Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hipohopp2022 skrev (Akkurat nå):

Uansett, du virker ganske sterk glitter. 

Synes du det? Jeg er perioder ikke sterk, mens perioder er jeg mer slik jeg vil være. Jeg har vært på dette forumet i snart tre år og tro meg jeg var annerledes da jeg kom hit enn nå.

Men vi mennesker er i utvikling og det fine med dette forumet er at man både kan hjelpe andre, men også få hjelp. Jeg har fått masse hjelp her. 

Jeg har også blitt endel mobbet, men det er sjeldent nå faktisk. Det er deilig.

Nicklusheletida

Jeg sover ikke mange timer hver natt fordi jeg har problemer å få lagt meg tidlig. Men jeg sover veldig dypt. I dag hørte jeg ikke vekkerklokken en gang . Våknet ikke før samboeren dultet borti meg. 

På hytta ( i følge de andre) bråker renseanlegget voldsomt 2 timer på natta ,en gang i uka. Jeg er den eneste som ikke hører det.

Tror det kunne vært krig rundt meg uten at jeg våkner, bare jeg har det kjølig på soverommet. 

Nicklusheletida skrev (42 minutter siden):

Jeg sover ikke mange timer hver natt fordi jeg har problemer å få lagt meg tidlig. Men jeg sover veldig dypt. I dag hørte jeg ikke vekkerklokken en gang . Våknet ikke før samboeren dultet borti meg. 

På hytta ( i følge de andre) bråker renseanlegget voldsomt 2 timer på natta ,en gang i uka. Jeg er den eneste som ikke hører det.

Tror det kunne vært krig rundt meg uten at jeg våkner, bare jeg har det kjølig på soverommet. 

Du er heldig. Jeg våkner av den minste lyd, og det kan ta tid før jeg sovner igjen. Noe som medvirker til at jeg ofte får for lite søvn, til tross for relativt mange timer i sengen.

Nicklusheletida skrev (39 minutter siden):

Hehe, høres deilig ut å være slik. Selv om forskning nå sier helst 8 timer - helt utopisk for meg… Jeg er som en hund, ett øye åpent. Jeg våkner av den den minste lyd. 

Annonse

Nicklusheletida
Ekstra skrev (54 minutter siden):

Du er heldig. Jeg våkner av den minste lyd, og det kan ta tid før jeg sovner igjen. Noe som medvirker til at jeg ofte får for lite søvn, til tross for relativt mange timer i sengen.

Ja, vet jeg er heldig stort sett. Men jeg kan plages enkelte ganger jeg også, hvis jeg får disse svettetoktene som kommer i perioder. Nå har jeg hatt en god periode og lyder plages jeg ikke av nei :) Jeg tror ikke det blir nødvendig for meg å begynne med sovetabletter noen gang. 

AnonymBruker
Anonym 2 skrev (På 3.4.2022 den 20.56):

Takk for tips. Er under utredning. Har hatt en kur med somac. Skal antagelig på gastroskopi. Jeg visste ikke at det var kronisk. Jeg beklager det.

Godt hjelpen er på vei. Med blå resept fra legen på syrenøytraliserende vil du antagelig aldri måter måtte våkne om natten pga halsbrann pga du ligger på feil side. Angrer meg ihjel på at jeg ba om hjelp så sent. Mange år med unødvendig lidelse.

Anonymkode: 9f99a...55d

AnonymBruker
cilie skrev (5 timer siden):

Hehe, høres deilig ut å være slik. Selv om forskning nå sier helst 8 timer - helt utopisk for meg… Jeg er som en hund, ett øye åpent. Jeg våkner av den den minste lyd. 

Vi er helt like når det kommer til søvn høres det ut som. Indre uro og tankekjør her. Sover bare to timer om gangen om natten. Så lenge våken før jeg evt sovner litt igjen. Slitsomt med små barm som skal opp og i skole og barnehage kl 07. Men får tatt igjen litt søvn på dagen. Sover som regel litt bedre dagtid merkelig nok.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi er helt like når det kommer til søvn høres det ut som. Indre uro og tankekjør her. Sover bare to timer om gangen om natten. Så lenge våken før jeg evt sovner litt igjen. Slitsomt med små barm som skal opp og i skole og barnehage kl 07. Men får tatt igjen litt søvn på dagen. Sover som regel litt bedre dagtid merkelig nok.

Ja, det er kjempeslitsomt. Å sove på dagen er ikke å anbefale for god nattesøvn, men det vet du sikkert. Her er kl. over 03.00 og null søvn, så nå kom tlf opp - som heller ikke er å anbefale selv med dempet blått lys- men gir helt opp. Noen ganger blir jeg trøtt av å lese et el annet på tlf. Har masse konsentrasjonsarbeid i morgen og skulle trene tidlig. Jeg orker jo ikke det om 3,5 timer nå. Det er rett og slett ikke bærekraftig mer dette, ødelegger så mye. Jeg stod opp 06 i dag og gikk tur tidlig og har ikke sovet et sekund på dagen og sånn går no dagan… 

AnonymBruker
cilie skrev (4 timer siden):

Ja, det er kjempeslitsomt. Å sove på dagen er ikke å anbefale for god nattesøvn, men det vet du sikkert. Her er kl. over 03.00 og null søvn, så nå kom tlf opp - som heller ikke er å anbefale selv med dempet blått lys- men gir helt opp. Noen ganger blir jeg trøtt av å lese et el annet på tlf. Har masse konsentrasjonsarbeid i morgen og skulle trene tidlig. Jeg orker jo ikke det om 3,5 timer nå. Det er rett og slett ikke bærekraftig mer dette, ødelegger så mye. Jeg stod opp 06 i dag og gikk tur tidlig og har ikke sovet et sekund på dagen og sånn går no dagan… 

Nå tuller du fælt angående tiden her. Klokka var over 3 da du skrev dette og skulle på jobb om 3.5 timer. Så stod du plutselig opp klokka 6 for fire timer siden, og nå halv 8 har du altså ikke sovet noe i løpet av denne dagen?

Følger du anbefalte råd for å sovne om kvelden? Bruker du noen form for medisiner? Det finnes mye god hjelp både til innsovning og vedvarende søvn utover natten. Snakk med legen din. 

Anonymkode: 1aa6f...eca

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nå tuller du fælt angående tiden her. Klokka var over 3 da du skrev dette og skulle på jobb om 3.5 timer. Så stod du plutselig opp klokka 6 for fire timer siden, og nå halv 8 har du altså ikke sovet noe i løpet av denne dagen?

Følger du anbefalte råd for å sovne om kvelden? Bruker du noen form for medisiner? Det finnes mye god hjelp både til innsovning og vedvarende søvn utover natten. Snakk med legen din. 

Jeg har gjort alt du foreslår og har prøvd i det lengste å unngå for mye tbl som gjerne gir bivirkninger. Jeg er egentlig blitt «en søvnekspert» 🙃 selv, bortsett fra at jeg tar tlf innimellom. Tiden var dagen før, men jeg refererte til samme dag, siden jeg fortsatt var våken. 

Endret av cilie
påskelilje
cilie skrev (1 time siden):

Jeg har gjort alt du foreslår og har prøvd i det lengste å unngå for mye tbl som gjerne gir bivirkninger. Jeg er egentlig blitt «en søvnekspert» 🙃 selv, bortsett fra at jeg tar tlf innimellom. Tiden var dagen før, men jeg refererte til samme dag, siden jeg fortsatt var våken. 

Det må være forferdelig å ha det sånn... Jeg var helt med på tidsregningen din 😄 Jeg sier også "i dag" selv om det er langt på natt 😄 (hvis jeg rangler med vilje da). I går kveld sovnet jeg i senga til dattera (hun er 18 år 😄 ) - våknet halv ett, ravet opp trappa og inn på badet, fikk lagt meg, sovnet vel i løpet av 15-20 minutter da.

Annonse

AnonymBruker
cilie skrev (3 timer siden):

Ville heller ha tatt tabletter til tross for noen bivirkninger enn å ha det slik som du har det. Jeg slet i mange år med å ikke klare å sovne og opprettholde søvn om natten. For meg var løsningen 25 mg Seroquel en halvtime til en time før jeg skulle legge meg. Har ingen bivirkninger av det. Har du prøvd det?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Godt hjelpen er på vei. Med blå resept fra legen på syrenøytraliserende vil du antagelig aldri måter måtte våkne om natten pga halsbrann pga du ligger på feil side. Angrer meg ihjel på at jeg ba om hjelp så sent. Mange år med unødvendig lidelse.

Huff trist å høre. Godt at det er bra med deg nå. Ja somac gjorde susen den, men ser kanskje ut som jeg trenger mer enn bare en kort kur. Ja hjelpen er på vei.

Anonymkode: ff90c...e82

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...