Gå til innhold

Vil vi at DOL skal bestå, eller vil vi ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er mye trafikk å se når jeg sjekker hvem som er pålogget. Men nesten ingen lager egne tråder og nesten ingen svarer i andres tråder. Jeg lager stadig nye tråder, men får veldig liten respons. Hvorfor er det sånn? Jeg mener at hvis man virkelig ønsker at dette forumet skal bestå så burde folk engasjere seg mer. 

Anonymkode: f052b...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva slags tematråder er det du starter?

Anonymkode: 75efa...1e9

Jeg beveger meg på de fleste underforum og kan starte tråder flere steder. Du da?

Anonymkode: f052b...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg beveger meg på de fleste underforum og kan starte tråder flere steder. Du da?

Anonymkode: f052b...fc6

Starter du tråder under et nick slik at vi kan bli kjent med deg, eller starter du tråder som anonym? Det er lettere å følge med i en tråd der det er nick å forholde seg til enn en haug anonyme som man går helt i surr av hvem som er hvem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Starter du tråder under et nick slik at vi kan bli kjent med deg, eller starter du tråder som anonym? Det er lettere å følge med i en tråd der det er nick å forholde seg til enn en haug anonyme som man går helt i surr av hvem som er hvem.

Som regel som anonym. 

Anonymkode: f052b...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som regel som anonym. 

Anonymkode: f052b...fc6

Da har du nok en del av svaret der. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg beveger meg på de fleste underforum og kan starte tråder flere steder. Du da?

Anonymkode: f052b...fc6

Starter svært få, men prøver å svare så ofte jeg kan  på de fleste underforumer der jeg har noe fornuftig å komme med. Jeg gidder ikke svare hvis jeg ikke har kunnskap om temaet eller det ikke er noe som engasjerer meg. MEdisiner og sånt har jeg lite peiling på, så da velger jeg å avstå fra å svare.

 Men jeg svarer ikke om åpningsinnlegget kun inneholder et spørsmål uten noe mer fra TS, spørreundersøkelser,  eller hvis hovedinnlegget bare er en link eller en setning. Gidder ikke TS legge mer arbeid i det så gidder ikke jeg bruke tiden min på å svare.

Anonymkode: 75efa...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Da har du nok en del av svaret der. :) 

Den signerer jeg på. Jeg er riktignok anonym i denne tråden, men i de fleste andre tilfeller skriver jeg under nick, og svarer oftere i tråder som er startet av en med nick. Jeg opplever at de som skriver under nick oftere bruker mer tid på å svare og følge opp trådene sine.

Anonymkode: 75efa...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager lite tråder for tiden, men før da jeg lagde det oftere så handlet det jo som oftest om psykiatri. Med unntak av noen tråder her og der. 

Jeg har bare ikke så fryktelig mye å bidra med, men svarer der jeg føler jeg har det. Har muligens også blitt litt mer reservert og det har sine grunner.

Men jeg vil gjerne at DOL skal bestå. Jeg liker spesielt å bli litt kjent med de som skriver under nick og som deler sin historie slik jeg deler min. Uansett om det dreier seg om de som sliter eller de som er friske. Det er lettere å følge de enn AB. Men jeg svarer gjerne AB også, hvis jeg har noe å komme med. Men hvis feks en med nick skriver om noe og søker råd, så er det lettere å komme med synspunkter fordi jeg husker kanskje tidligere ting den har skrevet som er relevant. En AB som skriver kort og med lite utfyllende informasjon er det mer vanskelig å komme med noe annet enn medfølelse synes jeg.

Hva slags temaer kunne du tenke deg mer av? 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker kvalitet framfor kvantitet. Bedre med reelle gode problemstillinger for diskusjon enn at forumet spammes ned av Kvinneguiden-fjas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (31 minutter siden):

Starter du tråder under et nick slik at vi kan bli kjent med deg, eller starter du tråder som anonym? Det er lettere å følge med i en tråd der det er nick å forholde seg til enn en haug anonyme som man går helt i surr av hvem som er hvem.

De aller fleste foretrekker jo å være anonyme. Det er det slike forum er til

Anonymkode: 0b953...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De aller fleste foretrekker jo å være anonyme. Det er det slike forum er til

Anonymkode: 0b953...0c2

Man er jo anonym selv om man skriver med nick. Litt større risk for gjenkjennelse da.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De aller fleste foretrekker jo å være anonyme. Det er det slike forum er til

Anonymkode: 0b953...0c2

Denne diskusjonen er oppe med ujevne mellomrom og det ser ikke ut til at de som skriver som anonym bruker har noe lyst til å skjønne at mange av oss andre ikke klarer å holde dem fra hverandre og derfor ikke involverer oss like mye i de trådene. I tillegg er det en del ganger tråder som den som startet for noen dager siden, "Bruker du bind eller tampong?" uten at bruker sier noe som helst om hvorfor vedkommende lurer på dette eller hva vedkommende bruker selv og heller ikke gir tilbakemeldinger på de svarene vedkommende får. Hvorfor skal man svare i slike tråder da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje

Jeg ønsker at DOL skal bestå, slik at vi kan følge hverandre i mange år ennå! Kanskje vi sitter og skriver her som 70-80 åringer om en del år 😄 Herlig! 

Jeg starter noen tråder innimellom, og deltar i ganske mange - nesten alltid med nick. Synes det er lettere å forholde seg til nick enn helt anonyme. Men dersom spørsmålet i trådstart er skikkelig og interessant, og jeg har noe å bidra med, svarer jeg selv om det er en anonym som har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

De aller fleste foretrekker jo å være anonyme. Det er det slike forum er til

Anonymkode: 0b953...0c2

Da blir vi ikke noe «kjent»- ergo forsvinner mye av det som gjør dol så bra. Det synes sikkert du også som gjenkjenner og leser de faste nickene her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cilie skrev (8 minutter siden):

Da blir vi ikke noe «kjent»- ergo forsvinner mye av det som gjør dol så bra. Det synes sikkert du også som gjenkjenner og leser de faste nickene her. 

Nå er ikke personen du siterte trådstarter da. Det er det jeg som er. Men skjønner poenget ditt. 

Anonymkode: f052b...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ble jo i det minste litt engasjement i denne tråden da, og det er bra. Det er jeg som opprettet tråden om Kina og Russlands ønske om ny verdensorden, men ingen har så langt svart i den, eller svart meg på spørsmålet om det er grunn til bekymring. I mine øyne er ikke det en "kvinneguiden-tulle-tråd-, men et seriøst innlegg som fortjener et seriøst svar fra noen som har peil. En slik tråd kan man svare i selv om trådstarter er anonym etter min mening, men jeg tolker manglende svar som at det rett og slett ikke finnes noen her som kan gi et fornuftig svar. Jeg regner ikke med at manglende svar er fordi jeg startet tråden som anonym? 

Anonymkode: f052b...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det ble jo i det minste litt engasjement i denne tråden da, og det er bra. Det er jeg som opprettet tråden om Kina og Russlands ønske om ny verdensorden, men ingen har så langt svart i den, eller svart meg på spørsmålet om det er grunn til bekymring. I mine øyne er ikke det en "kvinneguiden-tulle-tråd-, men et seriøst innlegg som fortjener et seriøst svar fra noen som har peil. En slik tråd kan man svare i selv om trådstarter er anonym etter min mening, men jeg tolker manglende svar som at det rett og slett ikke finnes noen her som kan gi et fornuftig svar. Jeg regner ikke med at manglende svar er fordi jeg startet tråden som anonym? 

Anonymkode: f052b...fc6

Nei, det er en seriøs tråd, men jeg har ikke kunnskap nok til å kunne gi et godt svar så derfor unnlater jeg å svare. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det ble jo i det minste litt engasjement i denne tråden da, og det er bra. Det er jeg som opprettet tråden om Kina og Russlands ønske om ny verdensorden, men ingen har så langt svart i den, eller svart meg på spørsmålet om det er grunn til bekymring. I mine øyne er ikke det en "kvinneguiden-tulle-tråd-, men et seriøst innlegg som fortjener et seriøst svar fra noen som har peil. En slik tråd kan man svare i selv om trådstarter er anonym etter min mening, men jeg tolker manglende svar som at det rett og slett ikke finnes noen her som kan gi et fornuftig svar. Jeg regner ikke med at manglende svar er fordi jeg startet tråden som anonym? 

Anonymkode: f052b...fc6

For min del svarer jeg ikke om jeg ikke føler jeg har noe å bidra med i alle fall. (Jeg håper at det ikke blir oppfattet sånn, forhåpentligvis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes flere grunner til å skrive som anonym, og en av dem trenger ikke å være at man ikke ønsker at andre skal bli kjent med en...

Kan dere som mener at man absolutt bør skrive med nick hele tida komme med et forslag til grunn for hvorfor noen av og til ønsker å skrive som anonym? Hvis ikke noen klarer det, bør vel strengt tatt fantasievnene videreutvikles litt. 

Anonymkode: f052b...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...