Gå til innhold

Seroquel depot og angst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg begynte på seroquel depot for halvannen uke siden og nå er jeg på 300 mg. Men jeg har hatt så mye angst, så mye angst at jeg knapt klarer å spise siden jeg begynte på den. Gråter mye, plages av en dyp tristhet og har mye indre smerte. Kan dette være pga seroquelen? Det er faktorer i livet mitt som er vanskelige, men nå opplever jeg en forverring. Vanlig seroquel hjelper meg. Men depot vet jeg ikke lenger. Er også helt ustabil. 

Anonymkode: 8d3f5...53d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/466007-seroquel-depot-og-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på 150mg seroquel og kan merke at hvis jeg er oppe litt sent på kvelden og medisinen begynner å seponere så kan jeg føle meg veldig rolig, akkurat som om angsten begynner å slippe taket. Vet ikke hvorfor det er slik. Medisinen virker antipsykotisk så den hjelper meg en del.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke det du spør om, men hvorfor har du økt til 300mg? Er det fordi du er psykotisk? Jeg går på 50mg tror kanskje om jeg hadde hadde tatt 300 hadde jeg blitt helt zombie 

Anonymkode: 3c8e0...f7a

Tja, er ikke zombie for jeg er ganske så "hyper" som jeg er, så trenger noe som demper meg litt, bruker den som stemningstabiliserende og antidepressivt sammen med antidepressiva. Jeg har aldri vært psykotisk da. 

AnonymBruker
Everybody skrev (1 time siden):

Kanskje det er fordi dopaminet rusher til hjernen?

Rusher dopaminet til hjernen? Det er en virkning av seroquel det altså? Ja da kan det kanskje ha med det å gjøre? Nå er nok virkningen av depoen gått mer eller mindre ut (godt over et døgn siden siste inntak) og nå har jeg ikke angst. 

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (1 time siden):

Jeg går på 150mg seroquel og kan merke at hvis jeg er oppe litt sent på kvelden og medisinen begynner å seponere så kan jeg føle meg veldig rolig, akkurat som om angsten begynner å slippe taket. Vet ikke hvorfor det er slik. Medisinen virker antipsykotisk så den hjelper meg en del.

Det er bra den hjelper deg. Jeg bruker den ikke som antipsykotika da. Nå er det godt over et døgn siden sist inntak og nå har jeg ikke angst lenger. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...