Gå til innhold

Rett til dekning av psyk.timer...


Christinia

Anbefalte innlegg

Hei!

For tiden sliter jeg skikkelig med vonde episoder som skjedde i min barndom da jeg bodde i fosterhjem.Jeg vurderer å ta meg nye timer til en psykolog,jeg gikk til psyk.fra jeg var ca.7 til fylte 18år,nå er jeg 23,og føler at jeg kunne ha hatt godt av med en time i uka og prate.Men,siden jeg var under barnevernet da disse hendelsene hente,er det ikke da barnevernet som skal stå til ansvar for dette?Vil jeg få dekt psykologtimene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

I så fall må du bevise at det er barnevernet som er årsak til dine problemer. Det vil kreve en rettsak.

Jeg vil heller anbefale at du tar deg råd til de 1350 kroner du trenger før du får frikort. Om du ikke har råd til dette, vil sosialkontoret gi deg støtte om legen din anbefaler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall må du bevise at det er barnevernet som er årsak til dine problemer. Det vil kreve en rettsak.

Jeg vil heller anbefale at du tar deg råd til de 1350 kroner du trenger før du får frikort. Om du ikke har råd til dette, vil sosialkontoret gi deg støtte om legen din anbefaler det.

Frikort?Hva vil det si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Saigon

Frikort?Hva vil det si?

Frikort er noe man får fra Trygdekontoret når man har betalt 1350,-kr for psykolog eller lege hjelp på et år. Da kan man gå til Trygdekontoret og få et frikort og dermed slippe å betale for lege og psykolog resten av det kalender året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...