Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nesten ikke sovet hele uken. Det er mulig det er tilfeldig og preget av noe som skjer, men livet skjer jo hele tiden og især når man er voksen og vel så det.

Hjertet banker så intenst at å ligge på venstre side blir umulig, konstant vondt i hodet, og humøret og energien deretter. Det virker ikke som jeg går i dyp søvn, bare våkner og våkner, kombinert med å slite med å sovne. Det suser i hodet. Innsovningstbl har knapt fungert. 

Flere som sliter ekstra med søvn etter klokken ble stilt? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465936-s%C3%B8vn-etter-%C3%A5-ha-stilt-klokken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

cilie skrev (6 timer siden):

Jeg har nesten ikke sovet hele uken. Det er mulig det er tilfeldig og preget av noe som skjer, men livet skjer jo hele tiden og især når man er voksen og vel så det.

Hjertet banker så intenst at å ligge på venstre side blir umulig, konstant vondt i hodet, og humøret og energien deretter. Det virker ikke som jeg går i dyp søvn, bare våkner og våkner, kombinert med å slite med å sovne. Det suser i hodet. Innsovningstbl har knapt fungert. 

Jeg sliter også med søvnen i mellom, men merker lite til den timen. Synes egentlig det høres rart ut at den timen skal ha særlig betydning, spesielt om man ikke har veldig regelmessig søvnrytme fra før. 

hipohopp2022
Ekstra skrev (8 minutter siden):

Jeg sliter også med søvnen i mellom, men merker lite til den timen. Synes egentlig det høres rart ut at den timen skal ha særlig betydning, spesielt om man ikke har veldig regelmessig søvnrytme fra før. 

Ble klokken stilt i natt? En time frem? 

Annonse

Gjest Anonym 2
cilie skrev (6 timer siden):

Til tross for at jeg er over 50, sover jeg som et barn. Trist at du sliter med søvn. Jeg har for tiden problemer med å gå pga svimmelhet om dagen, og når jeg legger meg begynner det å suse i øret. Sliter også med halsbrann når jeg legger meg, og må ligge på venstre side for å ikke få så veldig halsbrann. Men søvnen er sterkere, så jeg sover veldig dypt. Håper det bare er litt forbigående problemer med søvn for deg.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei! Når klokken er stillet går helt fint for meg. Høres ut som du reagerer mer enn andre. Har du sjekket deg hos lege? 

Anonymkode: 1aa6f...eca

Det er en kjent problemstilling. Også at jeg skriver om det på dol når jeg har tilstrekkelig søvnmangel😅

Anonym 2 skrev (9 timer siden):

Sliter også med halsbrann når jeg legger meg, og må ligge på venstre side for å ikke få så veldig halsbrann. Men søvnen er sterkere, så jeg sover veldig dypt. Håper det bare er litt forbigående problemer med søvn for deg.

Hev sengen litt ved hodet ved å legge noe under sengebeina eller kjøp syrenøytraliserende på apoteket. Her er søvnvanskene kroniske, og vet det gjelder flere her inne, så ble nysgjerrig på om de også merket det nå. 

Gjest Anonym 2
cilie skrev (20 minutter siden):

Hev sengen litt ved hodet ved å legge noe under sengebeina eller kjøp syrenøytraliserende på apoteket. Her er søvnvanskene kroniske, og vet det gjelder flere her inne, så ble nysgjerrig på om de også merket det nå. 

Takk for tips. Er under utredning. Har hatt en kur med somac. Skal antagelig på gastroskopi. Jeg visste ikke at det var kronisk. Jeg beklager det.

Merker lite til slikt. Jeg bare holder meg oppe en time ekstra også setter jeg vekkerklokken på 07 som vanlig. Så har kroppen justert seg. Noen ganger sovner jeg på 30 min, noen ganger bruker jeg flere timer. Da setter jeg på en podcast på litt lavt volum for å ikke bare ligge med tankekjør. Søvnkvaliteten min er omtrent alltid dårlig da så jeg er sjeldent uthvilt om morgenen. Likevel er jeg jo heldig med å ikke ha store søvnvansker. Jeg tåler fryktelig dårlig å sove dårlig. Men en ting er at jeg sover mye bedre når jeg får gått turer og trent. Og jeg må også unngå å bli mentalt overstimulert for da klarer ikke hjernen min å roe ned. Også står jeg opp tidlig hver dag hele uken, uansett hvordan søvnen har vært.

Endret av Glitter
hipohopp2022 skrev (På 3.4.2022 den 10.39):

Ble klokken stilt i natt? En time frem? 

Hehe, der fikk du meg til å le... Dagens smil :) Du har åpenbart ikke analogt armbåndsur... :) Da ordner klokkene det der selv. Men jeg blir ofte forvirret selv den dagen telefonen har stilt seg, men ikke armbåndsuret... Jeg har en Smart-klokke, men den analoge klokken har jeg ikke villet kaste...

Husker jeg var innlagt en gang på åpen psyk. for unge voksne hvor vi hadde litt humor med de ansatte i blant, og da personalet for andre gang kom og ville klatre opp på stigen for å justere veggklokken i stuen, sa ingen av pasientene noe. Først ved samtaletimen (hva heter det nå?) ble det oppdaget at klokken sto to timer feil...

Annonse

hipohopp2022
Eva Sofie skrev (55 minutter siden):

Hehe, der fikk du meg til å le... Dagens smil :) Du har åpenbart ikke analogt armbåndsur... :) Da ordner klokkene det der selv. Men jeg blir ofte forvirret selv den dagen telefonen har stilt seg, men ikke armbåndsuret... Jeg har en Smart-klokke, men den analoge klokken har jeg ikke villet kaste...

Husker jeg var innlagt en gang på åpen psyk. for unge voksne hvor vi hadde litt humor med de ansatte i blant, og da personalet for andre gang kom og ville klatre opp på stigen for å justere veggklokken i stuen, sa ingen av pasientene noe. Først ved samtaletimen (hva heter det nå?) ble det oppdaget at klokken sto to timer feil...

Hehe, iPhonen var jo stilt men det var gått meg forbi. Hadde jeg ikke lest det her inne er det ikke sikkert jeg hadde fått det med meg altså😁 godt jeg kunne få deg til å le😁

hipohopp2022 skrev (56 minutter siden):

Hehe, iPhonen var jo stilt men det var gått meg forbi. Hadde jeg ikke lest det her inne er det ikke sikkert jeg hadde fått det med meg altså😁 godt jeg kunne få deg til å le😁

Jeg var innlagt den helga og da jeg stod opp og de spurte meg om jeg var klar for brunsj svarte jeg at nei, det er jo en time til? For jeg hadde ikke sett på min tlf, men kun min klokke som fortsatt var stilt inn på gammel tid. :)

hipohopp2022
Glitter skrev (10 minutter siden):

Jeg var innlagt den helga og da jeg stod opp og de spurte meg om jeg var klar for brunsj svarte jeg at nei, det er jo en time til? For jeg hadde ikke sett på min tlf, men kun min klokke som fortsatt var stilt inn på gammel tid. :)

Hehe så da stod du også som et spørsmålstegn da. Nå er jeg vant med denne tiden. Men det er vel ikke alle land den stilles? 

hipohopp2022 skrev (4 minutter siden):

Hehe så da stod du også som et spørsmålstegn da. Nå er jeg vant med denne tiden. Men det er vel ikke alle land den stilles? 

Ja jeg bare "hæ? Klokka e jo 09?" ;)

Nei er ikke i alle land. Og har jo vært snakk om i årevis om å avvikle det i Norge. Men Norge er treige. Fra de bestemte seg for å bygge en bro her jeg bor, så tok det 20 år! 😅

hipohopp2022
Glitter skrev (4 minutter siden):

Ja jeg bare "hæ? Klokka e jo 09?" ;)

Nei er ikke i alle land. Og har jo vært snakk om i årevis om å avvikle det i Norge. Men Norge er treige. Fra de bestemte seg for å bygge en bro her jeg bor, så tok det 20 år! 😅

Hadde ikke vært å avvikle det, er litt tullete😁 Glemmer det hvert år😅 oi 20 år🙈.. haha

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...