Gå til innhold

Alarm


Fru2020

Anbefalte innlegg

Er det noen som har brannalarm som går til sentral? Feks Verisure.

Hva betaler dere sånn ca?

Edit: mulig brannalarm må kombineres med innbruddsalarm. Lurer da også på prisen på en slik pakke.

Endret av Fru2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke pris for det er en del av fellesutgiftene. Har dessuten ikke ringt og fått eget passord og slikt og bruker aldri innbruddsalarmen. Men vil tro den fortsatt er koblet til sentralen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (48 minutter siden):

Jeg vet ikke pris for det er en del av fellesutgiftene. Har dessuten ikke ringt og fått eget passord og slikt og bruker aldri innbruddsalarmen. Men vil tro den fortsatt er koblet til sentralen da. 

For meg er det ikke heller så viktig med den innbruddsalarmen, men jeg har vært redd for brann helt siden jeg første gang hørte om at det brant i tårnet til Tobias😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (23 minutter siden):

For meg er det ikke heller så viktig med den innbruddsalarmen, men jeg har vært redd for brann helt siden jeg første gang hørte om at det brant i tårnet til Tobias😉

Hehe, skjønner den. 

Jeg har egentlig vært livredd for innbrudd pga traumer knyttet til min eks som gjorde det, likevel har jeg ikke klart å ringe de og fikse passord. Er jo uansett frykt for at han skulle dukke opp igjen imens jeg var der. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Hehe, skjønner den. 

Jeg har egentlig vært livredd for innbrudd pga traumer knyttet til min eks som gjorde det, likevel har jeg ikke klart å ringe de og fikse passord. Er jo uansett frykt for at han skulle dukke opp igjen imens jeg var der. 😅

Akkurat nå har du nok med å takle dagen, men etterhvert syntes jeg du skal ordne med alarmen. Ingen vits i å ha den der og ikke bruke den. Spesielt med en historie som din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen skulle lure så ble jeg oppringt av Verisure etter å ha bedt om prisoverslag fra dem. Prisen for mitt 80m2  lille hus kom på 479 kr mnd. Ca 2000 for innstallering.

Nå må jeg tenke på om jeg kan klare en så pass høy månedspris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fru2020 skrev (2 timer siden):

For meg er det ikke heller så viktig med den innbruddsalarmen, men jeg har vært redd for brann helt siden jeg første gang hørte om at det brant i tårnet til Tobias😉

 

Fru2020 skrev (23 minutter siden):

Hvis noen skulle lure så ble jeg oppringt av Verisure etter å ha bedt om prisoverslag fra dem. Prisen for mitt 80m2  lille hus kom på 479 kr mnd. Ca 2000 for innstallering.

Nå må jeg tenke på om jeg kan klare en så pass høy månedspris.

Høres ikke ut som noe som er verdt så mye penger. Hvis du er hjemme og det brenner hører du vel alarmen selv uansett får en tro.

Anonymkode: 1ccb4...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (1 time siden):

Akkurat nå har du nok med å takle dagen, men etterhvert syntes jeg du skal ordne med alarmen. Ingen vits i å ha den der og ikke bruke den. Spesielt med en historie som din.

Ja. Du sier jo noe der. 

Fru2020 skrev (38 minutter siden):

Hvis noen skulle lure så ble jeg oppringt av Verisure etter å ha bedt om prisoverslag fra dem. Prisen for mitt 80m2  lille hus kom på 479 kr mnd. Ca 2000 for innstallering.

Nå må jeg tenke på om jeg kan klare en så pass høy månedspris.

Det var dyrt. Jeg hadde ikke villet betale det hvis det ikke var i fellesutgifter. Du har vel innboforsikring? Et selskap kommet vel bare raskt i situasjonen. 

Med mindre du bor i et belastet strøk snart?

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

 

Høres ikke ut som noe som er verdt så mye penger. Hvis du er hjemme og det brenner hører du vel alarmen selv uansett får en tro.

Anonymkode: 1ccb4...a67

Kanskje du har rett i det. Men akkurat som om jeg føler meg tryggere med alarmsentral som kommer hvis jeg ikke våkner. Hadde aldri tenkt på det visst det ikke hadde vært slik at jeg hadde alarm i et par år i min forrige bolig.

Glitter skrev (22 minutter siden):

Ja. Du sier jo noe der. 

Det var dyrt. Jeg hadde ikke villet betale det hvis det ikke var i fellesutgifter. Du har vel innboforsikring? Et selskap kommet vel bare raskt i situasjonen. 

Med mindre du bor i et belastet strøk snart?

Ja, det er mye penger.

Jeg bor ikke i et belastet strøk. Rolig kommune dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (13 timer siden):

Hvis noen skulle lure så ble jeg oppringt av Verisure etter å ha bedt om prisoverslag fra dem. Prisen for mitt 80m2  lille hus kom på 479 kr mnd. Ca 2000 for innstallering.

Nå må jeg tenke på om jeg kan klare en så pass høy månedspris.

Sjekk om det vil gi fradrag på utgiftene til forsikring dersom du skal ha husforsikring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (3 timer siden):

Sjekk om det vil gi fradrag på utgiftene til forsikring dersom du skal ha husforsikring. 

Det var en god ide. Det skal jeg sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugo Hylster
17 hours ago, Fru2020 said:

Hvis noen skulle lure så ble jeg oppringt av Verisure etter å ha bedt om prisoverslag fra dem. Prisen for mitt 80m2  lille hus kom på 479 kr mnd. Ca 2000 for innstallering.

Nå må jeg tenke på om jeg kan klare en så pass høy månedspris.

Litt dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugo Hylster skrev (46 minutter siden):

Litt dyrt.

Fikk tilbud fra sector alarm. De skulle ha 429kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fru2020 skrev (22 timer siden):

Er det noen som har brannalarm som går til sentral? Feks Verisure.

Hva betaler dere sånn ca?

Edit: mulig brannalarm må kombineres med innbruddsalarm. Lurer da også på prisen på en slik pakke.

Har nettopp flytta inn i nytt hus og orker ikke ordne med brannalarm for bryr meg uansett ikke om jeg dør i grunn. Har ikke noe svar på det du spør om. 

Anonymkode: 980d8...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...