Gå til innhold

Sex hvor ofte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på hva som er vanlig i et forhold. Har vært sambo i åtte mnd men vi ha sjeldent sex. Vi traff hverandre ikke så ofte før vi flyttet sammen men sexen var i hvert fall bedre da. Nå har han aldri lyst virker det som. Kan ikke ha det sånn i lengden, så må ut av det hvis det fortsetter sånn. 

Anonymkode: 8e5d7...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg sett statistikk på, men har ikke en link. Det var oppe i "Praktisk info" med Jon Almås🙂

Gjennomsnittet er 1-2x per uke, men det er store forskjeller.

Det var en sexolog som påsto at selv småbarnsforeldre sa bør prøve å få til et par ganger i måneden. Blir det mindre så faller man ut av vanen. 

Jeg er fullt klar over at noen par klarer seg fint uten sex og at andre er enige om sex hver dag. Allikevel tenker jeg det er nyttig å vite noe om hva som er vanlig for å se om egne forventinger er rimelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til sex er «vanlig» og «hva gjør dere» uviktig. Det som er viktig er hva dere gjør og om dere er fornøyde. Du er ikke fornøyd, og har dere en utfordring.

Har dere snakket om dette, og hva sier i såfall han om dette? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (4 minutter siden):

Når det kommer til sex er «vanlig» og «hva gjør dere» uviktig. Det som er viktig er hva dere gjør og om dere er fornøyde. Du er ikke fornøyd, og har dere en utfordring.

Har dere snakket om dette, og hva sier i såfall han om dette? 

Han bryr seg ikke om mine behov. Blir bare irritert når jeg prøver å ta initiativ og avviser meg og et hvert forsøk. Har sagt i fra om at jeg ikke kan ha det sånn og da svarte han at hvis jeg var så misfornøyd så fikk jeg gå og få meg pikk et annet sted. 🤷

Anonymkode: 8e5d7...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (9 minutter siden):

Dette har jeg sett statistikk på, men har ikke en link. Det var oppe i "Praktisk info" med Jon Almås🙂

Gjennomsnittet er 1-2x per uke, men det er store forskjeller.

Det var en sexolog som påsto at selv småbarnsforeldre sa bør prøve å få til et par ganger i måneden. Blir det mindre så faller man ut av vanen. 

Jeg er fullt klar over at noen par klarer seg fint uten sex og at andre er enige om sex hver dag. Allikevel tenker jeg det er nyttig å vite noe om hva som er vanlig for å se om egne forventinger er rimelige.

Takk for praktisk info. Vi har ikke barn men har nok falt ut av vanen. Men tror ikke han tenner på meg mer. 

Anonymkode: 8e5d7...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han bryr seg ikke om mine behov. Blir bare irritert når jeg prøver å ta initiativ og avviser meg og et hvert forsøk. Har sagt i fra om at jeg ikke kan ha det sånn og da svarte han at hvis jeg var så misfornøyd så fikk jeg gå og få meg pikk et annet sted. 🤷

Anonymkode: 8e5d7...574

Huff, dette høres både utrivelig og - på lengre sikt - psykisk skadelig ut. Hva er det som gjør at du blir i dette forholdet da?

Mitt råd er å avslutte før det går for lang tid. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han bryr seg ikke om mine behov. Blir bare irritert når jeg prøver å ta initiativ og avviser meg og et hvert forsøk. Har sagt i fra om at jeg ikke kan ha det sånn og da svarte han at hvis jeg var så misfornøyd så fikk jeg gå og få meg pikk et annet sted. 🤷

Anonymkode: 8e5d7...574

Ta med deg sakene dine og gå du, han her er ikke det minste interessert i gjøre det fint for deg i sengen og det gidder du ikke kaste bort livet ditt på. Det finnes massevis av flotte menn der ute som er en god match for deg, garantert. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (4 minutter siden):

Huff, dette høres både utrivelig og - på lengre sikt - psykisk skadelig ut. Hva er det som gjør at du blir i dette forholdet da?

Mitt råd er å avslutte før det går for lang tid. 

Vet ikke. Ville jo flytte sammen da. Begge to ville jo det. Men er hans leilighet og jeg har ikke noe gjeld i det heldigvis. Så kommer nok snart til å gå. 

Anonymkode: 8e5d7...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Ta med deg sakene dine og gå du, han her er ikke det minste interessert i gjøre det fint for deg i sengen og det gidder du ikke kaste bort livet ditt på. Det finnes massevis av flotte menn der ute som er en god match for deg, garantert. :) 

Ja, tror det beste er å bare gå fra han. 

Anonymkode: 8e5d7...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja, tror det beste er å bare gå fra han. 

Anonymkode: 8e5d7...574

Gjør det, du er verdt noe mye bedre enn dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ikke noe fasit på hva som er normalt og ikke normalt. 

Noen har sex en gang i året,  andre hver dag, noen har også 1 -2 ganger i uka  og andre hver mnd   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er av noe betydning å vite hva som er mest vanlig. Det kan en bruke til å sjekke om sine egne forventninger er rimelige.

Jeg har fortalt tidligere om det paret på 76 og 77 som kom til meg da jeg var turnuslege i distrikt. Hun ville ha min støtte på at i deres alder var en gang om dag nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...