AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 Det kommer opp noen tanker rundt bruk eller ikke bruk av nick her inne så jeg tenker å ta mine tanker rundt dette med et eksempel. 10% av befolkningen lider av depresjon, 15% av angst, 13% har en personlighetsforstyrrelse, 2-4% har en bipolarlidelse. For schizofreni er tallet ca 1%. av befolkningen. De fleste av de med schizofreni bor alene, mange er uten barn. La oss si du er en av disse med schizofreni, du er kvinne, så nå tilhører du o,5% av befolkningen. Så nevner du i diverse tråder under nick at du har barn, kanskje en mann, du bruker å gå på et Fontenehus, kanskje du nevner hvor i landet du bor, eller en hobby. Dett er et tenkt eksempel, men jeg tenker at vis dette eksempelet er hadde vært meg,så er jeg mye lettere å identifisere, eller at noen bare får misstanke om at dette er meg ,vis jeg tilhører 0,5% av befolkningen , enn vis jeg tilhører 10% eller 15% gruppene, Norge er et lite land . Så skjønner jeg også at det er kjekt at folk skriver under nick, det syns jeg også da disse er lettere å følge. Men det må også være greit at ikke alle føler seg komfortable med å bruke nick ,de som skriver som anonym har sine grunner til det og det må være greit det og. Selv bruker jeg alltid å skrive som anonym, det er på grunn av at jeg en gang i tiden laget meg et nick som jeg i dag ikke har lyst til å ha ,men vet ikke hvordan jeg får til å forandre det til noe jeg liker bedre 😄 Anonymkode: 579fe...55a 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marye Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det kommer opp noen tanker rundt bruk eller ikke bruk av nick her inne så jeg tenker å ta mine tanker rundt dette med et eksempel. 10% av befolkningen lider av depresjon, 15% av angst, 13% har en personlighetsforstyrrelse, 2-4% har en bipolarlidelse. For schizofreni er tallet ca 1%. av befolkningen. De fleste av de med schizofreni bor alene, mange er uten barn. La oss si du er en av disse med schizofreni, du er kvinne, så nå tilhører du o,5% av befolkningen. Så nevner du i diverse tråder under nick at du har barn, kanskje en mann, du bruker å gå på et Fontenehus, kanskje du nevner hvor i landet du bor, eller en hobby. Dett er et tenkt eksempel, men jeg tenker at vis dette eksempelet er hadde vært meg,så er jeg mye lettere å identifisere, eller at noen bare får misstanke om at dette er meg ,vis jeg tilhører 0,5% av befolkningen , enn vis jeg tilhører 10% eller 15% gruppene, Norge er et lite land . Så skjønner jeg også at det er kjekt at folk skriver under nick, det syns jeg også da disse er lettere å følge. Men det må også være greit at ikke alle føler seg komfortable med å bruke nick ,de som skriver som anonym har sine grunner til det og det må være greit det og. Selv bruker jeg alltid å skrive som anonym, det er på grunn av at jeg en gang i tiden laget meg et nick som jeg i dag ikke har lyst til å ha ,men vet ikke hvordan jeg får til å forandre det til noe jeg liker bedre 😄 Anonymkode: 579fe...55a Det er bare å be admin skifte Nick for deg 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 Jeg synes det er greit å skrive som anonym (gjør det alltid selv), men jeg skjønner meg ikke på de anonyme som klager over at de ikke blir kjent igjen av de faste fra tråd til tråd. Anonymkode: 4a2a8...dfd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 Jeg skriver også nesten bare uten nick. Det har delvis sammenheng med at jeg ikke tør å bruke nick p g a lav selvfølelse. Ser andre får så sabla med likes og når jeg har skrevet med nick har jeg nesten aldri fått noen. Det er sårt. Og jeg vil ikke at andre skal synes at jeg er rar eller noe. Det er ikke lett å skulle ha meninger med nick for da kan man lett bli upopulær. Selv om jeg aldri er stygg bak tastaturet. Men folk er ikke nådige her har jeg sett. Den andre tråden beviser jo det og det gjør at jeg fortsatt kommer til å skrive anonymt for det aller meste. Anonymkode: 1dd0f...409 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 Marye skrev (1 time siden): Det er bare å be admin skifte Nick for deg Ok så enkelt da 😀 Anonymkode: 579fe...55a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkeanonymnok Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det kommer opp noen tanker rundt bruk eller ikke bruk av nick her inne så jeg tenker å ta mine tanker rundt dette med et eksempel. 10% av befolkningen lider av depresjon, 15% av angst, 13% har en personlighetsforstyrrelse, 2-4% har en bipolarlidelse. For schizofreni er tallet ca 1%. av befolkningen. De fleste av de med schizofreni bor alene, mange er uten barn. La oss si du er en av disse med schizofreni, du er kvinne, så nå tilhører du o,5% av befolkningen. Så nevner du i diverse tråder under nick at du har barn, kanskje en mann, du bruker å gå på et Fontenehus, kanskje du nevner hvor i landet du bor, eller en hobby. Dett er et tenkt eksempel, men jeg tenker at vis dette eksempelet er hadde vært meg,så er jeg mye lettere å identifisere, eller at noen bare får misstanke om at dette er meg ,vis jeg tilhører 0,5% av befolkningen , enn vis jeg tilhører 10% eller 15% gruppene, Norge er et lite land . Så skjønner jeg også at det er kjekt at folk skriver under nick, det syns jeg også da disse er lettere å følge. Men det må også være greit at ikke alle føler seg komfortable med å bruke nick ,de som skriver som anonym har sine grunner til det og det må være greit det og. Selv bruker jeg alltid å skrive som anonym, det er på grunn av at jeg en gang i tiden laget meg et nick som jeg i dag ikke har lyst til å ha ,men vet ikke hvordan jeg får til å forandre det til noe jeg liker bedre 😄 Anonymkode: 579fe...55a Alternativt så kan man bruke nick til vanlig og skrive som anonym dersom man har behov for å dele den typen avslørende informasjon. Jeg tror mange av oss her inne overvurderer hvor mange unike brukere som er aktive her inne og som potensielt kan finne ut hvem som skjuler seg bak nickene. For 20 år siden var det vesentlig mer liv her inne og man ble kjent med folk på treff o.l. Det var riktignok innimellom mye drama men tidene var annerledes den gang. Personlig har jeg ingen behov for den slags bekjentskaper nå men syns det er interessant hvor mye forumet har forandret seg. I forhold til nick vs anonym så blir det nok aldri en felles enighet tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det kommer opp noen tanker rundt bruk eller ikke bruk av nick her inne så jeg tenker å ta mine tanker rundt dette med et eksempel. 10% av befolkningen lider av depresjon, 15% av angst, 13% har en personlighetsforstyrrelse, 2-4% har en bipolarlidelse. For schizofreni er tallet ca 1%. av befolkningen. De fleste av de med schizofreni bor alene, mange er uten barn. La oss si du er en av disse med schizofreni, du er kvinne, så nå tilhører du o,5% av befolkningen. Så nevner du i diverse tråder under nick at du har barn, kanskje en mann, du bruker å gå på et Fontenehus, kanskje du nevner hvor i landet du bor, eller en hobby. Dett er et tenkt eksempel, men jeg tenker at vis dette eksempelet er hadde vært meg,så er jeg mye lettere å identifisere, eller at noen bare får misstanke om at dette er meg ,vis jeg tilhører 0,5% av befolkningen , enn vis jeg tilhører 10% eller 15% gruppene, Norge er et lite land . Så skjønner jeg også at det er kjekt at folk skriver under nick, det syns jeg også da disse er lettere å følge. Men det må også være greit at ikke alle føler seg komfortable med å bruke nick ,de som skriver som anonym har sine grunner til det og det må være greit det og. Selv bruker jeg alltid å skrive som anonym, det er på grunn av at jeg en gang i tiden laget meg et nick som jeg i dag ikke har lyst til å ha ,men vet ikke hvordan jeg får til å forandre det til noe jeg liker bedre 😄 Anonymkode: 579fe...55a Jeg synes du gir en god begrunnelse for å velge å ikke bruke nick. Hvis du allikevel har lyst til å bli litt mer synlig (etter at du har fått admin til å endre nicket til noe du ønsker), så kan det også fungere godt å skrive med nick i kommentarer som ikke er personlig utleverende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skriver også nesten bare uten nick. Det har delvis sammenheng med at jeg ikke tør å bruke nick p g a lav selvfølelse. Ser andre får så sabla med likes og når jeg har skrevet med nick har jeg nesten aldri fått noen. Det er sårt. Og jeg vil ikke at andre skal synes at jeg er rar eller noe. Det er ikke lett å skulle ha meninger med nick for da kan man lett bli upopulær. Selv om jeg aldri er stygg bak tastaturet. Men folk er ikke nådige her har jeg sett. Den andre tråden beviser jo det og det gjør at jeg fortsatt kommer til å skrive anonymt for det aller meste. Anonymkode: 1dd0f...409 Det er selvfølgelig hyggelig om noen liker det man har skrevet, men bruken av likes er vel fortsatt relativt beskjeden på dol? Tror de fleste som har mange likes totalt, har skrevet ørten innlegg her gjennom mange år. De fleste av innleggene får gjerne ingen likes. Jeg synes det helt ok at noen velger å kun skrive anonymt, men tenker at de kanskje da også går glipp av noe. Og så synes jeg det er litt leit dersom det er frykt for reaksjoner fra andre som er grunnen, - hvis kommentarer er ufine, så bør vi sannsynligvis være flinkere til å rapportere dem. Endret 7. april 2022 av frosken 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skriver også nesten bare uten nick. Det har delvis sammenheng med at jeg ikke tør å bruke nick p g a lav selvfølelse. Ser andre får så sabla med likes og når jeg har skrevet med nick har jeg nesten aldri fått noen. Det er sårt. Og jeg vil ikke at andre skal synes at jeg er rar eller noe. Det er ikke lett å skulle ha meninger med nick for da kan man lett bli upopulær. Selv om jeg aldri er stygg bak tastaturet. Men folk er ikke nådige her har jeg sett. Den andre tråden beviser jo det og det gjør at jeg fortsatt kommer til å skrive anonymt for det aller meste. Anonymkode: 1dd0f...409 Jeg tror vi kanskje underbevisst er mer tilbøyelig til å gi likes til noen vi kjenner litt. Vet ikke, bare en tanke jeg har. Slik at hvis du gjør deg mer synlig på forumet vil du kanskje merke økning i det. Hvis du ser på antall innlegg jeg har, som er mange, så har jeg ikke så mange likes per innlegg sånn egentlig. Hvor mange likes en bruker har må sees opp mot hvor mange innlegg den har skrevet. For min del spiller det ikke så stor rolle. Det er hyggelig selvsagt, men jeg bruker ikke tid på å reflektere rundt om noe jeg har skrevet fikk likes eller ikke. Jeg synes denne higen etter likes i samfunnet er litt usunn. Selv om jeg forstår det handler om at alle mennesker ønsker bekreftelse og validering. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skriver også nesten bare uten nick. Det har delvis sammenheng med at jeg ikke tør å bruke nick p g a lav selvfølelse. Ser andre får så sabla med likes og når jeg har skrevet med nick har jeg nesten aldri fått noen. Det er sårt. Og jeg vil ikke at andre skal synes at jeg er rar eller noe. Det er ikke lett å skulle ha meninger med nick for da kan man lett bli upopulær. Selv om jeg aldri er stygg bak tastaturet. Men folk er ikke nådige her har jeg sett. Den andre tråden beviser jo det og det gjør at jeg fortsatt kommer til å skrive anonymt for det aller meste. Anonymkode: 1dd0f...409 Kanskje likes fungsjonen ikke burde være på et forum som dette ... Men jeg tenker også at en ikke bør knytte sin selvfølelse opp imot likes eller svar som en får av fremmede mennesker på nett. Anonymkode: 579fe...55a 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 Ikkeanonymnok skrev (3 timer siden): Alternativt så kan man bruke nick til vanlig og skrive som anonym dersom man har behov for å dele den typen avslørende informasjon. Jeg tror mange av oss her inne overvurderer hvor mange unike brukere som er aktive her inne og som potensielt kan finne ut hvem som skjuler seg bak nickene. For 20 år siden var det vesentlig mer liv her inne og man ble kjent med folk på treff o.l. Det var riktignok innimellom mye drama men tidene var annerledes den gang. Personlig har jeg ingen behov for den slags bekjentskaper nå men syns det er interessant hvor mye forumet har forandret seg. I forhold til nick vs anonym så blir det nok aldri en felles enighet tror jeg. Jeg kan også huske at det var mye mer liv her ja. Synes egentlig at det er rart at det ikke er flere som bruker forumet, men kanskje det har med at det ikke lenger er psykiater her. Anonymkode: 579fe...55a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 frosken skrev (3 timer siden): Jeg synes du gir en god begrunnelse for å velge å ikke bruke nick. Hvis du allikevel har lyst til å bli litt mer synlig (etter at du har fått admin til å endre nicket til noe du ønsker), så kan det også fungere godt å skrive med nick i kommentarer som ikke er personlig utleverende. God ide 😀 Anonymkode: 579fe...55a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 Jeg synes også det er en uting med likes. Det er bare stigmatiserende for de som ikke er like "populære" og sosiale. Anonymkode: cbe87...f94 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes også det er en uting med likes. Det er bare stigmatiserende for de som ikke er like "populære" og sosiale. Anonymkode: cbe87...f94 Jeg forstår tydeligvis ikke helt verdien i dette med likes. Jeg har aldri vært en populær person og alltid fått mye færre likes på feks Facebook. Men jeg orker ikke å få dårlige følelser av det. Jeg forstår dog at andre kan tenke og føle annerledes om det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 Jeg synes det er bedre å kunne gi en like hvis jeg er enig i et innlegg, enn at jeg er nødt til å sitere og skrive "enig "under. Det ser langt ryddigere ut med 4 likes enn at 4 stykker som er enige siterer og skriver "enig "etter hverandre. Anonymkode: 4a2a8...dfd 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg synes også det er en uting med likes. Det er bare stigmatiserende for de som ikke er like "populære" og sosiale. Anonymkode: cbe87...f94 Ja og i tillegg kan det bli brukt som skjult mobbing også. Hvis noen sier noe krasst til deg og 9 stk henger seg på med likes så føler man seg ganske alene og mislikt. Det er ikke gøy. Anonymkode: 1dd0f...409 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja og i tillegg kan det bli brukt som skjult mobbing også. Hvis noen sier noe krasst til deg og 9 stk henger seg på med likes så føler man seg ganske alene og mislikt. Det er ikke gøy. Anonymkode: 1dd0f...409 Ja det er mobbing. Anonymkode: cbe87...f94 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det er mobbing. Anonymkode: cbe87...f94 Og så er det mest de populæreste som får mest likes. Anonymkode: 1dd0f...409 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekstra Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg synes også det er en uting med likes. Det er bare stigmatiserende for de som ikke er like "populære" og sosiale. Anonymkode: cbe87...f94 Glitter skrev (25 minutter siden): Jeg forstår tydeligvis ikke helt verdien i dette med likes. Jeg har aldri vært en populær person og alltid fått mye færre likes på feks Facebook. Men jeg orker ikke å få dårlige følelser av det. Jeg forstår dog at andre kan tenke og føle annerledes om det. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja og i tillegg kan det bli brukt som skjult mobbing også. Hvis noen sier noe krasst til deg og 9 stk henger seg på med likes så føler man seg ganske alene og mislikt. Det er ikke gøy. Anonymkode: 1dd0f...409 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og så er det mest de populæreste som får mest likes. Anonymkode: 1dd0f...409 Jeg synes det er fint å kunne gi like for å uttrykke at man er enig uten nødvendigvis å måtte skrive det. De fleste leser vel mest innlegg fra de de kjenner litt, og de får dermed flere likes. Man må være litt nærtagende for å anse få likes som mobbing. Endret 7. april 2022 av Ekstra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 Ekstra skrev (Akkurat nå): Jeg synes det er fint å gi likes for å kunne uttrykke at man er enig uten nødvendigvis å måtte skrive det. De fleste leser vel mest innlegg fra de de kjenner litt, og de får dermed flere likes. Ja jeg er helt enig i det og synes det er en bra funksjon. Men jeg ser jo at noen knytter dette med likes opp mot egen selvfølelse. Akkurat det gjør ikke jeg. Men jeg synes det er nyttig med likes og gir dem også selv innimellom. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.