skummelt og ukjent. Nå har du kanskje ikke bestemt det for å bryte ut, men hvis du skal ha ordentlige samtaler med typen din står du sterkere hvis det å gå er et reelt alternativ og ikke en tom trussel. Sånn som du beskriver det tenker jeg at du bør gå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.