AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 Del Skrevet 5. april 2022 Jeg er overvektig og har nettopp begynt på seroquel depot, 300 mg. Merker litt økt matlyst, men hittill ikke så veldig, så jeg håper det holder seg sånn. Men jeg merker at jeg får litt ødem av den, og har lest at seroquel kan øke insulinproduksjonen i kroppen, noe som fører til økt fettlagring, stemmer det? Merker uansett at det er mye vanskeligere å gå ned i vekt på seroquel, så jeg sliter med å motivere meg nå. Jeg er som sagt overvektig, mye overvektig, men jeg spiser ikke mer enn det som er normalt for en voksen kvinne. Jeg spiser sjelden snop eller drikker brus. Men jeg har nok litt å gå på når det gjelder brød (kan gå over til knekkebrød), pålegg (magrere pålegg) og selv om jeg ikke spiser middag hver dag, så kunne de vært litt magrere. Noen som har råd og tips til meg? Jeg trener ikke, men går noen rolige turer ila uka. Jeg har angst og det er til tider vanskelig å komme meg ut og møte folk. Jeg spiser mye mindre enn før og har slutta med godterier og brus. Jeg gikk ned 3 kg av det, men så stoppet det opp da jeg begynte med seroquel. Hva gjør jeg? Jeg må gå ned mye pga høy bmi. Setter pris på innspill. Anonymkode: 8fbbb...ae4 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465984-kan-man-slanke-seg-n%C3%A5r-man-g%C3%A5r-p%C3%A5-seroquel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 5. april 2022 Del Skrevet 5. april 2022 (endret) Ja man kan slanke seg selv om man går på den medisinen. Det har jeg gjort selv. Klarte ikke det da jeg gikk på 900 mg i kombinasjon med 1000 mg Orfiril, men da Orfiril ble seponert og seroquel redusert til 200 mg så gikk jeg ned 20 kg. De resterende 10 gikk jeg ned etter seroquel var seponert. Jeg synes ulvehungeren på slik medisin er verst i starten før det stabiliserer seg. Jeg gikk ned i vekt ved hjelp av periodisk faste (hoppet over frokost) og ved å ikke spise snop og drikke alkohol. Samt mye grønnsaker gjennom dagen. For øvrig startet min ulvehunger før jeg begynte på seroquel. Som reaksjon på en lang periode med sulting og vektnedgang. Endret 5. april 2022 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465984-kan-man-slanke-seg-n%C3%A5r-man-g%C3%A5r-p%C3%A5-seroquel/#findComment-4087858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 Del Skrevet 5. april 2022 Glitter skrev (2 minutter siden): Ja man kan slanke seg selv om man går på den medisinen. Det har jeg gjort selv. Klarte ikke det da jeg gikk på 900 mg i kombinasjon med 1000 mg Orfiril, men da Orfiril ble seponert og seroquel redusert til 200 mg så gikk jeg ned 20 kg. De resterende 10 gikk jeg ned etter seroquel var seponert. Jeg synes ulvehungeren på slik medisin er verst i starten før det stabiliserer seg. Jeg gikk ned i vekt ved hjelp av periodisk faste (hoppet over frokost) og ved å ikke spise snop og drikke alkohol. Samt mye grønnsaker gjennom dagen. Takk for svar. Vil periodisk faste si å kutte ut enkelte måltid (men ikke alle) ila dagen? Jeg spiser sjelden frokost, klokka blir gjerne 12 før jeg spiser noe. Jeg drikker så og si aldri alkohol. Hvilke grønnsaker spiste du? Jeg må finne noe som kan fylle magen, og det må være noe som jeg ikke trenger tilberede noe særlig. Jeg sliter med depresjon og utmattelse, så det må være noe lettvint. Det blir rett og slett uoverkommelig for meg bare det å lage en salat. Jeg vet jeg burde sånn ideelt sett, men kreftene er fraværende. Så jeg tenker det er viktig at jeg får i meg riktig næring, men det må være oppnåelig slik det er akkurat nå. Noe annet er at det er så dyrt med sunn mat, grønnsaker, frukt og bær. Er minstepensjonist (ufør). Så det er utfordrende dette her. Så jeg kan ikke spise det jeg ønsker, selv om jeg faktisk elsker både grønnsaker, frukt, bær, osv. Anonymkode: 8fbbb...ae4 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465984-kan-man-slanke-seg-n%C3%A5r-man-g%C3%A5r-p%C3%A5-seroquel/#findComment-4087859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 Del Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk for svar. Vil periodisk faste si å kutte ut enkelte måltid (men ikke alle) ila dagen? Jeg spiser sjelden frokost, klokka blir gjerne 12 før jeg spiser noe. Jeg drikker så og si aldri alkohol. Hvilke grønnsaker spiste du? Jeg må finne noe som kan fylle magen, og det må være noe som jeg ikke trenger tilberede noe særlig. Jeg sliter med depresjon og utmattelse, så det må være noe lettvint. Det blir rett og slett uoverkommelig for meg bare det å lage en salat. Jeg vet jeg burde sånn ideelt sett, men kreftene er fraværende. Så jeg tenker det er viktig at jeg får i meg riktig næring, men det må være oppnåelig slik det er akkurat nå. Noe annet er at det er så dyrt med sunn mat, grønnsaker, frukt og bær. Er minstepensjonist (ufør). Så det er utfordrende dette her. Så jeg kan ikke spise det jeg ønsker, selv om jeg faktisk elsker både grønnsaker, frukt, bær, osv. Anonymkode: 8fbbb...ae4 Har du innvandrerbutikker i nærheten? Frukt, grønnsaker og rent kjøtt er ofte billigere der. Selv er jeg ung ufør og prøver å spise etter sesong, laster ned apper som viser tilbud i diverse butikker og handler mye på asiatiske matbutikker da de ofte har mye billig 40% hyllene på butikken er også gull verdt. Der har jeg kjøpt mye rent kjøtt og diverse som jeg har puttet i fryseren. Havregryn er noe av det sunneste du kan spise og veldig billig. Anonymkode: e1566...6d1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465984-kan-man-slanke-seg-n%C3%A5r-man-g%C3%A5r-p%C3%A5-seroquel/#findComment-4087860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 5. april 2022 Del Skrevet 5. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Takk for svar. Vil periodisk faste si å kutte ut enkelte måltid (men ikke alle) ila dagen? Jeg spiser sjelden frokost, klokka blir gjerne 12 før jeg spiser noe. Jeg drikker så og si aldri alkohol. Hvilke grønnsaker spiste du? Jeg må finne noe som kan fylle magen, og det må være noe som jeg ikke trenger tilberede noe særlig. Jeg sliter med depresjon og utmattelse, så det må være noe lettvint. Det blir rett og slett uoverkommelig for meg bare det å lage en salat. Jeg vet jeg burde sånn ideelt sett, men kreftene er fraværende. Så jeg tenker det er viktig at jeg får i meg riktig næring, men det må være oppnåelig slik det er akkurat nå. Noe annet er at det er så dyrt med sunn mat, grønnsaker, frukt og bær. Er minstepensjonist (ufør). Så det er utfordrende dette her. Så jeg kan ikke spise det jeg ønsker, selv om jeg faktisk elsker både grønnsaker, frukt, bær, osv. Anonymkode: 8fbbb...ae4 Periodisk faste vil si at man faster deler av døgnet og har et spisevindu. Gjerne at man spiser mellom 12-20 og faster imellom der. Det har mange positive effekter. Men det fungerer ikke for alle. Jeg klarer ikke det lenger. Før var det midt i blinken så vet ikke hva som har endret seg. Jeg kjøper mye frosne grønnsaker. En typisk middag kan være å hive en kyllingfilet og 250 g wok-grønnsaker i en ildfast form, koke 30 g fullkornsnudler og ha sweet chili saus og litt rømme. Det blir en middag på ca 500 kcal. Stekes det i panne med olje blir det nærmere 600 kcal. Middag er viktig for min del. Frokosten jeg spiser er liten, så spiser jeg mer normal lunsj og kveldsmat. Jeg har et litt høyt aktivitetsnivå da så jeg spiser nå mer enn hva som er oppgitt her, men det er fordi jeg ikke slanker meg. Det er viktig at du får i deg nok proteiner og fett. Jeg spiser egg hver dag og av karbohydrater er det alltid grove produkter. Men ris/pasta er aldri hoveddelen av middagens tilbehør. 80 g kokt ris feks. Jeg bruker å kutte opp en stor boks salat som jeg har i en tett boks. Den holder i 4-5 dager. Det meste jeg lager av middag bruker jeg maks 10 min arbeid på, så gjør resten seg i ovnen. Dette greier jeg i de tunge depresjonene også stort sett. Men jeg er veldig opptatt av å ikke la kostholdet forfalle. Jeg har gått i den fellen mange ganger og det gjør bare depresjonen verre. Endret 5. april 2022 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465984-kan-man-slanke-seg-n%C3%A5r-man-g%C3%A5r-p%C3%A5-seroquel/#findComment-4087862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snusmumeriken96 Skrevet 5. april 2022 Del Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er overvektig og har nettopp begynt på seroquel depot, 300 mg. Merker litt økt matlyst, men hittill ikke så veldig, så jeg håper det holder seg sånn. Men jeg merker at jeg får litt ødem av den, og har lest at seroquel kan øke insulinproduksjonen i kroppen, noe som fører til økt fettlagring, stemmer det? Merker uansett at det er mye vanskeligere å gå ned i vekt på seroquel, så jeg sliter med å motivere meg nå. Jeg er som sagt overvektig, mye overvektig, men jeg spiser ikke mer enn det som er normalt for en voksen kvinne. Jeg spiser sjelden snop eller drikker brus. Men jeg har nok litt å gå på når det gjelder brød (kan gå over til knekkebrød), pålegg (magrere pålegg) og selv om jeg ikke spiser middag hver dag, så kunne de vært litt magrere. Noen som har råd og tips til meg? Jeg trener ikke, men går noen rolige turer ila uka. Jeg har angst og det er til tider vanskelig å komme meg ut og møte folk. Jeg spiser mye mindre enn før og har slutta med godterier og brus. Jeg gikk ned 3 kg av det, men så stoppet det opp da jeg begynte med seroquel. Hva gjør jeg? Jeg må gå ned mye pga høy bmi. Setter pris på innspill. Anonymkode: 8fbbb...ae4 Anbefaler evert other dag diet ! Jeg faster nå annenhver dag, og man går ned mye. Ofamei.. har brukt seroqueø før og man legger på seg massevis... Dropp den medisinen. Finn heller noe annet. 👍👍 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465984-kan-man-slanke-seg-n%C3%A5r-man-g%C3%A5r-p%C3%A5-seroquel/#findComment-4087992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 snusmumeriken96 skrev (På 6.4.2022 den 1.44): Anbefaler evert other dag diet ! Jeg faster nå annenhver dag, og man går ned mye. Ofamei.. har brukt seroqueø før og man legger på seg massevis... Dropp den medisinen. Finn heller noe annet. 👍👍 Spiser du litt de dagene du faster, eller spiser du ingenting men bare drikker? Anonymkode: 0e16e...af0 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465984-kan-man-slanke-seg-n%C3%A5r-man-g%C3%A5r-p%C3%A5-seroquel/#findComment-4088324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 Glitter skrev (På 5.4.2022 den 11.17): Ja man kan slanke seg selv om man går på den medisinen. Det har jeg gjort selv. Klarte ikke det da jeg gikk på 900 mg i kombinasjon med 1000 mg Orfiril, men da Orfiril ble seponert og seroquel redusert til 200 mg så gikk jeg ned 20 kg. De resterende 10 gikk jeg ned etter seroquel var seponert. Jeg synes ulvehungeren på slik medisin er verst i starten før det stabiliserer seg. Jeg gikk ned i vekt ved hjelp av periodisk faste (hoppet over frokost) og ved å ikke spise snop og drikke alkohol. Samt mye grønnsaker gjennom dagen. For øvrig startet min ulvehunger før jeg begynte på seroquel. Som reaksjon på en lang periode med sulting og vektnedgang. Hva gjorde at du måtte bruke så høy dose som 900 mg Seroquel? 😮 Anonymkode: 0e16e...af0 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465984-kan-man-slanke-seg-n%C3%A5r-man-g%C3%A5r-p%C3%A5-seroquel/#findComment-4088326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva gjorde at du måtte bruke så høy dose som 900 mg Seroquel? 😮 Anonymkode: 0e16e...af0 Ble muligens overmedisnert, men en ny psykiater som jobber med psykose og bipolar mente jeg var i en aktiv bipolar episode og ville slå det ned. Ble også satt på 1000 mg Orfiril og 40 mg fontex. Jeg ble fullstendig zombie. Ble jo medisinert som om jeg var manisk. Jeg kan nok ha vært i en blandet episode, men jeg har bipolar 2 og ikke 1. Skal sier at jeg hadde vel litt psykotiske tendenser også da jeg i samme periode gjorde noe alvorlig som senere i rettssystemet ble karakterisert som bevissthetsforstyrrelse. Men det er uklart om det var reaksjon av mye medisiner eller grunntilstand i seg selv. Katastrofalt var det likefullt. Endret 7. april 2022 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465984-kan-man-slanke-seg-n%C3%A5r-man-g%C3%A5r-p%C3%A5-seroquel/#findComment-4088329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 Glitter skrev (1 minutt siden): Ble muligens overmedisnert, men en ny psykiater som jobber med psykose og bipolar mente jeg var i en aktiv bipolar episode og ville slå det ned. Ble også satt på 1000 mg Orfiril og 40 mg fontex. Jeg ble fullstendig zombie. Ble jo medisinert som om jeg var manisk. Jeg kan nok ha vært i en blandet episode, men jeg har bipolar 2 og ikke 1. Var det nå nylig? Anonymkode: 0e16e...af0 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465984-kan-man-slanke-seg-n%C3%A5r-man-g%C3%A5r-p%C3%A5-seroquel/#findComment-4088331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var det nå nylig? Anonymkode: 0e16e...af0 2017. Jeg var _fullstendig_ ute av kontroll på den tiden. Endret 7. april 2022 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465984-kan-man-slanke-seg-n%C3%A5r-man-g%C3%A5r-p%C3%A5-seroquel/#findComment-4088332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 Jeg har gått i lengre tid på 150 til 200 mg på kvelden for søvn og har ikke problemer med å slanke meg eller holde vekten på seroquel. Jeg kan i perioder gå opp noen kilo men tar grep og går de ned igjen. Så det går an for meg ihvertfall. Anonymkode: 98bb9...8e9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465984-kan-man-slanke-seg-n%C3%A5r-man-g%C3%A5r-p%C3%A5-seroquel/#findComment-4088556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.