Gå til innhold

Hvorfor er det så overraskende å finne døde i en krig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I nyhetsbildet nå står det at man stadig finner døde kropper og at det er en krigsforbrytelse. Javel? Er det ikke krig da? 

Anonymkode: 5f289...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en klar indikasjon på krigsforbrytelser. 

Det at en granat treffer en boligblokk og dreper sivile er ikke noe klart bevis. Det kan være bom, eller det kan ha vært ukrainske soldater der.  Det er en bykrig og ukrainske soldater vil gjemme seg i og blant sivile bygninger. Hvor ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I nyhetsbildet nå står det at man stadig finner døde kropper og at det er en krigsforbrytelse. Javel? Er det ikke krig da? 

Anonymkode: 5f289...791

Fint om du lenker til artikkel eller noe, jeg leser ikke "nyheter".... Så vanskelig for meg å vite om en artikkel du leste om hvor sivile døde var krigsforbrytelse eller ikke ?

Fru2020 skrev (2 timer siden):

I krig har man ikke lov til å drepe sivile.

Hvilke lover er det du sikter til, tror ikke krig funker slik, i vertfall ikke utenfor rike-vestlige land.

Krig avgjøres av hvem som er sterkest, ikke hva som står i noen "lovbok" noe sted. Er sikkert ikke "lov" å invadere ukraina heller, men med mindre du drar ned å arresterer dem så spiller det nok liten rolle.

Eneste en kan gjøre er å innføre sanksjoner og slikt mot land som gjør ting en misliker, men det handler mer om "lag" enn "lov"

Anonymkode: b472b...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fint om du lenker til artikkel eller noe, jeg leser ikke "nyheter".... Så vanskelig for meg å vite om en artikkel du leste om hvor sivile døde var krigsforbrytelse eller ikke ?

Hvilke lover er det du sikter til, tror ikke krig funker slik, i vertfall ikke utenfor rike-vestlige land.

Krig avgjøres av hvem som er sterkest, ikke hva som står i noen "lovbok" noe sted. Er sikkert ikke "lov" å invadere ukraina heller, men med mindre du drar ned å arresterer dem så spiller det nok liten rolle.

Eneste en kan gjøre er å innføre sanksjoner og slikt mot land som gjør ting en misliker, men det handler mer om "lag" enn "lov"

Anonymkode: b472b...585

De omtalte drapene på de sivile som krigsforbrytelser på nyhetsmorgen på NRK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

De omtalte drapene på de sivile som krigsforbrytelser på nyhetsmorgen på NRK. 

Da har USA også mange krigsforbrytelser på samvittigheten opp igjennom årene og bør gå stille i dørene, mener jeg.

Anonymkode: 27921...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje

Det var helt forferdelig å se disse grusomme bildene i går. Sivile som ligger skutt og drept på gatene, folk som ikke har turd å gå ut på gata for å få begravd sine kjære av frykt for snikskyttere. Dette er så barbarisk som det går an. 

I en krig må det jo bli kamper, men kampene skal være mellom soldatene, ikke nedslakting av sivile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fint om du lenker til artikkel eller noe, jeg leser ikke "nyheter".... Så vanskelig for meg å vite om en artikkel du leste om hvor sivile døde var krigsforbrytelse eller ikke ?

Hvilke lover er det du sikter til, tror ikke krig funker slik, i vertfall ikke utenfor rike-vestlige land.

Krig avgjøres av hvem som er sterkest, ikke hva som står i noen "lovbok" noe sted. Er sikkert ikke "lov" å invadere ukraina heller, men med mindre du drar ned å arresterer dem så spiller det nok liten rolle.

Eneste en kan gjøre er å innføre sanksjoner og slikt mot land som gjør ting en misliker, men det handler mer om "lag" enn "lov"

Anonymkode: b472b...585

Lovene er internasjonale traktater som Genève konvensjonene, Haag konvensjoner etc. Det er avtaler hvor land er enige om å følge visse regler i krig 

De sier noe om behandling av krigsfanger, at msn ikke bevisst skal angripe sivile. Det er ikke en krigsforbrytelse at sivile dør som en "bivirkning" når man angriper militære mål.

Jeg synes at Ukraina selv var med på å viske ut grensene da de delte ut titusenvis av våpen til sivile. Hvis en sivil skyter ut av et vindu så blir den bygningen et legitimt mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...